Gå til innhold

Utslett hos 1 1/2 åring

Gjest Hva tror dere?

Anbefalte innlegg

Gjest Hva tror dere?

snuppa har fått et småprikkete lysrosa utslett over hele kroppen.

I helgen var hun forkjølet, men hadde ikke feber. I går kveld fikk hun litt feber, som gikk raskt over på Paracet. Hun har vært kvikk hele tiden, god matlyst og har ikke noe feber nå. Utslettet klør ikke. Hva kan dette være? Har googlet litt på nettet, det kan minne om røde hunder, men hun har fått 15 mnd vaksinen som beskytter mot meslinger, rødehunder og kusma.

Tenkte litt på den fjerde barnesykdommen, men den skal gi høy feber i 3 dager, det har hun ikke hatt... kun utslettet og litt feber i går kveld som sagt.

Jeg tenkte ringe legevakten om det ikke gir seg snart, det kan jo være et forbigående utslett, men tenkte høre med dere om dere har noe erfaring med dette? Hva tror dere det kan være?

Hun er jo i god form ellers, kan hun dra i barnehagen? Siden det ikke kan være meslinger/røde hunder som hun er vaksinert mot? Eller kan hun få det selv om hun er vaksinert? Leste at den vaksinen gis i to omganger i tilfelle man ikke fikk beskyttelse av den første...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den femte barnesykdom? Den gir utslett og noen ganger litt feber, ellers virker ungen sunn og frisk.

Den kan være skadelig for fosteret, så hvis du er gravid og mistenker at hun har hatt den femte barnesykdom bør du ta en tur til legen. En blodprøve kan vise om du er smittet, og du vil i tilfelle få ekstra oppfølging i svangerskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trådstarter

Har hun nylig fått mrr-vaksine? Mine fikk en slik reaksjon ca 14 dager etter at vaksinen ble satt.

Vaksinen tror jeg hun fikk nå i sommer faktisk, 1. juli... så det er vel litt lenge siden til at hun skulle få reaksjon først nå? Men kan det være at vaksinen ikke beskyttet nok mot røde hunder?

Femte barnesykdom ja, kanskje det... jeg er ikke gravid. Men ang. barnehage, bør hun holdes hjemme? Kan jo være ansatte i barnehagen er gravide.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...