Gå til innhold

Dyre utedresser

Gjest Ikke rik i dag eller

Anbefalte innlegg

Det må jo ikke være Reima, men jeg nekter å tro at bevernylon fra Obs eller Sparkjøp kan sammenlignes med dyrere dresser.

Jeg kan gjerne være reimafantast, det ville ikke plaget meg om noen kalte meg for det.

Ja, jeg hører til samme kategori, vi er konsekvente reimateckjøperene. Men jeg mener du kan få en del svar av den andre 'ja det er verdt det'-typen her også, det kommer kankje litt an på hvordan spørsmålet er stilt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, jeg hører til samme kategori, vi er konsekvente reimateckjøperene. Men jeg mener du kan få en del svar av den andre 'ja det er verdt det'-typen her også, det kommer kankje litt an på hvordan spørsmålet er stilt?

Det er meget mulig. Og signaturen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ringerikskringla

nå er det alltid bestemor som har kjøpt vinterdresser til barnebarna. Hun har kjøpt på sparkjøp eller bogerud.Mine to har da brukt det noen år og jeg har aldri vært borti att de har vært kalde eller våte.Mine to er aktive og bevegligheten har det ikke vært noe og si på.Jeg hadde ikke hatt råd til og kjøpe en dress til 1000-1500 kr.Det er kun en gang jeg har måtte byttet inn en dress fordi sømmen i buksa røyk.

Det viktige er godt med undertøy under

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reimatec har dresser opptil 1700 kr

Jeg kjøper dresser på Europris , koster 399 og jeg er kjempefornøyd !!

Ungene er både varme og tørre !

Har hatt både Reima og Troll og synest nå i ettertid ,at det er tull å bruke så mye penger på en dress....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stusser over alle som sier billigdresser er minst like bra som Reima og andre dyrere dresser. Det er ikke min oppfatning etter å ha hatt minst 10-12 dresser i familien etterhvert. Reima (må ha rett, slitesterk Reima, da) & Co. er lettere og har langt bedre passform enn de billigere. Spørsmålet er om de er verd merkostnaden, og det skjønner jeg godt at mange mener de ikke er.

Vi har ofte kjøpt Reima på salg på "rare" tider av året. Barna elsker disse dressene, og det skjønner jeg godt. De har imidlertid gjerne billigdresser som ekstradresser, og disse fungerer jo også, men ofte er det noe ved passformen, vekten, utfluftingen etc. som ikke er like bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stusser over alle som sier billigdresser er minst like bra som Reima og andre dyrere dresser. Det er ikke min oppfatning etter å ha hatt minst 10-12 dresser i familien etterhvert. Reima (må ha rett, slitesterk Reima, da) & Co. er lettere og har langt bedre passform enn de billigere. Spørsmålet er om de er verd merkostnaden, og det skjønner jeg godt at mange mener de ikke er.

Vi har ofte kjøpt Reima på salg på "rare" tider av året. Barna elsker disse dressene, og det skjønner jeg godt. De har imidlertid gjerne billigdresser som ekstradresser, og disse fungerer jo også, men ofte er det noe ved passformen, vekten, utfluftingen etc. som ikke er like bra.

Skjønner godt at du stusser...: ) Jeg var også meget skeptisk til å kjøpe dress på Europris .

Dressene er lette , puster godt og er fine i passformen , i hvertfall til mine barn .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ReimaTec-fan

Jeg er veldig enig med Elextra, og har samme erfaring.

Fram til ungene begynte på skolen kjøpte vi konsekvent Reimatec selv, og de dressene i andre merker/typer/kvaliteter vi arvet holdt på ingen måte samme standard.

Det er også interessant å lese i tråden at absolutt ingen har hatt våte, kalde barn i andre dresser. Jeg har ofte barn på besøk om vinteren, og de er ofte både våte og kalde når de kommer inn etter snøbasing.

Nå tror ikke jeg at friske unger nødvendigvis har vondt av å kjenne at de blir både våte og kalde, jeg da, men å si at _alle_ dresser til en slikk og ingenting holder vann ute og varmen inne - vel, det er for drøyt.

Som Elextra har vi valgt å kjøpe Reima-utgaver på tilbud, til ukurant årstid og gjerne fjorårsmodeller. Da har ikke prisen blitt avskrekkende, særlig når man kan sende dressene videre i arv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig enig med Elextra, og har samme erfaring.

Fram til ungene begynte på skolen kjøpte vi konsekvent Reimatec selv, og de dressene i andre merker/typer/kvaliteter vi arvet holdt på ingen måte samme standard.

Det er også interessant å lese i tråden at absolutt ingen har hatt våte, kalde barn i andre dresser. Jeg har ofte barn på besøk om vinteren, og de er ofte både våte og kalde når de kommer inn etter snøbasing.

Nå tror ikke jeg at friske unger nødvendigvis har vondt av å kjenne at de blir både våte og kalde, jeg da, men å si at _alle_ dresser til en slikk og ingenting holder vann ute og varmen inne - vel, det er for drøyt.

Som Elextra har vi valgt å kjøpe Reima-utgaver på tilbud, til ukurant årstid og gjerne fjorårsmodeller. Da har ikke prisen blitt avskrekkende, særlig når man kan sende dressene videre i arv.

''Det er også interessant å lese i tråden at absolutt ingen har hatt våte, kalde barn i andre dresser. Jeg har ofte barn på besøk om vinteren, og de er ofte både våte og kalde når de kommer inn etter snøbasing.''

Det samme tenker jeg om dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har samme erfaring som deg, så jeg signerer her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Billige dresser kan være slitesterke og vanntette, men jeg tror ikke de kommer like godt opp på pusteevne, letthet og bevegelsesfrihet.

Bevernylondresser er f.eks utrolig tunge og jeg kan aldri tenke meg at de er like gode å bevege seg i som en dyrere og lettere dress.

Jeg blir faktisk litt forundret over at omtrent 95 % av de som svarer på spørsmål om klær og sko til småbarn kjøper billigst mulig og omtrent fnyser av å kjøpe dyrere utstyr.

''Jeg blir faktisk litt forundret over at omtrent 95 % av de som svarer på spørsmål om klær og sko til småbarn kjøper billigst mulig og omtrent fnyser av å kjøpe dyrere utstyr.''

Du har bare et barn, har du ikke? De som har tre-fire har kanskje ikke muligheten til å sikte så høyt i kvalitet, som deg?

Vi har tre unger, men sparer inn kostnadene ved å handle "off season", for her går det mest i goretex, Ecco, Superfit, Reima, Bergans og Peak. Det merkelige er at vi ikke bruker mer penger på sko og ytterklær enn en nabofamilie, som alltid handler til fullpris på Cubus og H&M og Økonomisko...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1253003473' post='4211893]

''Jeg blir faktisk litt forundret over at omtrent 95 % av de som svarer på spørsmål om klær og sko til småbarn kjøper billigst mulig og omtrent fnyser av å kjøpe dyrere utstyr.''

Du har bare et barn, har du ikke? De som har tre-fire har kanskje ikke muligheten til å sikte så høyt i kvalitet, som deg?

Vi har tre unger, men sparer inn kostnadene ved å handle "off season", for her går det mest i goretex, Ecco, Superfit, Reima, Bergans og Peak. Det merkelige er at vi ikke bruker mer penger på sko og ytterklær enn en nabofamilie, som alltid handler til fullpris på Cubus og H&M og Økonomisko...

Økonomispørsmålet har jeg ingen problemer med å forstå. Men å kjøpe på salg er smart.

Jeg har kjent på flere dresser i dag og noen billige dresser er virkelig blytunge i forhold til vinterdressen fra Reima jeg allerede har kjøpt. For meg betyr det ganske mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Økonomispørsmålet har jeg ingen problemer med å forstå. Men å kjøpe på salg er smart.

Jeg har kjent på flere dresser i dag og noen billige dresser er virkelig blytunge i forhold til vinterdressen fra Reima jeg allerede har kjøpt. For meg betyr det ganske mye.

Enig. Reimatec+ (hvis den heter det i år da...) er best, synes jeg. :-)

Det er knapt noen andre dresser som holder vannet ute over tid, bortsett fra Rasavil og Ticket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest majas mamma

Min erfaring er at billigdressene kan være like bra. Jeg har tre barn og vi har hatt en Reima-dress. Det er den eneste dressen som har blitt såpass slitt at den bare kunne brukes til et av barna...Slitestyrken var jeg altså ikke imponert over, men dressen var veldig myk og god å bevege seg i.

Skriver under på den. Selv hadde jeg tre meget aktive gutter, og hos oss gikk det i Europris-dresser. De passet bra, og var gode og varme. Mine unger ble heller ikke våte, men det kom muligens av at jeg alltid har impregnert dressene først. Disse dressene var derimot ikke like slitesterke, så de holdt sjelden mer enn en sesong.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...