Gå til innhold

Dratt i to retninger. angående studie og valg.

Anbefalte innlegg

Gjest søkendeigjen
Skrevet

Hei.

Det har seg sånn at det ble slutt mellom meg og min første, store kjærlighet i vår. Fra før har jeg studert en bachelor, men forrige år jobbet jeg i matbutikk. Jeg søkte faktisk mye jobb hele tiden, men det var som kjent vanskelige tider..

Jeg ble så lei av min jobb, men min kjæreste var det eneste som holdt meg oppe. Da det ble slutt mellom oss kom jeg i en slags livskrise. Jeg visste hverken ut eller inn av noen ting. Hva jeg skulle, hvor jeg skulle være. Jeg begynte etter en stund hos psykolog, og dette var konstruktivt på en måte, men samtidig så dukket det opp mange vanskelige følelser i forbindelse med å skulle fortelle om min oppvekst.

Disse vanskelige vårmånedene gjorde at jeg følte meg tvunget til å begynne på nytt. Jeg hadde ikke søkt på skole, men fant en masterutdannelse jeg har lyst til på etter jul. Denne utdannelsen krever at jeg tar noen ekstra poeng, noe jeg er igang med over nettet. Men for å unngå å arbeide ved siden av (siden jeg ikke kunne få meg annen jobb, og savnet et større sosialt nettverk) søkte jeg på en resteplass ved universitetet og kom inn.

Nå har jeg altså dobbeltbooket meg med studier. Og jeg synes begge studiene er interessante. Problemet er jo bare at det blir utrolig mye å gjøre. Nettstudiene har også obligatorisk chatt når jeg har obligatorisk oppmøte på uni. studiet. Typisk.

Så nå sliter jeg med at det kjennes galt. Alt kjennes galt.

Delvis fordi jeg ikke kan møte opp på obligatorisk undervisning, og kommer til å bli konfrontert med dette med mine studiekamerater. Og også ellers fordi det føles uvant å ikke gå 100 % inn for noe. Jeg er også i en lesegruppe, og blir derfor nødt til å gjøre et godt stykke arbeid i begge studier.

Og så har jeg jo heller ingen garanti for at jeg kommer inn på master etter jul. Og da vil på en måte alt være bortkastet. Jeg er klar over at man noen ganger må satse. Men dette er virkelig krevende.

Skjønner at det er vanskelig å gi meg svar på dette.

Ønsker kanskje noen oppmuntrende ord, eller noen råd.

Jeg har det ordentlig dårlig med dette i kveld.

Har beholdt en liten stilling i jobben, bare noen få timer en dag i uken, da jeg var tilbake kjente jeg hvor godt det var å ha kommet i gang med noe igjen. Jeg mistet på en måte fremtidsdriften min i den jobben, og jeg orker ikke å dra tilbake.

Takk for svar:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...