Lillemus Skrevet 13. september 2009 Del Skrevet 13. september 2009 Nei det har gått opp for meg at det er veldig lite! Hun har bare gått der i en mnd nå, så jeg har ikke tatt det opp noe mer enda. Men i et møte jeg var i før hun begynte der, sa de at det var den eneste kritikken de fikk om igjen og om igjen. De prøver sier de, men det er alltid noen som spiser, noen som sover osv... Avdelingen er delt i to, og de eldste er mer ute. Jeg synes det er veldig trist, for jenta mi vil ingenting heller enn å være ute, og jeg er så glad for det:-) Greit at de må prøve seg frem i forhold til sovetider og slikt på de minste, men det bør ikke være så vanskelig å ha faste spisetider??? Det hadde de i alle fall på begge de småbarnsavdelingene mine var på, var aldri noe problem det. Det tar ikke mange dagene før ungen er innkjørt på ny matrutine. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 13. september 2009 Del Skrevet 13. september 2009 Avdelingen hennes er allerede delt i to grupper 1-åringene og 2-åringene. 2-åringene er mer ute enn de minste. Jeg har spurt om det er noen mulighet for å få mi jente over på den største gruppa, for hun er helt vill etter å komme seg ut, og tåler ganske lange gåturer etc, men det gikk ikke. Nå har hun bare gått der i 4 uker, så jeg har ikke tatt det noe lenger enda, men er virkelig veldig lei meg for det. Frøet er så veldig glad i å være ute, og det er jeg så glad for! Det er innmari viktig for meg at hun får være ute, trist å se at de "sperrer henne inne" av for alt jeg kan se ingen grunn. Men takk for tipset, jeg skal ta det opp ved første naturlige anledning. Så langt veit jeg ikke hvem som er i fau engang... Står kanskje noe i papirene jeg har fått? Det er ikke sikkert dere har valgt noe fau, det bestemmes vel normalt på det første foreldremøtet på høsten. ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 13. september 2009 Forfatter Del Skrevet 13. september 2009 Hos oss er de minste ute på formiddagen_før_ de skal sove. Fungerer fint det. Har nå tenkt det samme jeg også, men noen sover til enhver tid, og da må det være noen inne til å hente de som våkner, og noen til å være sammen med de som spiser. Samtidig er de største på tur osv... Det er slik jeg har fått det forklart. Men det er trist, og jeg kommer til å ta det opp jeg også, tydeligvis i likhet med de fleste andre foreldrene der... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 13. september 2009 Del Skrevet 13. september 2009 Sant! Men skal man altså ha tykke sokker i Cherrox? Vel, takk, jeg skal styre unna. Så på et par fine fra Viking, men de var litt dyrere igjen... ''Men skal man altså ha tykke sokker i Cherrox? Vel, takk, jeg skal styre unna.'' Ja - cherrox er jo bare støvler med et tynt for. Hvorfor skal du styre unna av den grunn? Du sier jo at jenta di ikke tåler ull mot huden, men det går vel greit med ullsokker utenpå vanlige sokker/strømpebukse? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 13. september 2009 Forfatter Del Skrevet 13. september 2009 Selvføglelig er det ikke bare Reima som har finlandshetter, se her f.eks.: http://www.gsport.no/Produkt/277253(BC_2)/helly-hansen-voyage-fleece-pilecowl-barn/ Og jeg er temmelig sikker på at du finner det på alle de vanlige kjedebutikkene, barneutstyrsbutikkene og sportsbutikkene også. ) Skal ikke påstå at jeg har lett så mye altså! Men de har ikke slikt i billigmerker som HM osv, og på Babyshop hadde de bare Reima. Men jeg skal se på linken din:-) Takk! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 13. september 2009 Forfatter Del Skrevet 13. september 2009 Greit at de må prøve seg frem i forhold til sovetider og slikt på de minste, men det bør ikke være så vanskelig å ha faste spisetider??? Det hadde de i alle fall på begge de småbarnsavdelingene mine var på, var aldri noe problem det. Det tar ikke mange dagene før ungen er innkjørt på ny matrutine. Hvis ungen ikke vil spise når det er mat, tas maten bort. Så prøver de igjen en halvtime seinere. De små skal aldri gå sultne lenge av gangen. Det er slik jeg fikk det forklart. Likevel har jeg hentet ungen min mens hun satt og spiste på sin femte brødskive på ettermiddagen fordi hun ikke hadde spist til lunsj... Så jeg veit ikke jeg! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 13. september 2009 Forfatter Del Skrevet 13. september 2009 Det er ikke sikkert dere har valgt noe fau, det bestemmes vel normalt på det første foreldremøtet på høsten. ) Ahh, da blir det til uka:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 13. september 2009 Forfatter Del Skrevet 13. september 2009 ''Men skal man altså ha tykke sokker i Cherrox? Vel, takk, jeg skal styre unna.'' Ja - cherrox er jo bare støvler med et tynt for. Hvorfor skal du styre unna av den grunn? Du sier jo at jenta di ikke tåler ull mot huden, men det går vel greit med ullsokker utenpå vanlige sokker/strømpebukse? Bare rotete skrevet! Mente styre unna slushers. Ei venninne snakket om at hun hadde kjøpt liten str i Cherrox til si jente nemlig, fordi hun ikke skulle ha sokker i. Følger bare det jeg hører jeg, har null erfaring;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 13. september 2009 Del Skrevet 13. september 2009 Hvis ungen ikke vil spise når det er mat, tas maten bort. Så prøver de igjen en halvtime seinere. De små skal aldri gå sultne lenge av gangen. Det er slik jeg fikk det forklart. Likevel har jeg hentet ungen min mens hun satt og spiste på sin femte brødskive på ettermiddagen fordi hun ikke hadde spist til lunsj... Så jeg veit ikke jeg! Høres ut som de har et noe skrudd syn på måltidsrytme! Trodde det var vanlig med frokost, formiddagsmat og et måltid i 14-tiden jeg. Friske unger dauer ikke om de ikke spiser skikkelig til et måltid. Hadde ungen min fått 5 (!) brødskiver på ettermiddagen fordi h*n ikke spiste så mye til lunsj så hadde jeg begynt å lure... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 13. september 2009 Del Skrevet 13. september 2009 Bare rotete skrevet! Mente styre unna slushers. Ei venninne snakket om at hun hadde kjøpt liten str i Cherrox til si jente nemlig, fordi hun ikke skulle ha sokker i. Følger bare det jeg hører jeg, har null erfaring;-) Jeg hadde ikke satset på cherrox uten gode sokker, ikke til en som er så liten at hun ikke klarer å si fra når hun blir kald på føttene. ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 13. september 2009 Del Skrevet 13. september 2009 Nei det har gått opp for meg at det er veldig lite! Hun har bare gått der i en mnd nå, så jeg har ikke tatt det opp noe mer enda. Men i et møte jeg var i før hun begynte der, sa de at det var den eneste kritikken de fikk om igjen og om igjen. De prøver sier de, men det er alltid noen som spiser, noen som sover osv... Avdelingen er delt i to, og de eldste er mer ute. Jeg synes det er veldig trist, for jenta mi vil ingenting heller enn å være ute, og jeg er så glad for det:-) ''men det er alltid noen som spiser, noen som sover osv... '' Høres uproft ut. Hadde ikke trodd det før jeg hadde sett det, men i barnehagen vår gikk fikk de 15 små til å sove samtidig! Ute var de hver dag. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest zilja Skrevet 13. september 2009 Del Skrevet 13. september 2009 ''men det er alltid noen som spiser, noen som sover osv... '' Høres uproft ut. Hadde ikke trodd det før jeg hadde sett det, men i barnehagen vår gikk fikk de 15 små til å sove samtidig! Ute var de hver dag. Her spiser alle samtidig, så legges alle samtidig. Aldri vært noe problem. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 13. september 2009 Del Skrevet 13. september 2009 Skal ikke påstå at jeg har lett så mye altså! Men de har ikke slikt i billigmerker som HM osv, og på Babyshop hadde de bare Reima. Men jeg skal se på linken din:-) Takk! Sparkjøp har finlandshetter fra 69,- ) http://www.sparkjop.no/Sparkjop/Browse.aspx?Catalog=cat_18&Category=1103_Barn(cat_18)%2f1108_Lue%2c+skjerf+og+caps(cat_18) Ikke vindtette da, så du må nok ha noe vindtett utenpå på vindfulle dager. Var en rosastripete på neste side også. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 13. september 2009 Del Skrevet 13. september 2009 ''men det er alltid noen som spiser, noen som sover osv... '' Høres uproft ut. Hadde ikke trodd det før jeg hadde sett det, men i barnehagen vår gikk fikk de 15 små til å sove samtidig! Ute var de hver dag. ''Hadde ikke trodd det før jeg hadde sett det, men i barnehagen vår gikk fikk de 15 små til å sove samtidig!'' Helt enig, høres rotete og uproft ut. Da Snuppa begynte på småbarnsavdeling 11,5 mnd gammel sov hun et par lurer om dagen de første par ukene, men etter det hadde de fått henne inn i barnehagens rutiner og det fungerte helt ypperlig. Har inntrykk av at barnehagen til Anonym82 er litt for mye opptatt av at barna skal få følge sin egen rytme til at det blir tilfredsstillende for noen parter i det hele tatt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 13. september 2009 Del Skrevet 13. september 2009 Her spiser alle samtidig, så legges alle samtidig. Aldri vært noe problem. Ja, sånn bør det være. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 13. september 2009 Forfatter Del Skrevet 13. september 2009 I barnehagen vår er de ute minst 1 gang om dagen - også de minste + 1 turdag i uka. Det vi har hatt har vært en god parkdress til høst og vår. Godt med regntøy! Og en god foret vinterdress. Jeg har ikke kjøpt de dyre merkene. Synes Reflex sine vinterdresser har vært veldig gode. Gummistøvler er et must, og jeg er også glad i Skofus sine cherroxer. Her i Nord-Trøndelag bruker vi de så og si hele vinteren, og til dags dato har de ikke luktet Jeg har kjøpt vintersko til ungene hvert år, men de har blitt brukt kanskje 2-5 dager. Samtidig er det kjekt å ha dem når det virkelig er kaldt... Gode luer, gjerne slike med "innebygd" hals er kjempekjekt. Også votter da - mange par votter. Gjerne regnvotter også. Ullundertøy er godt å ha. Og jeg er også glad i ullbukser og ullgensere som mellomlag - ikke for tykke. Fleece fungerer også greit. Min erfaring er et at det er greit å ha flere sett. Gode ullsokker er kjekt også, men i Gore-Tex skal det helst være bomull eller blandingssokker. Jeg har mitt 3. barn i barnehage nå, og har ikke hatt Troll eller Reima til noen. Ser absolutt ikke behovet Takk for langt og utfyllende svar:-) Vår/høstdress har hun, en ny og en arvet. Billige begge to tror jeg, men vi har ikke hatt noe problem med dem enda... Satser på at de holder, og kjøper i hvert fall ikke nytt før de evt ikke holder! Vinterdresser har hun. En brukt hel Reima og en ny todelt HH. Pluss noe annet arvet. Legger ikke masse penger i noen ny Reima nå i hvert fall! Hvor selger de egentlig merket Reflex? Har aldri sett det i noe plagg, men veit at f.eks. regntøyet deres har vært populært. Gummistøvler har hun i str 23 - det hun bruker nå. Er vel ikke nødvendig å kjøpe større? Da går man vel over i Cherrox? Dere har enstemmig bestemt at jeg må ha Cherrox, så det skal hun jaggu få;-) Ved hvilken temperatur går man fra gummistøvel med ullsokk til Cherrox? Skikkelige vinterstøvler skal hun få, men spørsmålet er om hun må ha to par... Har nok bestemt meg at det får bli hvis det mot formodning skulle være penger igjen etter alt det nødvendigste. Men det er nok faktisk mer Cherroxvær her også, hvis ikke andre støvler holder helt tett. Jeg vil kjøpe finlandshette til henne! Hun har mammas lange, tynne hals, og da kan jeg slappe av med at hun er varm selv i barnehagen. Fikk en link av lillemus her, og skal se om jeg finner noe rimeligere enn Reimas:-) Mange par votter - notert;-) Hun kan ikke ha ull på huden, og alt annet virker som nr to utfra svarene her, så jeg må nok regne med forbruk. Håper bare de er flinke til å bytte i barnehagen... Fleece har jeg - høy bukse med seler. Finne en genser, så har jeg et helt sett. Også har jeg kjøpt fleecedress til soving... Ullsokker i gummistøvler og blanding i vinterstøvler, det har jeg faktisk fått med meg. Føyer det til listen as we speak:-) Takk takk igjen, nå begynner listen min å bli komplett - håper jeg! *kikker i lommeboka og svetter litt* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 13. september 2009 Forfatter Del Skrevet 13. september 2009 Jeg hadde ikke satset på cherrox uten gode sokker, ikke til en som er så liten at hun ikke klarer å si fra når hun blir kald på føttene. ) Notert;-) Tar imot alle tips og råd med åpne armer! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 13. september 2009 Forfatter Del Skrevet 13. september 2009 ''men det er alltid noen som spiser, noen som sover osv... '' Høres uproft ut. Hadde ikke trodd det før jeg hadde sett det, men i barnehagen vår gikk fikk de 15 små til å sove samtidig! Ute var de hver dag. Ja jeg synes det virker spesiellt jeg også... Er det regnvær er de ofte inne en av de to dagene også har jeg sett. Skal ta det opp på foreldremøte til uka jeg, og høre litt med de som har hatt barna sine der lenger enn meg! Godt å høre at det er flere som reagerer på det også, da veit jeg at jeg ikke er helt på jordet! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 13. september 2009 Forfatter Del Skrevet 13. september 2009 Sparkjøp har finlandshetter fra 69,- ) http://www.sparkjop.no/Sparkjop/Browse.aspx?Catalog=cat_18&Category=1103_Barn(cat_18)%2f1108_Lue%2c+skjerf+og+caps(cat_18) Ikke vindtette da, så du må nok ha noe vindtett utenpå på vindfulle dager. Var en rosastripete på neste side også. Disser ser tynnere ut. Hadde en slik type fra Joha i fjor. Super lue, men kun ned til ca 5 minus. Det har jeg gode luer til henne for nå. Det jeg tenker på er lue for de virkelig kalde dagene - ned mot 20 minus... HH-lua ser tykkere ut, selv om det ikke står noe. Husker nå at jeg har sett dem før, og skal ta en titt på dem i butikken! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest seriøst finn.no Skrevet 13. september 2009 Del Skrevet 13. september 2009 Jeg har lest tråden. Hvis det er så dyrt for deg, så kan du kjøpe brukt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.