Kelia Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 Hvor kan man få tak i ullbukse som skal være over ullstillongsen og under dressen? Str ca. 122 og 140? Bruker barna forresten så mye klær også når de blir såpass store..? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hidi, the scorpion Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 Søke på nettet? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lotte :o) Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 http://www.ulvang.no/default.pl?showProduct=302&pageId=180 Vet ikke om du finner ullbukse i 140, nei. Vi bruker fleece til mellomplagg på kalde dager, over ullundertøy. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 Jeg hadde aldri fått på mine ullbukser når de er kommet opp i str. 140 nei, men Snuppa spurte etter det i fjor vinter (eller er det to år siden?) da hun var 7-8 år. Fleece som mellomlag er toppers synes jeg. Ullundertøy (finnes både tynt og tykkere) + en fleecebukse under boblebukse eller dress holder da lenge. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flowy Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 Det kan du finne på www.nostebarn.no. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 Hvis du mener halvtykk "hjemmestrikket" ullbukse, har jeg god erfaring med bestilling herfra: http://www.solstrikk.com/index.php?c=14 Forøvrig vil jeg tro tynn ullbukse + tykkere ullbukse i tillegg til fôret dress blir for mye påkledning for en aktiv 6-7-åring, med mindre det er ekstremt kaldt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
brilleslangen Skrevet 12. september 2009 Del Skrevet 12. september 2009 fleece som mellomlag holder i massevis. I fjor vinter skulle min førsteklassing ha aktivitetsdag ute på skolen en dag det var 16 minus ute. Ho hadde på ullundertøy og vinterdress, og hadde med fleece klær til å trekke på seg i tillegg hvis det ble kaldt. fleeceklærne ble ikke brukt. Og ho var god og varm både på fingre og tær når ho kom hjem så jeg trodde ho når ho sa ho ikke hadde frosset. Selv hadde jeg nok trengt mere klær. Men for aktive barn erdet ikke behagelig å ha på for mye heller, det var derfor jeg sendte med fleecen i stedet for å ta dem på. Og ho visste ho hadde det med og hadde muligheten til å ta på mer ved behov. fleece blir oogså brukt under regntøy og holder i massevis. Fleece er dessuten mer akseptert blandt de større barna. Fleece er in, mens ull er ut har jeg inntrykk av. når de er så store som dette. Ullgensere godtas, til nød men mine velger fleece foran ull også på overdelen hvis de har mulighet fordi fleece både er lett og mykt og varmt. Mens ulla oppfattes som tungt, tykt og litt stivt. Så jeg hadde helt klart gått for fleece 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Platina Skrevet 12. september 2009 Del Skrevet 12. september 2009 Her har vi hatt ullbukser liggende i alle de år (arvetøy), men ungene har ikke brukt dem på mange år. Det er rett og slett ikke behov for det. Det holder med ullundertøy og tjukk vinterbukse. Selv på de kaldeste dagene. De sitter jo ikke stille i snøen i lange perioder lenger. Se for deg å ha på ullongs + ullbukse + vinterbukse selv. Puh! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
grot Skrevet 12. september 2009 Del Skrevet 12. september 2009 Tror vel at det er de færreste barn som trenger et ekstra lag med ull utenpå ullundertøy under dressen. Vi bruker fleece som mellomlag, har da ullundertøy og trolldress (som også er foret med ull). Til og med eldstemann, som er en skikkelig frossenpinne klarer seg med dette:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.