Gå til innhold

Hjelp - bunadskjorten har flekker!

caprice

Anbefalte innlegg

Min eldste datter og jeg skal i konfirmasjon i morgen. Dynket skjkorter i forigårs, og tok dem frem i går kveld for å stryke. Ser at jeg har masse flekker som tydeligvis ikke har gått bort i vask. Nå vil antegeligvis de fleste flekkene bli skjult av stakken + søljer, men jeg vil jo ha den ren. Ser at jeg bla har grå flekker i halsen og på mansjettene etter halsmansjett og mansjettknapper. Har inne er det mange DOLere med bunad. Noen som har noen gode kjerringråd for å få linskjorta ren igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

vanish, bland ut vanish i varmt vann, ha på flekkene..dette vil bruse og fjerne flekkene. ellers tåler linskjorter klorin. jeg vasker skjortene i biotex når flekkene er borte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vanish, bland ut vanish i varmt vann, ha på flekkene..dette vil bruse og fjerne flekkene. ellers tåler linskjorter klorin. jeg vasker skjortene i biotex når flekkene er borte.

Tusen takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener jeg har lest at de ikke tåler klorin, så det vet jeg ikke om jeg hadde tatt sjansen på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...