Gå til innhold

Fedre og leksegjøring...:-(

puttelulle

Anbefalte innlegg

kjedelig når det er sånn. Virker som om mannen din trwnger oppdragelse. Hadde bare ikke giddi å finni meg i det. Hadde fått raserianfall, selv om det ikke er beste løsning, og faen ikke rydda opp dritten etter han. Ikke avlys turen, men ta en prat med han om problemene før det går for langt. Si at du krever at han holder heimen i orden, dva. med oppfølging av unger, husarbeid, matlaging og oppvask. ærlig talt.. Sønnen min på 4 år setter inn i oppvaskmaskinen etter middag. jeg har gjort det klart at jeg ikke jobber hjemme, så hjemme må alle bidra. Selv om mesteparten faller på meg, siden gubben jobber mye mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Leksene må du følge opp men du legger opp til det selv når du gjør alt det andre selv i stedet for å la være. T.o.m. avlyse turen din? Åååå for en stakkars martyr!!

Må le. Du har _virkelig_ misforstått meg. Orker ikke forklare heller. Influensa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, slik skjønner jeg godt at du ikke orker å ha det. Skulle bare mangle! :P

Spørsmålet er om han og forholdet har tilstrekkelig mange (og) gode sider til at det veier opp. Har det? ;)

Jeg vet ærlig talt ikke. Tar meg selv i å studere finn.no, utleie, litt for ofte for tida... Det hjelper ikke akkurat på at han i tillegg er på jakt fra 20.august -23.desember. Hver jævla helg, hver jævla ettermiddag...

Jeg er rett og slett fed-up. Har bestemt meg for å reise til ei venninne i helga. Vil han ha meg, og vil han ata forholdet vårt skal kunne fungere, får han ta den utfordringa på strak ar, hvis ikke ikke flytter jeg ut ved første anledning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ærlig talt ikke. Tar meg selv i å studere finn.no, utleie, litt for ofte for tida... Det hjelper ikke akkurat på at han i tillegg er på jakt fra 20.august -23.desember. Hver jævla helg, hver jævla ettermiddag...

Jeg er rett og slett fed-up. Har bestemt meg for å reise til ei venninne i helga. Vil han ha meg, og vil han ata forholdet vårt skal kunne fungere, får han ta den utfordringa på strak ar, hvis ikke ikke flytter jeg ut ved første anledning.

''Det hjelper ikke akkurat på at han i tillegg er på jakt fra 20.august -23.desember. Hver jævla helg, hver jævla ettermiddag...

''

Det går virkelig ikke an å leve som om han er ungkar når han har flere barn!

Huff, skjønner det er tøft, han har sikkert positive sider også, men dog...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Det hjelper ikke akkurat på at han i tillegg er på jakt fra 20.august -23.desember. Hver jævla helg, hver jævla ettermiddag...

''

Det går virkelig ikke an å leve som om han er ungkar når han har flere barn!

Huff, skjønner det er tøft, han har sikkert positive sider også, men dog...

Hadde han nå ennå hatt baller nok til å innrømt at det er en jævla egotripp, ogikke lata som om det er matauk han er ute på... Kjøttet selges jo uansett, så "what ever":-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde han nå ennå hatt baller nok til å innrømt at det er en jævla egotripp, ogikke lata som om det er matauk han er ute på... Kjøttet selges jo uansett, så "what ever":-(

''Hadde han nå ennå hatt baller nok til å innrømt at det er en jævla egotripp, ogikke lata som om det er matauk han er ute på... ''

Hehe, den unnskyldingen har vel menn brukt i generasjoner, men jeg trodde virkelig den var avlegs nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest det nytter ikke å argumentere uansett...

Mannfolka sier jo bare at det er vi kvinner som har "for høye krav". Så dersom vi vil ha det ryddig, servere sunn mat, passe på ungenes skolegang osv osv så får vi ordne det selv. Det er ihvertfall den holdningen jeg har møtt når jeg har skrevet lignende innlegg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syt og klag,,,,men det hjelper så lite...........likevel

Joda, det hjelpe! Det hjelper iallefall å få luftet seg litt, og det må vel være lov!!? Sorry at jeg ikke har spørsmål a la:reimatec versus HellyHansen osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, det hjelpe! Det hjelper iallefall å få luftet seg litt, og det må vel være lov!!? Sorry at jeg ikke har spørsmål a la:reimatec versus HellyHansen osv.

Ja, hva slags mor er du egentlig, som avgjør noe så viktig som merket på vinterdressen _helt_alene_?

;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hev deg over det der ;) Tråden din var interessant og du redegjorde godt for hvorfor du var frustrert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ang. lekseoppfølging osv. så er det slik her også.

Men at du kommer hjem til bomba hus etter en helg synes jeg er helt håpløst. Da hadde jeg bare satt meg rett ned og sagt at det var utenkelig at jeg skulle rydde opp dette. (Bør nok sies i fra før du drar)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest du må tørre å gjøre noe drastiskt

Da har du ikke sagt godt nok ifra til din samboer.

Dvs. du skal ikke si ifra direkte, men slutte å vaske hans klær , hive rotet hans foran hans pcpult/gutterom/garasjeverksted. Lag mat til deg og dine barn så kan han klare sin mat selv.etc. etc. du vet best hva som han legger best merke til at du skulker unna å gjøre....

Da vil du nok oppnå en effekt som du kan bygge videre på når det gjelder fordeling i huset med barn og holde orden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...