Gjest har glemt mye av dette Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 Hvis det f.eks står "Per er flink til å sykle." Kan jeg da si at "er" er et verb eller må det utdypes nærmere til presens eller hva det nå enn var. Er "Per" bare et egennavn eller blir det substantiv? Er "flink" et adjektiv? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bookworm Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 Det er da "sykle" som er hovedverbet i denne setningen? Per er et egennavn... Flink er adjektiv 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luska Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 "Per" er egennavn, "er" er verb i presens, "flink" er et adjektiv, "å sykle" er verb i infinitiv. "Til" er jeg usikker på, tror det er et adverb? Noooen år siden jeg gikk i grunnskolen. ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tatjana Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 Skal du analysere setningen eller skal du gruppere ordene i ordklasser? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spirello Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 "Per" er egennavn, "er" er verb i presens, "flink" er et adjektiv, "å sykle" er verb i infinitiv. "Til" er jeg usikker på, tror det er et adverb? Noooen år siden jeg gikk i grunnskolen. ) Korrekt frøken Luska 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luska Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 Korrekt frøken Luska I knew it! ;o) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Attekattenoa Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 "Per" er egennavn, "er" er verb i presens, "flink" er et adjektiv, "å sykle" er verb i infinitiv. "Til" er jeg usikker på, tror det er et adverb? Noooen år siden jeg gikk i grunnskolen. ) Er ikke TIL en preposisjon? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tatjana Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 Er ikke TIL en preposisjon? Nei, det er en konjunksjon. http://www.studenttorget.no/index.php?show=3416&expand=3795,5151,3374,3416&artikkelid=1229 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tatjana Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 Er ikke TIL en preposisjon? Beklager, var litt kjapp der. TIL kan være både konjunksjon og preposisjon gitt... Sorry. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 I tillegg til det de andre nevner er jo "Per" subjektet i setningen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.