Gjest Ikke rik i dag eller Skrevet 13. september 2009 Del Skrevet 13. september 2009 Trenger man å kjøpe utedressen til 1500-2000 kr? Eller er de som er billigere like bra? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 13. september 2009 Del Skrevet 13. september 2009 Nå har jeg INGEN erfaring med kvalitet mot pris, men jeg må bare si at jeg aldri har sett noen dress til 1500 - 2000 kr!!! Så det tør jeg si meget sikkert at du IKKE trenger! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tittenteimamma Skrevet 13. september 2009 Del Skrevet 13. september 2009 Jeg har kjøpt høstdress til 400 på Cubus. Har ikke prøvd den enda, men damen i butikken sa jeg kunne levere den tilbake om jeg ikke var fornøyd. Den skulle både være vanntett og "puste". Reflex-dressene skal være bra og de koster vel 500-600 kr. Lurt å planlegge framover og å kjøpe klær på salg. Har INGEN tro på at det er nødvendig å kjøpe dresser til over tusenlappen for at barnet skal være tørr, passe varm og fornøyd. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 13. september 2009 Del Skrevet 13. september 2009 Vi har stort sett hatt dresser fra SparKjøp og Europris til 299 - 399,-. Ungene har vært tørre, varme og fornøyde. ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 13. september 2009 Del Skrevet 13. september 2009 Forresten så var vel "best i test" oktober 2008 en dress fra Coop til 599,- 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest majas mamma Skrevet 13. september 2009 Del Skrevet 13. september 2009 Den gang jeg var fattig, dvs enslig med tre barn kjøpte jeg dressser på Europris og Rema 1000. Mine unger var varme og tørre, men erfartingsmessig holdt en dress bare en sesong, enten fordi de slet den ute elle vokste ut av den. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ikke rik i dag eller Skrevet 13. september 2009 Del Skrevet 13. september 2009 Nå har jeg INGEN erfaring med kvalitet mot pris, men jeg må bare si at jeg aldri har sett noen dress til 1500 - 2000 kr!!! Så det tør jeg si meget sikkert at du IKKE trenger! Reimatec har dresser opptil 1700 kr 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maximia Skrevet 13. september 2009 Del Skrevet 13. september 2009 Min nevø gikk til dagmamma da han var 1-3år. Dagmamma var en ordentlig Reima tec-misjonær som tok kallet sitt med den største alvor. Hun har vært dagmamma i hele sitt voksne liv og er en godt voksen dame. Min søster har god råd, men synes ikke dress til over 1000 er noe å kjøpe til små barn. Hun gikk på XXL sport og fant en vinterdress fra Stormberg med gummi på strategiske plasser på tilbud til 3-400 kr. Gutten brukte dressen masse og søsteren min kjøpte en ny da han skulle begynne i barnehagen. Kvaliteten holder og han holder seg tørr. Så det er ikke sikkert at dyre dresser nødvendigvis er så mye bedre. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 14. september 2009 Del Skrevet 14. september 2009 Jeg har mitt 3. barn i barnehage, og har aldri brukt så mye penger på en utedress. Har max brukt 599,-, og de har holdt hele sesongen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mallet Skrevet 14. september 2009 Del Skrevet 14. september 2009 Har aldri kjøpt dress til den prisen. Vi har hatt en Reima-dress som var arvet, den hadde fordelen at den var lettere å bevege seg i enn de billigere dressene. Men de andre dressene har vært like varme og vanntette. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest billig er også bra Skrevet 14. september 2009 Del Skrevet 14. september 2009 Har kjøpt Reima dresser kun på salg, aldri betalt full pris for de. Ett år, hadde vi en ganske snøfattig vinter, datteren vår brukte Reima dressen i noen få dager i barnehagen, rompa på dressen var ordentlig slitt. Jeg kjøpte da en ekstradress til henne, hos Catch, den betalte jeg 299,- for, fant ut at det fikk bli barnehagedressen det året, det fantes ikke antydning til slitasje i rompa på den dressen på våren. Så pris og kvalitet hører ikke alltid sammen. De billige dressene kan være like gode. Reima er kjent for å ha en god passform, spesielt for de minste, dressene er lette å ha på seg, men allikevel forsvarer ikke det prisen syns jeg. Har også hatt dress fra SparKjøp, den gangen var strikkene nede i armene VELDIG trange, så vi kuttet ut de etter en sesong. Det har sikkert endret seg nå, tror de fikk masse klager på dette. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Attekattenoa Skrevet 14. september 2009 Del Skrevet 14. september 2009 Første året hos dagmamma kjøpte vi en Trolldress til 1400 kr. Grunnen til det var at jeg ikke kunne finnen noen annen dress som var liten nok. Alle andre dresser i den størrelsen var beregnet på unger som bare satt i vogn tror jeg. Jeg var kjempefornøyd med den dressen, og han brukte den først som vinterdress. Deretter som vårdress uten for, og som høstdress sesongen etter. MEN til tross for at jeg var kjempefornøyd med den dressen synes jeg den er altfor dyr, så senere har jeg kjøpt dress på XXL Leketøy. Dette er ett merke som både dagmammaen og senere barnehagen har anbefalt. Leketøydressen har også avtagbart for, så det holder med en dress i året. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
caprice Skrevet 14. september 2009 Del Skrevet 14. september 2009 Kjøper alltid dress på tilbud på slutten av vintersesongen. Da kan du få det meste til 50%. Når det er sagt er det vel Ticket to heaven som barnehagen har skrytt mest av. Da jentene mine ble større og ikke brukte så mye dress kjøpte jeg parkdress på Ica til 99 kr!!! Holdt seg varme og tørre i disse også. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
3jentemor Skrevet 14. september 2009 Del Skrevet 14. september 2009 Der er nok flere hensyn at tage her og flere gode grunde til at enkelte vælger sig dyre dresser. De allermindste barn som har lært at gå og trænger god bevægelsesfrihed er et typisk eksempel hvor dyre dresser giver et godt tilbud. De er ofte mykere og dermed enklere at bevæge sig i. Vi har haft en barn i str. 80 vinterdress som kunne gå selv og skulle ud og lege i børnehaven; der var ikke specielt mange gode dresser at vælge i til hende dengang. (Endte i Reima, men det var før Reima-tec kom på markedet) Hvis man har barn med ømtålelig hud, så kan pustende men vanntett dress være bedre for barnets hud, end at trække i regnklær hver gang det regner eller er vådt. - Dermed kan kombinationen "rimelig, men ikke vandtæt dress og regntøj" - være mindre velegnet end dyr Reimatec Men ellers så er det vel også et spørgsmål om bekvemmelighed; det er behageligt med vindtett, vandtett og pustende dress - man slipper at bekymre sig om at måtte tørre dressen mellem hver bruk. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 14. september 2009 Del Skrevet 14. september 2009 Jeg har aldri kjøpt noen dyr dress. De siste årene guttungen hadde hel dress som dagligantrekk, kjøpte jeg Reflex allværsdress. Den var vanntett og helt super, men litt tynn de aller kaldeste dagene, så da passet jeg på at han hadde mer under enn vanlig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lotte :o) Skrevet 14. september 2009 Del Skrevet 14. september 2009 Nå har jeg INGEN erfaring med kvalitet mot pris, men jeg må bare si at jeg aldri har sett noen dress til 1500 - 2000 kr!!! Så det tør jeg si meget sikkert at du IKKE trenger! Isbjörn of Sweden koster 1879,- på XXL, så dyre dresser finnes... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cecily Skrevet 14. september 2009 Del Skrevet 14. september 2009 Billige dresser kan være slitesterke og vanntette, men jeg tror ikke de kommer like godt opp på pusteevne, letthet og bevegelsesfrihet. Bevernylondresser er f.eks utrolig tunge og jeg kan aldri tenke meg at de er like gode å bevege seg i som en dyrere og lettere dress. Jeg blir faktisk litt forundret over at omtrent 95 % av de som svarer på spørsmål om klær og sko til småbarn kjøper billigst mulig og omtrent fnyser av å kjøpe dyrere utstyr. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
annegunn Skrevet 14. september 2009 Del Skrevet 14. september 2009 Billige dresser kan være slitesterke og vanntette, men jeg tror ikke de kommer like godt opp på pusteevne, letthet og bevegelsesfrihet. Bevernylondresser er f.eks utrolig tunge og jeg kan aldri tenke meg at de er like gode å bevege seg i som en dyrere og lettere dress. Jeg blir faktisk litt forundret over at omtrent 95 % av de som svarer på spørsmål om klær og sko til småbarn kjøper billigst mulig og omtrent fnyser av å kjøpe dyrere utstyr. Reimatec-fantastene har vel blitt ertet for mye her inne Jeg har vel mer innrykk av at svarene er mer enten eller - i noen tråder er det billigsvarene du får, i andre er det tec-fantastene som svarer. Men det er mulig tec-fantastene er mer aktive på andre forum? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cecily Skrevet 14. september 2009 Del Skrevet 14. september 2009 Reimatec-fantastene har vel blitt ertet for mye her inne Jeg har vel mer innrykk av at svarene er mer enten eller - i noen tråder er det billigsvarene du får, i andre er det tec-fantastene som svarer. Men det er mulig tec-fantastene er mer aktive på andre forum? Det må jo ikke være Reima, men jeg nekter å tro at bevernylon fra Obs eller Sparkjøp kan sammenlignes med dyrere dresser. Jeg kan gjerne være reimafantast, det ville ikke plaget meg om noen kalte meg for det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 14. september 2009 Del Skrevet 14. september 2009 Min erfaring er at billigdressene kan være like bra. Jeg har tre barn og vi har hatt en Reima-dress. Det er den eneste dressen som har blitt såpass slitt at den bare kunne brukes til et av barna...Slitestyrken var jeg altså ikke imponert over, men dressen var veldig myk og god å bevege seg i. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.