Gå til innhold

noen som har vært i Sharm El Sheik

Anbefalte innlegg

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1252926932' post='4211340]

Engelsk og lang reise takler han helt fint, men jeg ser jo når du beskriver turen at jeg heller mer til 2-dagersreisen.

Da er det buss i ca 6 timer (?), museumet, så sjekke inn på hotell. Ned i basarene om ettermiddag/kveld, middag. Dagen etter er det pyramiden som står for tur, så bussen hjem igjen. Kjører i karavane hele veien.

Jeg tror det kan være mer passende opplegg for oss mtp alderen hans, og det at vi da får muligheten til å se litt av Kairo om ettermiddagen/kvelden.

Både jeg og guttungen setter oss inn på en buss, 5 min etterpå sover vi ;o) Det var muligheter for å ha med pute, smøre seg niste på den tidlige frokosten før bussen dro.

Som du sier, men fly blir det en veldig lang dag. Og selv om jeg kan overleve på sjokolade og chips, så blir gutten en smule muggen dersom han ikke får mat ;o) (pappaen også, men det vil han ikke innrømme)

Takk for at du delte din erfaring, så tar vi det med i betraktningen når vi skal velge hvilken av turene vi skal melde oss på.

Den bussturen er VELDIG slitsom!

Vi tok riktignok 1 dags turen siden vi bare var der en uke.

Det innebar at vi reiste fra hotellet kl 01.30 om natten og var fremme i Kairo morgenen etter. Så var det fullt program med museum, lunsj, besøk på papyrus galleri, pyramidene og til slutt markedet Khan El Khalili, før det var nye 6 timer i buss hjem.

Vi var tilbake på hotellet i 24 tiden om kvelden.

Vi reiste med "store" barn på 12 og 13. Men jeg vil si at den turen var i overkant slitsom uansett alder.

Bussene er ikke SÅ komfortable. Så det er nærmest umulig å få sove noe særlig underveis.

Man kommer derfor frem til Kairo ganske utslitt etter en søvnløs natt. Og det er et litt dårlig utgangspunkt for en lang dag med opplevelser.

I ettertid tror jeg ikke vi ville tatt denne turen hvis vi visste hvor slitsomt det var. Da hadde vi nok valgt å fly, men det er jo endel dyrere.

Mulig at 2 dagers turen er hakket bedre, men den har jo også litt mere program, og bussturen blir jo den samme...

Gjest Shira :o)
Skrevet

Den bussturen er VELDIG slitsom!

Vi tok riktignok 1 dags turen siden vi bare var der en uke.

Det innebar at vi reiste fra hotellet kl 01.30 om natten og var fremme i Kairo morgenen etter. Så var det fullt program med museum, lunsj, besøk på papyrus galleri, pyramidene og til slutt markedet Khan El Khalili, før det var nye 6 timer i buss hjem.

Vi var tilbake på hotellet i 24 tiden om kvelden.

Vi reiste med "store" barn på 12 og 13. Men jeg vil si at den turen var i overkant slitsom uansett alder.

Bussene er ikke SÅ komfortable. Så det er nærmest umulig å få sove noe særlig underveis.

Man kommer derfor frem til Kairo ganske utslitt etter en søvnløs natt. Og det er et litt dårlig utgangspunkt for en lang dag med opplevelser.

I ettertid tror jeg ikke vi ville tatt denne turen hvis vi visste hvor slitsomt det var. Da hadde vi nok valgt å fly, men det er jo endel dyrere.

Mulig at 2 dagers turen er hakket bedre, men den har jo også litt mere program, og bussturen blir jo den samme...

Hvilket resieselskap dro dere med? Vår erfaring fra i fjor var at Ving hadde nye fine busser, god plass, helt OK busseter. Det er bl.a av den grunn at vi vurderer en såpass lang tur.

Reisen starter ikke om natta, men tidlig morgen.

Programmet var det samme, men med mer fritid og bedre tid på 2-dagersturen, dette er Ving sine turer, vet ikke om det varierer fra selskap til selskap?

Vi skal dra fra Hurghada, de jeg snakket med ifjor som hadde tatt den turen, og noen som hadde vært i Luxor, var fornøyde.

Luxor er også noe vi vurderer, men ikke begge turene, det blir en av dem.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...