caprice Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 Denne helgen skal min eldste datter og jeg i konfirmasjon. Min mann er også invitert, men er i utlandet og kan ikke stille. Vår yngste datter er ikke invitert. Jeg reagerte på dette, men trodde kanskje at jeg var sur og snurt. Etter å ha luftet tanken på jobben er kollegaene mine mer eller mindre sjokkert over utelatelsen av den yngste. Er dette vanlig? De er kusiner av konfirmanten og begge går på barneskolen. Dersom det var ønsket en "voksen" konfirmasjon burde vel vår eldste heller ikke vært invitert... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 Jeg synes generelt det høres veldig rart ut å invitere ett av to søsken i konfirmasjon. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest annlovinda Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 Vi var i konfirmasjon forrige helg. Og der var alle fettere/kusiner invitert, både små og store. Slik hadde vi det også i min datters konfirmasjon. For oss er det en selvfølge å invitere alle søskenbarn, uansett alder. Nære venner som var invitert var også invitert med barn. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 I min familie har vi alltid invitert med alle kusiner/fettere, uansett alder. Jeg synes det er uhørt å utelukke ett av to søsken på den måten du beskriver der. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest var vanlig før? Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 I min søsters konfirmasjon husker jeg at den kusinen som var nærmest henne i alder var invitert, ikke hennes søsken eller andre kusiner / fettere. På en måte som en representant for søskenbarna, vi hadde ikke plass til alle (vi var ti søskenbarn på den siden, og fire på den andre siden), og det hadde kanskje vært enda mer skjevfordelt hvis denne kusinens bor og søster også var invitert, men ikke de andre søskenbarna. I min konfirmasjon var den fetteren som var like gammel som meg (men ikke hadde konfirmasjon samme våren/dagen) invitert. Ikke storebroren hans, eller andre søkenbarn. Det er lenge til jeg selv har barn i den alderen, så hva man gjør nå vet jeg ike. Men i byllupet vårt inviterte vi også noen få søskenbarn, ikke alle. Prøvde å gjøre utvalget så jevnt og naturlig som mulig (en fra hver side, og de vi har hatt mest kontakt med)skulle vi invitert alle søskenbarn med ektefelle, hadde det vært 28 personer ekstra til middag bare fra min side, og 16 fra min manns. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 Jeg ville aldri ha utelatt ett av to (eller flere) jevnaldrende søsken. Du er sikker på at det ikke er en feil? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sårt for minstemann Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 Som Laban skriver - det å utelate den ene av to jevnaldrende søsken er rart. Så med mindre "begge i barneskole" betyr at den yngste går i første og er fem, og den eldste går i syvende og er tretten .. så er det ekstra sært å bare invitere den ene. Og hvis man har en grunn (man selv mener er god) til å invitere én kusine, så ville det vært naturlig å informere om (muntlig) før invitasjonen kom i posten. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 Ja, dette høres merkelig ut. Spesielt når barnet er så stort. Dersom det hadde vært en baby så hadde jeg muligens forstått det.... (kan tross alt skape mye støy) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest støvete Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 Ja, dette høres merkelig ut. Spesielt når barnet er så stort. Dersom det hadde vært en baby så hadde jeg muligens forstått det.... (kan tross alt skape mye støy) jeg leste støv .. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
caprice Skrevet 11. september 2009 Forfatter Del Skrevet 11. september 2009 Til info så har konfirmanten liten familie. Fikk opplyst at han hadde invitert noen venner for å "fylle opp" rundt bordet. Barna mine er 6,5 og 9. Den yngste er faktisk den roligste, dersom de skulle være redd for støy. I tillegg er jeg bedt om å ta med en flott kake. Må inrømme at akkurat den satt litt langt inne å svare hyggelig ja på.... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 Til info så har konfirmanten liten familie. Fikk opplyst at han hadde invitert noen venner for å "fylle opp" rundt bordet. Barna mine er 6,5 og 9. Den yngste er faktisk den roligste, dersom de skulle være redd for støy. I tillegg er jeg bedt om å ta med en flott kake. Må inrømme at akkurat den satt litt langt inne å svare hyggelig ja på.... Høres merkelig ut, kan nesten virke som om de har satt en nedre aldersgrense for gjestene... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lotte :o) Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 Dette er helt uhørt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest dolberta Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 [quote name=Lotte )' timestamp='1252671529' post='4209793] Dette er helt uhørt. Jeg hadde rett og slett ringt og snakket med foreldrene til konfirmanten og spurt om det var gjort en feil, eller ihvertfall fått høre begrunnelsen. Si det som det er at du synes det er litt sårt på ditt yngste barns vegne. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 Til info så har konfirmanten liten familie. Fikk opplyst at han hadde invitert noen venner for å "fylle opp" rundt bordet. Barna mine er 6,5 og 9. Den yngste er faktisk den roligste, dersom de skulle være redd for støy. I tillegg er jeg bedt om å ta med en flott kake. Må inrømme at akkurat den satt litt langt inne å svare hyggelig ja på.... Er dere i nær slekt med konfirmanten? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 Er dere i nær slekt med konfirmanten? Hun skriver at barna hennes er kusiner til konfirmanten. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 Til info så har konfirmanten liten familie. Fikk opplyst at han hadde invitert noen venner for å "fylle opp" rundt bordet. Barna mine er 6,5 og 9. Den yngste er faktisk den roligste, dersom de skulle være redd for støy. I tillegg er jeg bedt om å ta med en flott kake. Må inrømme at akkurat den satt litt langt inne å svare hyggelig ja på.... Ring dem og spør! Det høres helt vilt ut å bare invitere 9-åringen din og ikke 6-åringen din! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest jeg er også sær på sånne ting Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 Ikke lenge siden jeg skrev et innlegg her inne om at samboer/forloveden til barnet vårt ikke er invitert...grunnet at de ikke "kjenner" vedkommende.. Jeg synes det er uhørt, og hadde det ikke vært fordi det er MOREN til konfirmanten som står bak, og konfirmanten faktisk ønsket alle å komme ...hadde vi ikke reist. barnet vårt reiser selfølgelig IKKE...-da bare halparten er invitert. om det var BARE ene kusinen som er invitert kunne jeg forstått det, men ikke at mor,far og 1 av 2 barn blir invitert,,,fysj for noen mennesker. -og de bør de få høre også 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaVa Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 Merkelig. Kan det være en ren forglemmelse? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
caprice Skrevet 11. september 2009 Forfatter Del Skrevet 11. september 2009 Jeg hadde rett og slett ringt og snakket med foreldrene til konfirmanten og spurt om det var gjort en feil, eller ihvertfall fått høre begrunnelsen. Si det som det er at du synes det er litt sårt på ditt yngste barns vegne. Da vi ringte for å bekrefte at vi kom sa de at de håpet det ordnet seg med barnevakt for den yngste... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
caprice Skrevet 11. september 2009 Forfatter Del Skrevet 11. september 2009 Høres merkelig ut, kan nesten virke som om de har satt en nedre aldersgrense for gjestene... De har nok satt en nedre grense, men det var sårt for den yngste, som jo egentlig har god kontakt med fetteren sin. Komfirmanten har bare to søskenbarn på denne siden av slekta, og det er våre jenter - og to fettere på andre siden av slekte. Ingen kjempefamile med andre ord. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.