Gå til innhold

Rapport fra vår første sydentur!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, da er vi tilbake til hjemlandet, etter en fantastisk uke på Mallorca! Som jeg skrev her, så måtte det til en stor porsjon med overtaling overfor min kjære mann, for at vi fem skulle dra på sydentur for første gang...

Det gikk over all forventing! Alt var flott! Været, temperaturen, hotellet, stranda, - det å leie bil i 2 dager gikk prikkfritt, vi deltok på én busstur m/ guide, og alle fem koste seg med bading (ja faktisk, alle fem), soling, lesing og rett og slett det å være sammen uten jobb/aktiviteter/pc rundt på alle kanter og til alle tidspunkt. Mallorca var veldig mye mer enn bare hoteller og strand - vi kjørte gjennom små landsbyer, kjørte på smale gårdsveier, og bratte "trollstigen-veier" og hadde fantastisk utsikt over Middelhavet :-)

Selve reisen gikk kjempegreit - det var trygt og godt å være charterturist, og bli guidet på flyplassen og plassert i buss, og satt av på ritkig hotell - og det samme tilbake igjen.

Og så noe jeg ikke hadde tenkt på: Det var så deilig å være så fullstendig anonym, selv om vi bodde sammen med mange andre. Vi var en normal familie sammen med en haug med andre normale familier, men vi kjente ingen, og trengte ikke forholde oss til andre enn oss fem. I hverdagen så er det så mange rundt oss vi forholder oss til - det var underbart å være på ferie på denne måten!

Så til dere som er skeptiske til en slik ferie, eller har en ektefelle som er skeptisk - dette kan vi anbefale - for oss var dette virkelig toppen!

Skrevet

Ja.....????

Innlegget mitt i kveld hadde en del sammenheng med innlegg jeg har skrevt her tidligere. Jeg kunne jo ha nevnt det.

Skrevet

Så kjekt at dere har fått en fin ferie sammen :o)

Skrevet

Så kjekt at dere har fått en fin ferie sammen :o)

Ja, jeg er så utrolig glad for at vi fikk oss den ferien :-) Og at alle fem var like begeistret!

Jentene fikk et ganske bra tak på svømmingen, begge to! Hun eldste svømmer som en havfrue under vann, og svømmer litt over vann, men klarte dessverre ikke å trene nok til å bli svømmedyktig på denne uka. Hun holder på med intensiv svømmeopplæring med skolen, og skal ha den siste gangen på onsdag. Jeg hadde håpet at hun hadde knekket koden helt, men det gikk ikke... Hun minste turde plutselig å prøve seg alene uten armringer, og vips, så svømmer hun som en fisk under vann. Og litt over vann :-)

Gjest Shira :o)
Skrevet

Dette var hyggelig lesning!

Jeg var ganske sikker på at dere kom til å få en flott tur, og jeg er glad for at jeg fikk rett. :o)

Vi skal til Egypt om knappe 2 måneder, og som du sier, jeg gleder meg til å bare forholde meg til familien. Nå skal det være med ei venninne av meg, og lillesøsteren min første uka, det blir bare kjekt siden lillesøster ikke bor her. Så har vi en uke for oss selv.

Herlig dette å ikke ha forpliktelser, men kose seg sammen som familie.

Skrevet

Så herlig at dere hadde det fint.

Mallorca er en fantastisk øy med utrolig mange tilbud.

Sukk, fikk veldig lyst til å reise nå...

Gjest prøv det nicket
Skrevet

Så herlig!

Så du tror du får med mannen din på flere slike?

Skrevet

Så herlig!

Så du tror du får med mannen din på flere slike?

Ja, det gav virkelig mersmak for alle! Vi traff en kamerat nå i dag, og han spurt om det samme, om vi kom til å reise igjen. Og mannen min svarte at vi absolutt ikke hadde tatt skrekken av en slik type ferie :-)

Så nå er vi blitt enige om å få mer orden på sparing, og sette av penger til både ferie og investeringer (møbler, husholdningsmaskiner osv) hver måned - så blir det nok en sydentur på oss igjen om en stund :-)

Skrevet

Så kjekt. Liker mallorca veldig godt. Og fikk helt smaken på å leie bil der nede sist tur. Det var helt herlig. Deilig å kjøre rundt og oppdage øye og får med seg enda mer enn bare stranda og sentrum der en bor:)

Skrevet

Nå ble jeg glad! :-)

Vi har nedtelling til sydentur senere i høst ;-)

Skrevet

Så stas å høre. Som min kjære eks-svigerfar bruker å si: Vel unt! :)

Skrevet

Velkommen i klubben:-)

Jeg elsker å reise. Oftest blir det charter da dette er det enkleste (lite planlegging i forkant)

Så nå ser jeg fram til den 3. turen i år. Da blir det Tyrkia i høstferien.

Skrevet

Å, det var godt å høre at dere fikk det bra - jeg ble nervøs på dine vegne da du så ut til å bli syk rett før dere skulle reise! Du ble tydeligvis bedre, og de andre ble ikke smittet?

Skrevet

Å, det var godt å høre at dere fikk det bra - jeg ble nervøs på dine vegne da du så ut til å bli syk rett før dere skulle reise! Du ble tydeligvis bedre, og de andre ble ikke smittet?

Ja, jeg var jo skikkelig elendig i halsen og kroppen generelt fredag og lørdag (vi reiste lørdag ettermiddag), samt første del av søndagen. Ut på ettermiddagen søndag løsnet det, og jeg snufset inn en god del ramsalt vann med vilje, følte det var godt å skylle gjennom nese, munn og hals. Fra mandag av var jeg fin :-)

Ingen av de andre ble smittet :-)

Jeg heiv altså innpå med Svarthyllkapsler, samt hele hvitløksfedd + drakk masse.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...