Gå til innhold

Hva skjer når jeg ikke får arbeidskontrakten?

Anbefalte innlegg

Gjest lei å føle meg utnyttet.....
Skrevet

Har jobbet i 2 år på samme sted i offentlig sektor. Har ønsket meg fast arbeid, men har ikke fått det. Arbeidsgiver har lappet sammen en 100 % stilling fra forskjellige ansatte. Hadde kontrakt nå til 1.sept. Den ene jeg vikarierte for hadde sluttet i sin stilling i april samme år. Føler de jukser og bedrar. Nå har jeg imidlertid ikke fått kontrakten min som skulle ha vært meg i hende 1.sept. Jeg er satt opp på videre vakter, men altså ikke fått kontrakten. Hva gjør jeg, er ikke dette ulovlig? noen som kjenner til statens reglement? eller det er vel AML som gjelder.

Skrevet

De kan ha deg på midlertidig kontrakt inntil fire år dessverre tror jeg.

Skrevet

Kanskje du skulle se deg om etter en annen arbeidsplass?

Vil ikke anbefale deg å gjøre det samme som meg i noenlunde lignende situasjon (ikke vikariat). Sa jeg regnet med de ikke hadde bruk for meg siden avtale ikke var på plass. Så ble jeg hjemme. Kontrakt ble sendt i posten kort tid etter.

Så lenge du har virkelige vikariater, har du ikke krav på fast ansettelse(Arbeidsmiljøloven http://www.lovdata.no/all/hl-20050617-062.html#14-9 ), men du har under alle omstendigheter krav på kontrakt ( http://www.lovdata.no/all/hl-20050617-062.html#14-5 ). Det der er bare stygt slurv fra arbeidsgiver. Ikke uroe deg. Ta opp problemet med tillitsvalgt. Lykke til.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...