Gjest mikkelina Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 *''Det som vil virke negativt i den nye adopsjonsprosessen dere, er at dere ikke har tid til å ta dere av det barnet dere allerede har, og dessuten tror at du kan få sykmelding fordi du har havnet i tidsklemma! Du er ikke alene om å være der, skjønner du! '' Look who's talking? Du som ligger på sofaen og er på dol hele dagen og ikke gjør noe før datra di kommer fra skolen? Med diagnoser som ikke går an å kontrollere om du har? Tja, virker nå som du føler ganske godt med selv, for å kunne sitte ine med alle de opplysningene der. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest høstløv Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 Jeg forundres over hvor mange som mener at du må ned i stilling. Så vidt jeg kan se er det ingen som foreslår at mannen din går ned i stilling? En må huske på at det sjelden er uten konsekvenser å redusere stillingsbrøk, selv om det selvfølgelig kan være aktuelt for bedre å møte barnas behov. Ikke er det mulig i alle typer stillinger heller. Situasjonen er vel ikke veldig annerledes for dere enn for mange andre travle småbarnsforeldre, vil jeg tro. Vi er også to foreldre som jobber (mer enn) fullt, men vi løser tidsklemma i forhold til barna ved at én av oss går tidlig på jobb og kommer litt tidligere hjem, mens den andre følger barn om morgenen og jobber litt lengre. Vi bytter jo på hvem som gjør hva. Ulempen er jo at det kan bli litt vel mange måltider med bare én forelder ved bordet, men det går bra. Sykmelding er selvfølgelig ikke løsningen på slike hverdagsproblemer, men jeg kjenner jo ikke til om det er spesielle rettigheter knyttet til at barnet er adoptert, dvs. om det er problemer i denne forbindelse. Jeg skrev dette: "Dere bør vurdere å jobbe mindre for å kunne gi barnet den omsorg, han trenger." Dette var en oppfordring til begge foreldrene. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 Jeg skrev dette: "Dere bør vurdere å jobbe mindre for å kunne gi barnet den omsorg, han trenger." Dette var en oppfordring til begge foreldrene. Jada, siktet ikke til deg spesielt :-). Men jeg ville få frem at en godt kan se etter andre løsninger enn å jobbe redusert. Det er ikke i alle stillinger det er mulig/praktisk å jobbe redusert, og det må være lov, selv for småbarnsforeldre, å ha visse ambisjoner i arbeidslivet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest glasshuset Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 Tja, virker nå som du føler ganske godt med selv, for å kunne sitte ine med alle de opplysningene der. Ganske lett det. http://doktoronline.no/forum3/bin/show.wa2?MessageId=4200140 http://doktoronline.no/forum3/bin/show.wa2?MessageId=4108776 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bookworm Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 Ganske lett det. http://doktoronline.no/forum3/bin/show.wa2?MessageId=4200140 http://doktoronline.no/forum3/bin/show.wa2?MessageId=4108776 Du har såpass god tid du også, at du gidder å lete opp innlegg jeg tidligere har skrevet? Jaja, deg om det - glasshuset var kanskje litt spesielt å underskrive med da... Kommentaren generelt fortjener ikke noe svar engang:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mikkelina Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 Du har såpass god tid du også, at du gidder å lete opp innlegg jeg tidligere har skrevet? Jaja, deg om det - glasshuset var kanskje litt spesielt å underskrive med da... Kommentaren generelt fortjener ikke noe svar engang:-) ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest midia Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 Du rakk å poste dette før du gikk på jobb ser jeg, men ser ut til at du ikke har tid til å lese og svare... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sofiamaria Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 Hei Jeg blir både provoser og matt over svarene som gis her i denne tråden. Er det ikke lov for adoptivforeldre å innrømme at de er slitne uten at "forundrede" og "provoserte" foreldre roper fra sine høge hester og konkluderer med at vedkommende "ikke har tid til å gi det barnet dere allerede har den omsorg han trenger" (!), lurer på om innlegget er seriøst og konkluderer med at det må være "vår gamle venn", og samtidig syns det er veldig rart at GREYS ikke svarer på dette massive trøkket. Herlighet - det må da være lov til å være sliten? Jeg er enig i at sykemelding ikke er rette måten å løse problemet på, men skal man skytes om man i forbifarten og fortvilelsen tenkte tanken? Er det rart at Doktor Onlines nettsted for adoptanter nesten ikke er i bruk når det er slik man blir møtt? Heldigvis fikk du også noen seriøse svar, GREYS. Lykke til videre - håper dere finner en god løsning. Du kan bli så matt du bare vil - deg om det! Jeg mener fult og helt at en må ha krefter, ork og kapasitet for å få barn. Sånn er det bare, iallefall hvis en har barnets beste i tankene. Det kommer ikke frem i innlegget til trådstarter en eneste gang at hun eller mannen har vurdert å gå ned i stillingsprosent, når situasjonen er som den er. Herregud, de fleste småbarnsforeldre er vel slitne, men det første en tenker på da er vel ikke sykemelding. Det en tenker på da er å jobbe mindre!! Jeg skjønner ikke hva denne trådstarteren tenker på, og det må jeg få lov til å si... Hun er så sliten, så lang reisevei, full jobb, vurderer å sykemelde seg - men flere barn - JA!! Sykt spør du meg - og det gjorde hun faktisk!!!! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elann Skrevet 22. september 2009 Del Skrevet 22. september 2009 Hei Jeg blir både provoser og matt over svarene som gis her i denne tråden. Er det ikke lov for adoptivforeldre å innrømme at de er slitne uten at "forundrede" og "provoserte" foreldre roper fra sine høge hester og konkluderer med at vedkommende "ikke har tid til å gi det barnet dere allerede har den omsorg han trenger" (!), lurer på om innlegget er seriøst og konkluderer med at det må være "vår gamle venn", og samtidig syns det er veldig rart at GREYS ikke svarer på dette massive trøkket. Herlighet - det må da være lov til å være sliten? Jeg er enig i at sykemelding ikke er rette måten å løse problemet på, men skal man skytes om man i forbifarten og fortvilelsen tenkte tanken? Er det rart at Doktor Onlines nettsted for adoptanter nesten ikke er i bruk når det er slik man blir møtt? Heldigvis fikk du også noen seriøse svar, GREYS. Lykke til videre - håper dere finner en god løsning. Er helt enig med Carla2 her. Hvis man skal bli møtt med alle disse negative innleggene så skjønner jeg godt at det er liten aktivitet her inne på forumet(synd for øvrig). Hadde det vert meg så ville jeg heller ikke brydd meg med å svare på innleggene.I dette tilfelle kan man vel diskuteres hvem som legger inn useriøse innlegg?. Og så til deg Greys. Håper dere finne en god løsning for dere alle og lykke til med ny søknad. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 22. september 2009 Del Skrevet 22. september 2009 Jeg vil anbefale at minst en av dere voksne går ned i stilling. Selv er jeg så heldig å ha hjemmedag med minstejenta på fem en dag i uka. Dette er gull verdt og du vil ikke angre 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 22. september 2009 Del Skrevet 22. september 2009 Hei Jeg blir både provoser og matt over svarene som gis her i denne tråden. Er det ikke lov for adoptivforeldre å innrømme at de er slitne uten at "forundrede" og "provoserte" foreldre roper fra sine høge hester og konkluderer med at vedkommende "ikke har tid til å gi det barnet dere allerede har den omsorg han trenger" (!), lurer på om innlegget er seriøst og konkluderer med at det må være "vår gamle venn", og samtidig syns det er veldig rart at GREYS ikke svarer på dette massive trøkket. Herlighet - det må da være lov til å være sliten? Jeg er enig i at sykemelding ikke er rette måten å løse problemet på, men skal man skytes om man i forbifarten og fortvilelsen tenkte tanken? Er det rart at Doktor Onlines nettsted for adoptanter nesten ikke er i bruk når det er slik man blir møtt? Heldigvis fikk du også noen seriøse svar, GREYS. Lykke til videre - håper dere finner en god løsning. Enig! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 22. september 2009 Del Skrevet 22. september 2009 Du kan bli så matt du bare vil - deg om det! Jeg mener fult og helt at en må ha krefter, ork og kapasitet for å få barn. Sånn er det bare, iallefall hvis en har barnets beste i tankene. Det kommer ikke frem i innlegget til trådstarter en eneste gang at hun eller mannen har vurdert å gå ned i stillingsprosent, når situasjonen er som den er. Herregud, de fleste småbarnsforeldre er vel slitne, men det første en tenker på da er vel ikke sykemelding. Det en tenker på da er å jobbe mindre!! Jeg skjønner ikke hva denne trådstarteren tenker på, og det må jeg få lov til å si... Hun er så sliten, så lang reisevei, full jobb, vurderer å sykemelde seg - men flere barn - JA!! Sykt spør du meg - og det gjorde hun faktisk!!!! Hun skriver jo i innlegget sitt at et alternativ er å jobbe redusert... Som regel vet man ikke hvor slitsomt det er å ha små barn før man har fått dem Barn er også veldig forskjellige. Noen barn krever ekstra mye og man kan føle at man sliter for å holde hodet over vannet. Jeg er ellers enig i at sykemelding ikke blir riktig å gi her, men GREYS fortjener ikke masse kjeft for i det hele tatt å ha spurt om råd her inne 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 22. september 2009 Del Skrevet 22. september 2009 *''Det som vil virke negativt i den nye adopsjonsprosessen dere, er at dere ikke har tid til å ta dere av det barnet dere allerede har, og dessuten tror at du kan få sykmelding fordi du har havnet i tidsklemma! Du er ikke alene om å være der, skjønner du! '' Look who's talking? Du som ligger på sofaen og er på dol hele dagen og ikke gjør noe før datra di kommer fra skolen? Med diagnoser som ikke går an å kontrollere om du har? Slem er du!! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 22. september 2009 Del Skrevet 22. september 2009 Jada, siktet ikke til deg spesielt :-). Men jeg ville få frem at en godt kan se etter andre løsninger enn å jobbe redusert. Det er ikke i alle stillinger det er mulig/praktisk å jobbe redusert, og det må være lov, selv for småbarnsforeldre, å ha visse ambisjoner i arbeidslivet. Javisst er det lov for småbarnsforeldre å ha visse ambisjoner i arbeidslivet. Men her er det snakk om en seksåring som kom hjem for bare tre år siden (det er ikke lenge i et sånt perspektiv), og som åpenbart mistrives med lange dager på sfo. Da må det også være mulig å legge egne ambisjoner litt på sidelinja en kort periode, alternativt strekke seg litt lenger i kabalen som foreldre, for at barnet skal få det best mulig. For eksempel justere det sånn at den ene jobber tidlig og den andre seint, at den ene bytter jobb, eller går ned i stillingsprosent. Kanskje det er bare er et halvt års tid som skal til for at barnet finner seg til rette. En liten investering. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fillolin Skrevet 22. september 2009 Del Skrevet 22. september 2009 Er helt enig med Carla2 her. Hvis man skal bli møtt med alle disse negative innleggene så skjønner jeg godt at det er liten aktivitet her inne på forumet(synd for øvrig). Hadde det vert meg så ville jeg heller ikke brydd meg med å svare på innleggene.I dette tilfelle kan man vel diskuteres hvem som legger inn useriøse innlegg?. Og så til deg Greys. Håper dere finne en god løsning for dere alle og lykke til med ny søknad. Nei, ærlig talt, jeg vet ikke om det er så veldig mye hyggeligere eller gir mer aktivitet at noen kommer etterpå og kritiserer dem som faktisk bidrar til aktivitet her ved å svare i rimelig tid etter at hovedinnlegget er postet...!!???! Dessuten, hvis en leser i sammenheng alle svarene som ble skrevet før Carla skrev sitt innlegg så er det faktisk svar av flere typer og "toner", og også med en variasjon av konkrete forslag. Jada, jeg ser at noen er veldig direkte og kan tolkes negativt, men vi svarer vel alle ut fra vårt eget ståsted og våre egne valg; for noen er det en nærliggende løsning å jobbe redusert, tro det eller ei, men mange steder i landet er det faktisk ganske vanlig når en har små barn. Vi tolker kanskje også tonen i det opprinnelige innlegget litt ulikt, jeg oppfattet det iallefall dithen at personen ikke bare var litt ekstra sliten en dag, men hadde strevd med dette en stund, og jeg stusset på idéen om å sykmelde seg... Men nå er jo det opprinnelige innlegget også lagt ut på Småbarnsforeldreforum, så jeg vet iallefall ikke helt hva jeg skal tro... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 Javisst er det lov for småbarnsforeldre å ha visse ambisjoner i arbeidslivet. Men her er det snakk om en seksåring som kom hjem for bare tre år siden (det er ikke lenge i et sånt perspektiv), og som åpenbart mistrives med lange dager på sfo. Da må det også være mulig å legge egne ambisjoner litt på sidelinja en kort periode, alternativt strekke seg litt lenger i kabalen som foreldre, for at barnet skal få det best mulig. For eksempel justere det sånn at den ene jobber tidlig og den andre seint, at den ene bytter jobb, eller går ned i stillingsprosent. Kanskje det er bare er et halvt års tid som skal til for at barnet finner seg til rette. En liten investering. Ja, skjønner hva du mener. Og som jeg selv også foreslo i mitt svar skjønner jeg ikke hvorfor de ikke kan justere arbeidstiden slik at SFO-tiden blir kortest mulig. Men det er jo ikke alle som har fleksitid og mulighet til å justere på denne måten. Redusert stillingsprosent er det jo heller ikke alle som har mulighet til, men noe bør en jo få til, særlig når en kan begrunne det med små barn. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elann Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 Ja, skjønner hva du mener. Og som jeg selv også foreslo i mitt svar skjønner jeg ikke hvorfor de ikke kan justere arbeidstiden slik at SFO-tiden blir kortest mulig. Men det er jo ikke alle som har fleksitid og mulighet til å justere på denne måten. Redusert stillingsprosent er det jo heller ikke alle som har mulighet til, men noe bør en jo få til, særlig når en kan begrunne det med små barn. Bare lurer.... er det ikke slik at man har krav på å kunne få redusert stilling når man har barn. Er det kanskje bare til de er skolepliktig eller?. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 Bare lurer.... er det ikke slik at man har krav på å kunne få redusert stilling når man har barn. Er det kanskje bare til de er skolepliktig eller?. Man har ifølge arbeidsmijøloven rett til redusert stilling frem til barnet er 10 år, med mindre det medfører ekstra besvær for arbeidsgiver. Husker ikke hvilken paragraf det står i, men det finner man jo om man er interessert i det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 Bare lurer.... er det ikke slik at man har krav på å kunne få redusert stilling når man har barn. Er det kanskje bare til de er skolepliktig eller?. Man har krav på redusert stilling i småbarnsperioden så sant det ikke er til vesentlig ulempe forvirksomheten. http://www.arbeidstilsynet.no/c26976/faktaside/vis.html?tid=28158#1 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elann Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 Nei, ærlig talt, jeg vet ikke om det er så veldig mye hyggeligere eller gir mer aktivitet at noen kommer etterpå og kritiserer dem som faktisk bidrar til aktivitet her ved å svare i rimelig tid etter at hovedinnlegget er postet...!!???! Dessuten, hvis en leser i sammenheng alle svarene som ble skrevet før Carla skrev sitt innlegg så er det faktisk svar av flere typer og "toner", og også med en variasjon av konkrete forslag. Jada, jeg ser at noen er veldig direkte og kan tolkes negativt, men vi svarer vel alle ut fra vårt eget ståsted og våre egne valg; for noen er det en nærliggende løsning å jobbe redusert, tro det eller ei, men mange steder i landet er det faktisk ganske vanlig når en har små barn. Vi tolker kanskje også tonen i det opprinnelige innlegget litt ulikt, jeg oppfattet det iallefall dithen at personen ikke bare var litt ekstra sliten en dag, men hadde strevd med dette en stund, og jeg stusset på idéen om å sykmelde seg... Men nå er jo det opprinnelige innlegget også lagt ut på Småbarnsforeldreforum, så jeg vet iallefall ikke helt hva jeg skal tro... Jeg er klar over at det er mange varierte svar her og det var vel ikke dem jeg refererte til...... Har heller ikke uttalt meg om hva hun bør gjøre fordi jeg mener mange allerede har skrevet dette. Men siden det ble uklart hva jeg mener så kan jeg jo utale meg like vel. Hadde jeg selv vert i denne situasjonen ville jeg ha redusert stilling min helt klart(barna burde komme først). Hvis jeg hadde vert så sliten som hun gir utrykk for her,ville jeg nokk kontaktet legen å snakket med ham om en sykem. i en overgangsperiode og innen denne tiden ville jeg sørget for å ordne redusert stilling og lagt alt til rette for at barnet og familien skulle fått det bedre. Er selv ute i forlenget foreldrepermisjon og skal snart begynne på jobb i 80% stilling. Men som sagt i mitt innlegg så synes jeg det er synd at flere her skriver på en måte som er direkte ufint, og kan ikke forstå hvorfor det skal være nødvendig. Det må da gå ann å få frem meningene sine på en litt annen måte. Ser også at jeg ikke har svart innen "rimelig tid", men hva er rimelig tid og det er vel ingen grun til at jeg ikke skal kunne svare. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.