Gjest Begravelse Skrevet 14. september 2009 Skrevet 14. september 2009 Jeg har en onkel som nettopp døde...og det blir begravelse i løpet av denne uka. Jeg har aldri hatt noe spesiell kontakt med denne onkelen...det kan være 15-20 år siden sist jeg så han... og det var i en annen sleknings begravelse... Jeg husker han heller ikke spesiellt fra barndommen av... Akkurat nå er jeg temmelig nøytral til å gå i denne begravelse... Hva mener du om å gå/ikke gå i slike begravelser? 0 Siter
Gjest høstløv Skrevet 14. september 2009 Skrevet 14. september 2009 Hvis begravelsen er i samme by, så ville jeg ha gått, men hvis du skal reise langt for å gå i begravelsen, ville jeg ha latt det være, og bare sendt en blomst. 0 Siter
Gjest annlovinda Skrevet 14. september 2009 Skrevet 14. september 2009 Tja, hva slags kontakt har du med de etterlatte til din onkel? Synes kanskje det ville bety noe for meg. Har også stilt i begravelse til foreldre av mine venner jeg så vidt har hilst på - men har da stilt av respekt, eller til støtte til mine venner. 0 Siter
morsan Skrevet 14. september 2009 Skrevet 14. september 2009 Hvis begravelsen er i samme by, så ville jeg ha gått, men hvis du skal reise langt for å gå i begravelsen, ville jeg ha latt det være, og bare sendt en blomst. Enig. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 14. september 2009 Skrevet 14. september 2009 Ettersom jeg blir eldre har jeg blitt klar over at det er bedre å gå i en begravelse for mye enn en for lite. Er man i tvil om man skal gå, vil man ofte føle det godt i ettertid at man var der. Men jeg vil ta visse forbehold når det gjelder reisevei og andre eventuelle praktiske vanskeligheter, da. 0 Siter
Jeg er en jente Skrevet 14. september 2009 Skrevet 14. september 2009 Jeg hadde gått hvis jeg var deg. Det er bedre det enn å kanskje angre på at du ikke var der. Ved å gå dit viser du ære på ikke bare denne onkelen din som du ikke hadde noe kontakt med, men også andre slektninger som satte pris på han og hadde kontakt med han. Kanskje andre slektninger du har mer kontakt med blir skuffet hvis du ikke går i begravelsen? 0 Siter
illuminatum Skrevet 14. september 2009 Skrevet 14. september 2009 Det er tross alt bror til din far eller mor det er snakk om. Må innrømme at jeg hadde syntes det var synd om mitt barn ikke gikk i begravelsen til min søster. 0 Siter
synonym Skrevet 14. september 2009 Skrevet 14. september 2009 Du går jo i begravelsen for å støtte din mor eller far som var søsken til avdøde. Ikke nødvendigvis for han som er død. For han spiller det jo liten rolle om du kommer eller ikke. Så spørsmålet er vel egentlig om du har et såpass nært forhold til hans søsken- din mor eller far at du ønsker å være der for dems del. 0 Siter
Lillemus Skrevet 14. september 2009 Skrevet 14. september 2009 Jeg sier det samme som høstløv og morsan. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.