Gjest diogoh Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 Har ei niese på 9 og ei på 11, hva slags bøker er ok å kjøpe til jenter i den alderen? De er glad i å lese bøker, men de har ikke noen spesielle ønsker. Tips mottas med stor takk! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 Roald Dahl og Jo Nesbø pleier å være populært til barn i alderen 8-11. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 Rampete Robin, Frans-bøkene, Kunst-mysteriene osv 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nancy Drewwwwww Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 Frøken Detektiv. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glimtipper Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 Maria Gripe, Skygge-serien 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 Rampete Robin, Frans-bøkene, Kunst-mysteriene osv Frans-bøkene er vel for barnslige for barn på 9 og 11 år? Det er jo lettlest-bøker. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
labine Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 Klassen til guttungen hadde hatt forfatterbesøk i går av Martin Nygaard og guttungen var helt frelst når det godteposen-bøkene hans! Han nesten kommanderte meg til å bestille dem og jeg som leseglad mor kunne jo ikke la vær å gjøre det. De finnes på hurra.no 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
labine Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 Klassen til guttungen hadde hatt forfatterbesøk i går av Martin Nygaard og guttungen var helt frelst når det godteposen-bøkene hans! Han nesten kommanderte meg til å bestille dem og jeg som leseglad mor kunne jo ikke la vær å gjøre det. De finnes på hurra.no gutten blir forresten ni i høst 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 Molly Moon, Harry Potter, Nancy Drew, Nifse Nella, Anne Cath, Vestly-bøker, Astrid Lindgren-bøker. Det er det jeg kommer på i farten at min 9-åring sluker 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
isbe Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 Serien om Eva&Adam er VELDIG populær hos jente vår på snart 10 år. Mange bøker, lett å lese, egnasjerende tema. Serien har mange bøker, derav 2 lydbøker. Rampeta Robin er fortsatt populært samt Roald Dahl og Anne Cath Vestly. Og lille frøken detektiv - ny serie som er kommet om Nancy Drew da hun var 8-9 år gml 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 Doktor Proktor 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bookworm Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 Linn T. Sunne sine bøker... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neontetra Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 "Den vesle vampyren" bøkene av Angela Sommer-Bodenburg - akkurat passe skumle og veldig morsomme. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 Frans-bøkene er vel for barnslige for barn på 9 og 11 år? Det er jo lettlest-bøker. Ja, for en 11 åring ja. For en 9-åring som ikke er en superleser ennå, så kan Frans-bøkene være gode. Mi jente på 8 har akkurat begynt på dem, og hun leser ikke så mange sidene om gangen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 Ja, for en 11 åring ja. For en 9-åring som ikke er en superleser ennå, så kan Frans-bøkene være gode. Mi jente på 8 har akkurat begynt på dem, og hun leser ikke så mange sidene om gangen. Joda, jeg vet jo at mange 9-åringer leser Leseløver og den typen bøker, men er innholdet i Frans-bøkene fremdeles interessant nok i den alderen? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 Joda, jeg vet jo at mange 9-åringer leser Leseløver og den typen bøker, men er innholdet i Frans-bøkene fremdeles interessant nok i den alderen? Tuppa mi synes "Frans og Gabi-vrøvlet" er helt midt i blinken. Men dette er en av de første ordentlige bøker hun leser (hun har holdt på med lesehefter frem til nå), så jeg tror mange bøker i denne sjangeren vil passe til henne. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 Tuppa mi synes "Frans og Gabi-vrøvlet" er helt midt i blinken. Men dette er en av de første ordentlige bøker hun leser (hun har holdt på med lesehefter frem til nå), så jeg tror mange bøker i denne sjangeren vil passe til henne. Jeg har ikke lest Frans-bøkene skal jeg være helt ærlig så de er kanskje for litt større barn enn jeg har innbilt meg? ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 Jeg har ikke lest Frans-bøkene skal jeg være helt ærlig så de er kanskje for litt større barn enn jeg har innbilt meg? ) I den første Frans-boka tror jeg han er 6 år, men så "vokser" han etterhvert - så i den hun leser nå, er han en typisk 8-9 åring, synes jeg :-) Eldstemann hos meg slukte hele den serien da han gikk i 3. Mener å huske at leselysten hans begynte for alvor etter høstferien i 3. :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest diogoh Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 Tusen takk for mange gode tips! Nå er det inn på bokklubben å finne de fram. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 I den første Frans-boka tror jeg han er 6 år, men så "vokser" han etterhvert - så i den hun leser nå, er han en typisk 8-9 åring, synes jeg :-) Eldstemann hos meg slukte hele den serien da han gikk i 3. Mener å huske at leselysten hans begynte for alvor etter høstferien i 3. :-) Ah - ikke alle forfattere lar hovedpersonen utvikle seg, det er nok derfor jeg har sett for meg at Frans-bøkene er for de som er litt yngre. ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.