Gå til innhold

Den første julegaven i boks! :o)

Lillemus

Anbefalte innlegg

Jeg har enda ikke bestemt meg for hvem som skal få min stemme. Ved forrige stortingsvalg bestemte jeg meg i luka. Det blir sikkert sånn i år også. Jeg vet hvem jeg ikke skal stemme på da ;)

Hva med deg?

Jeg har aldri vært mer sikker på hvem jeg skal stemme på. Til tross for at jeg er litt tiltrukket av både SV og Venstre. Men det blir AP- uten tvil :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 95
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Colette

23

• Lillemus

18

• AneM1365380603

14

• morsan

7

Min kjære ville blitt kjempeglad om det var julemarsipan i hyllene. Når softisen forsvinner går han over til marsipan.

LOL:-) Både marsipan og softis er jo godt da.-) Men det er jo mye godt som ikke er så sesongbetont også :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri vært mer sikker på hvem jeg skal stemme på. Til tross for at jeg er litt tiltrukket av både SV og Venstre. Men det blir AP- uten tvil :-)

Det blir noe sånt her også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er spent på resultatet av valget i år, men har stemt så jeg er i grunnen ferdig med det. :o)

Det blir spennende, ja:-) Jeg stemmer etter jobb på mandag, og heldigvis så er jeg helt sikker på hva jeg vil stemme denne gangen. Det føles godt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min kjære ville blitt kjempeglad om det var julemarsipan i hyllene. Når softisen forsvinner går han over til marsipan.

Man får jo kjøpt marsipan hele året:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man får jo kjøpt marsipan hele året:-)

Ja, men noen blir ekstra tiltrukket av marsipangriser, marsipanpølser og poser med marsipanblandinger ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her i huset ligger den første kalendergaven klar også. :o) Med det samme jeg bestilte det siste Pokemonspillet til DS til i poden i bursdagsgave bestilte jeg også The Julekalender til frøken snupp - hun vil bli overlykkelig! :o) Tror hun så på den serien frem til mai i år, da forlangte jeg å få levere den tilbake på biblioteket. *Hehe* Siden har den ruslet og gått på youtube.

''Her i huset ligger den første kalendergaven klar også. :o) ''

Skulle ikke forundre med om den første kalendergaven teknisk sett er i hus her også... I en eske på loftet ligger noen av tiidligere års 'refuserte' kalendergaver, og som regel plukkes en eller to av disse fram i rampelyse for å få fyllt opp alle gavene osm skal til;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men noen blir ekstra tiltrukket av marsipangriser, marsipanpølser og poser med marsipanblandinger ;)

Jeg er veldig glad i marsipan, men synes jule- og påskemarsipan noen ganger kan bli litt tørr. Ingenting slår Odense-marsipan i en slik "plastpølse" som man finner i hylla med bakervarer:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir noe sånt her også :)

Jeg setter pris på stabilitet og ansvarlighet, og føler ikke for å gamble med det samfunnet vi har i dag. De rød-grønne gir meg trygghet og har min tillit:-)

Jeg snakket med sønnen min i dag, og han bor i Sverige. Han var full av avsky overfor Siv Jensen, og la det ned på nivået om hun var sexy eller ikke sexy - for å illustrere hva han mente. Han sa at det var det minst sexy kvinnfolket han visste om - både mht hvordan hun så ut og hva hun sa:-)

Han er vanligvis ikke så grunn, men akkurat når det kom til denne damen, så kom grunnheten hans fram:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig glad i marsipan, men synes jule- og påskemarsipan noen ganger kan bli litt tørr. Ingenting slår Odense-marsipan i en slik "plastpølse" som man finner i hylla med bakervarer:-)

Urk, slike pølser er ekle, de er jo mer melis enn mandler!

Slår et slag for Nidars jule- og påskemarsipan! Men Anthon Berg er minst like god, da. Ikke trenger det være jul, heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slår et slag for Nidars jule- og påskemarsipan! Men Anthon Berg er minst like god, da. Ikke trenger det være jul, heller.

Marsipan med omtrent bare melis er utrolig kvalmende, men nå har jeg ikke smakt pølsa som morsan nevner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror kanskje du snakker om noe annet enn Odense nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg setter pris på stabilitet og ansvarlighet, og føler ikke for å gamble med det samfunnet vi har i dag. De rød-grønne gir meg trygghet og har min tillit:-)

Jeg snakket med sønnen min i dag, og han bor i Sverige. Han var full av avsky overfor Siv Jensen, og la det ned på nivået om hun var sexy eller ikke sexy - for å illustrere hva han mente. Han sa at det var det minst sexy kvinnfolket han visste om - både mht hvordan hun så ut og hva hun sa:-)

Han er vanligvis ikke så grunn, men akkurat når det kom til denne damen, så kom grunnheten hans fram:-)

*hehe* Sånne usakligheter er jo greit når en snakker med folk som kjenner en, men i en debatt mister en all troverdighet ved å gå løs på utseendet.

Det er jo av og til veldig kjekt å være litt usaklig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*hehe* Sånne usakligheter er jo greit når en snakker med folk som kjenner en, men i en debatt mister en all troverdighet ved å gå løs på utseendet.

Det er jo av og til veldig kjekt å være litt usaklig :)

He..he..ja, det er ikke ofte sønnen min er usaklig, men akkurat når det kom til denne damen, så var han det:-) Hun får det hun ber om, tror jeg:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmm... trodde ikke det.

Denne? http://www.stabburet.no/bakeprodukter/odense/marsipan

Nå vet ikke jeg hvor mye mandler annen marsipan inneholder, men 50% høres ikke veldig mye ut. Et av problemene kan også være at den er veldig finmalt - jeg foretrekker den noe grovere.

Jeg liker ikke grovmalt. Synes kornene kjennes ekle ut.

50% mandler er ganske mye i forhold til de billige marsipantypene;-)

Smaken er som baken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til opplysning:

Odense marsipan inneholder 50% mandler

Nidar gullbrød inneholder 55% mandler

Nidar marsipangris inneholder 37% mandler

Så jeg tror ikke du skal si at nidars julemarsipan er bedre fordi den inneholder så mye mandler gitt... ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...