Gå til innhold

Fårikål

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye kjøtt regnes pr person? Og hvor mye kål bør det være i forhold til kjøtt?

Skrevet

Men er to porsjoner til 1 person eller? Kan vel ikke være nok med 1,5 kg kjøtt til fire personer heller.

Det er vanlig å begrgne 200 gr kjøtt pr hode, så 1,5 kg på 4 pers skulle holde lenge. :)

hidi, the scorpion
Skrevet

Det er vanlig å begrgne 200 gr kjøtt pr hode, så 1,5 kg på 4 pers skulle holde lenge. :)

200 gr rent kjøtt ja!

Skrevet

Og jeg som kjøpte 1,8 kg kjøtt, og tvilte på om det var nok til to personer. Hehe.. Det ser ikke så mye ut. Men jeg tror nok kanskje 200 g ville blitt litt snaut her.

hidi, the scorpion
Skrevet

Og jeg som kjøpte 1,8 kg kjøtt, og tvilte på om det var nok til to personer. Hehe.. Det ser ikke så mye ut. Men jeg tror nok kanskje 200 g ville blitt litt snaut her.

Det skal være 200 gr rent kjøtt;))

Skrevet

jeg synes 200 gram per pers høres lite ut - det er jo mye bein! Jeg har hørt fra før at når man beregner kjøtt skal man ta 350 gram per pers når det gjelder kjøtt med bein. Til pinnekjøtt beregner jeg enda mer.

Skrevet

jeg synes 200 gram per pers høres lite ut - det er jo mye bein! Jeg har hørt fra før at når man beregner kjøtt skal man ta 350 gram per pers når det gjelder kjøtt med bein. Til pinnekjøtt beregner jeg enda mer.

Jo det heter 200 gr rent kjøtt pr hode, mens candyqueen lurte her på om 1,5, altså nesten 400 gr, kunne være nok til to? ;)

hidi, the scorpion
Skrevet

Jo det heter 200 gr rent kjøtt pr hode, mens candyqueen lurte her på om 1,5, altså nesten 400 gr, kunne være nok til to? ;)

Kanskje du bør ta det regnestykket på nytt, he, he;))

Skrevet

Det skal være 200 gr rent kjøtt;))

Da regner jeg pakkamed 1,8 kgsom nok for to da :o) Det er mye bein, men det kan ikke være 1,4 kg bein. Hehe

Skrevet

Kanskje du bør ta det regnestykket på nytt, he, he;))

Hehe :o)

hidi, the scorpion
Skrevet

Da regner jeg pakkamed 1,8 kgsom nok for to da :o) Det er mye bein, men det kan ikke være 1,4 kg bein. Hehe

Neida, og litt fråtsing i fårikålsesongen må være lov;))

Skrevet

Neida, og litt fråtsing i fårikålsesongen må være lov;))

Ja, det er jo såå godt :o)

Skrevet

''Jo det heter 200 gr rent kjøtt pr hode,''

Ja, og da må man ha minst 350 gram totalt av kjøtt&bein:-) Ingen motstrid her.

Den vekta som står på pakka med fårikålkjøtt er jo inklusive beinene:-)

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1252994758' post='4211800]

Bomba sau har jeg aldri laga.

Bomba lam i såfall :o)

Skrevet

Minst mulig kål og mest mulig kjøtt. Fortrinsvis null kål ;)

(sorry, klarte bare ikke å dy meg )

hidi, the scorpion
Skrevet

Minst mulig kål og mest mulig kjøtt. Fortrinsvis null kål ;)

(sorry, klarte bare ikke å dy meg )

Kålen er da absolutt nyyydelig;))

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...