hidi, the scorpion Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 Da vi ringte for å bekrefte at vi kom sa de at de håpet det ordnet seg med barnevakt for den yngste... Hørtes ganske utrolig ut, ja du skulle spurt hvorfor den yngste ikke måtte komme.... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hidi, the scorpion Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 De har nok satt en nedre grense, men det var sårt for den yngste, som jo egentlig har god kontakt med fetteren sin. Komfirmanten har bare to søskenbarn på denne siden av slekta, og det er våre jenter - og to fettere på andre siden av slekte. Ingen kjempefamile med andre ord. Vi hadde tilogmed barna til kusinen med i min yngstes konfirmasjon;) De gjorde jo bare festen komplett! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mary Poppins Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 Ja det var litt spesielt. Ettersom barna dine er ganske nære i alder, så synes jeg enten de skulle latt være å bedt begge barna dine (noe jeg ikke ville syntes var rart), eller bedt begge. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 De har nok satt en nedre grense, men det var sårt for den yngste, som jo egentlig har god kontakt med fetteren sin. Komfirmanten har bare to søskenbarn på denne siden av slekta, og det er våre jenter - og to fettere på andre siden av slekte. Ingen kjempefamile med andre ord. Dette høres utrolig spesielt ut! Jeg kan skjønne behovet for å begrense antall søskenbarn hvis det er veldig mange av dem, og hvis aldersforskjellen er stor (spesielt hvis man har voksne søskenbarn som da evt måtte bli invitert med partner osv), eller det er andre spesielle forhold som gjør seg gjeldende. Men med bare to søskenbarn på hver side, dine jenter er såpass nære i alder, og at konfirmantens familie "fyller opp" plasse i selskapet med diverse venner osv, og så føler de likevel behov for å la være å invitere ett av dine barn? Nei, det skjønner jeg virkelig ikke. Jeg hadde vært fristet til å la være å gå, bare i protest! Jeg synes også en konfirmasjon er en helt annerledes fest enn bryllup, der ønsket om ikke å ha med små barn har en helt annen berettigelse. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 Hun skriver at barna hennes er kusiner til konfirmanten. Hadde ikke fått med meg det - men det vil jo si at enten mor eller far til konfirmaten er søsken med enten trådstarter eller trådstarters mann, da ringer man sitt søsken og spør direkte hvorfor den yngste ikke er bedt. Mener jeg. Men hadde det vært mer utvannet hadde det kanskje ikke vært så greit å ringe. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 Vi hadde tilogmed barna til kusinen med i min yngstes konfirmasjon;) De gjorde jo bare festen komplett! ''Vi hadde tilogmed barna til kusinen med i min yngstes konfirmasjon;) De gjorde jo bare festen komplett!'' Nemlig! ) Jeg ser for meg at både min, kjærestens, pappans og stemoras nærmeste familie kommer i podens konfimarsjon om noen år - da vil det være minst 9 unger som er yngre enn konfirmanten! *Hehe* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest dolberta Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 Da vi ringte for å bekrefte at vi kom sa de at de håpet det ordnet seg med barnevakt for den yngste... oj! Jeg skjønner meg rett og slett ikke på sånne folk. Håper du klarer å kose deg i konfirmasjonen likevel, det skal jo være en festdag for konfirmanten. Men jeg skjønner godt at du føler det sårt på vegne av den yngste. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest dolberta Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 Hun skriver at barna hennes er kusiner til konfirmanten. I tillegg fortalte hun meg litt lenger oppe at de som inviterte hadde uttalt at de håpet det ordnet seg med barnevakt for den yngste. Ergo ingen feil Makan! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hidi, the scorpion Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 ''Vi hadde tilogmed barna til kusinen med i min yngstes konfirmasjon;) De gjorde jo bare festen komplett!'' Nemlig! ) Jeg ser for meg at både min, kjærestens, pappans og stemoras nærmeste familie kommer i podens konfimarsjon om noen år - da vil det være minst 9 unger som er yngre enn konfirmanten! *Hehe* Ja, det er skikkelig festlig;) Sønnen til broren min, holdt talen sammen med sin far, og vi hadde nesten krampelatter av poden på 5 år;)) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tatjana Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 Da vi ringte for å bekrefte at vi kom sa de at de håpet det ordnet seg med barnevakt for den yngste... Da hadde ikke jeg greid å latt være - jeg hadde sagt noe om at det var veldig sårt for den som ikke var bedt, og lurt på hvorfor de hadde gjort det sånn. Uten å være sint, selvsagt, men hadde nok ikke greid å dy meg. Litt dårlig samvittighet kunne de hatt godt av. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest er det sant Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 Da vi ringte for å bekrefte at vi kom sa de at de håpet det ordnet seg med barnevakt for den yngste... Det går da virklig ikke an? Jeg ville sagt ifra, og sagt at vi ikke kom om ikke den yngste også bli invitert. Det ville vært viktigere for meg hva det yngste barnet ville tenke om ikke å bli invitert enn hva konfirmanten måtte mene om at vi ikke kom. Selvfølglig muligens med masse unntak. Du skriver at begge går på barneskolen, men om den ene er 12 og den andre er 6 mener jeg likevel det er en forskjell, og at det kan forstås med en slik invitasjon f.eks 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elis31 Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 Da hadde ikke jeg greid å latt være - jeg hadde sagt noe om at det var veldig sårt for den som ikke var bedt, og lurt på hvorfor de hadde gjort det sånn. Uten å være sint, selvsagt, men hadde nok ikke greid å dy meg. Litt dårlig samvittighet kunne de hatt godt av. Veldig enig med deg Tatjana. Kunne eller ikke klart å dy meg. Det blir selskap med en bitter bismak. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 Det der høres rart ut. -jeg har opplevd at voksne søskenbarn til konfirmanten utelates, men ikke unger. I "våre" konfirmasjoner har yngste deltaker vært 3 uker og eldste 92 år. Jeg håper det fortsetter sånn når neste generasjon skal konfirmeres også, foreløpig har vi nok med barnedåper. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orio Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 Jeg har lest tråden, og synes dette virker veldig merkelig. Aldersforskjellen mellom barna dine er liten, og de har invitert venner for å "fylle opp". Egentlig synes jeg det er rart at dere takket ja, vet ikke om jeg ville gjort det i den situasjonen. (Men du har jo hensynet til konfirmanten også, og det er viktig at han får en fin dag.) Når det er sagt, jeg kommer fra en stor familie og har vært ute for mye "rart" når det gjelder hvem som blir invitert/ikke invitert, men vi har alltid fått en "forklaring". Det har vært "dameselskap" (hvor heller ikke sønnen og mannen var med), det har vært nedre "aldersgrense", men invitasjonen har enten gjeldt alle eller ingen søsken. Det har vært bare voksne, i bryllup har det vært voksne pluss brudepiker, eller brudeparet har invitert ett søskenbarn hver. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 14. september 2009 Del Skrevet 14. september 2009 jeg leste støv .. Små barn kan jo skape mye støv. Virkelig et problem i en konfirmasjon *ler* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest honnicorn Skrevet 18. september 2009 Del Skrevet 18. september 2009 hei. Jeg vil bare fortelle hvordan vi ba til konfirmasjon, regner med at dere allerede har vært i den aktuelle konfirmasjonen du skrev om. I vår datters konfirmasjon bestemte vi oss for å feire det hjemme, da det er dyrt nok med bunad. Da ba vi alle tanter og onkler og besteforeldre av konfirmanten. I tillegg ba vi de fire barna som ennå ikke var konfirmert, som er i 3-4 årsalder. Tenkte at vi må be dem, for det er jo ikke sikkert at de klarer å finne barnevakt til dem. Det ble stappfullt i stua. Kunne ikke fått inn en halv sjel til. De små barna stjal hele showet, og hang på konfirmanten som en klegg. Hun fikk ikke nyte dagen som vi hadde tenkt. Og jeg angret at jeg hadde bedt dem. Hvis vi skulle bedt alle våre tante og onkel barn, så kunne vi bare glemme å ha selskap, vi hadde ikke hatt plass. og enkelte foreldre lar små barn regjere i slike selskap, og på den måten "ødelegge" dagen. Så jeg kan jo skjønne at de ikke ber barn i den alderen. Det var mitt synspunkt. Neste konfirmasjon om to år, skal ingen småbarn blir bedt, grunnet slapphet fra forelde. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 18. september 2009 Del Skrevet 18. september 2009 hei. Jeg vil bare fortelle hvordan vi ba til konfirmasjon, regner med at dere allerede har vært i den aktuelle konfirmasjonen du skrev om. I vår datters konfirmasjon bestemte vi oss for å feire det hjemme, da det er dyrt nok med bunad. Da ba vi alle tanter og onkler og besteforeldre av konfirmanten. I tillegg ba vi de fire barna som ennå ikke var konfirmert, som er i 3-4 årsalder. Tenkte at vi må be dem, for det er jo ikke sikkert at de klarer å finne barnevakt til dem. Det ble stappfullt i stua. Kunne ikke fått inn en halv sjel til. De små barna stjal hele showet, og hang på konfirmanten som en klegg. Hun fikk ikke nyte dagen som vi hadde tenkt. Og jeg angret at jeg hadde bedt dem. Hvis vi skulle bedt alle våre tante og onkel barn, så kunne vi bare glemme å ha selskap, vi hadde ikke hatt plass. og enkelte foreldre lar små barn regjere i slike selskap, og på den måten "ødelegge" dagen. Så jeg kan jo skjønne at de ikke ber barn i den alderen. Det var mitt synspunkt. Neste konfirmasjon om to år, skal ingen småbarn blir bedt, grunnet slapphet fra forelde. Det er synd at noen foreldre tillater at barna "går bananas" på en slik dag. Med mindre det kommer til noen nye tantebarn innen min sønn eventuelt skal konfirmeres, vil alle søskenbarna hans være i alderen 11 - 19 år, så her vil det neppe bli noen skikkelige bajaser:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 18. september 2009 Del Skrevet 18. september 2009 hei. Jeg vil bare fortelle hvordan vi ba til konfirmasjon, regner med at dere allerede har vært i den aktuelle konfirmasjonen du skrev om. I vår datters konfirmasjon bestemte vi oss for å feire det hjemme, da det er dyrt nok med bunad. Da ba vi alle tanter og onkler og besteforeldre av konfirmanten. I tillegg ba vi de fire barna som ennå ikke var konfirmert, som er i 3-4 årsalder. Tenkte at vi må be dem, for det er jo ikke sikkert at de klarer å finne barnevakt til dem. Det ble stappfullt i stua. Kunne ikke fått inn en halv sjel til. De små barna stjal hele showet, og hang på konfirmanten som en klegg. Hun fikk ikke nyte dagen som vi hadde tenkt. Og jeg angret at jeg hadde bedt dem. Hvis vi skulle bedt alle våre tante og onkel barn, så kunne vi bare glemme å ha selskap, vi hadde ikke hatt plass. og enkelte foreldre lar små barn regjere i slike selskap, og på den måten "ødelegge" dagen. Så jeg kan jo skjønne at de ikke ber barn i den alderen. Det var mitt synspunkt. Neste konfirmasjon om to år, skal ingen småbarn blir bedt, grunnet slapphet fra forelde. Jeg kan forstå at helt små barn utelates fra familiedramaer hvis det er trangt og / eller veldig høytidelig. Men caprices datter er førsteklassing på 6 1/2. Da synes jeg det er drøyt å definere henne som "potensiell forstyrrelse" og utelate henne, men ikke søsteren som er litt eldre. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.