Gå til innhold

Bøker til 9 åring?

Gjest diogoh

Anbefalte innlegg

Har ei niese på 9 og ei på 11, hva slags bøker er ok å kjøpe til jenter i den alderen?

De er glad i å lese bøker, men de har ikke noen spesielle ønsker.

Tips mottas med stor takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Klassen til guttungen hadde hatt forfatterbesøk i går av Martin Nygaard og guttungen var helt frelst når det godteposen-bøkene hans! Han nesten kommanderte meg til å bestille dem og jeg som leseglad mor kunne jo ikke la vær å gjøre det. De finnes på hurra.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klassen til guttungen hadde hatt forfatterbesøk i går av Martin Nygaard og guttungen var helt frelst når det godteposen-bøkene hans! Han nesten kommanderte meg til å bestille dem og jeg som leseglad mor kunne jo ikke la vær å gjøre det. De finnes på hurra.no

gutten blir forresten ni i høst

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Molly Moon, Harry Potter, Nancy Drew, Nifse Nella, Anne Cath, Vestly-bøker, Astrid Lindgren-bøker.

Det er det jeg kommer på i farten at min 9-åring sluker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Serien om Eva&Adam er VELDIG populær hos jente vår på snart 10 år. Mange bøker, lett å lese, egnasjerende tema. Serien har mange bøker, derav 2 lydbøker.

Rampeta Robin er fortsatt populært samt Roald Dahl og Anne Cath Vestly. Og lille frøken detektiv - ny serie som er kommet om Nancy Drew da hun var 8-9 år gml

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Frans-bøkene er vel for barnslige for barn på 9 og 11 år? Det er jo lettlest-bøker.

Ja, for en 11 åring ja. For en 9-åring som ikke er en superleser ennå, så kan Frans-bøkene være gode. Mi jente på 8 har akkurat begynt på dem, og hun leser ikke så mange sidene om gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, for en 11 åring ja. For en 9-åring som ikke er en superleser ennå, så kan Frans-bøkene være gode. Mi jente på 8 har akkurat begynt på dem, og hun leser ikke så mange sidene om gangen.

Joda, jeg vet jo at mange 9-åringer leser Leseløver og den typen bøker, men er innholdet i Frans-bøkene fremdeles interessant nok i den alderen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, jeg vet jo at mange 9-åringer leser Leseløver og den typen bøker, men er innholdet i Frans-bøkene fremdeles interessant nok i den alderen?

Tuppa mi synes "Frans og Gabi-vrøvlet" er helt midt i blinken. Men dette er en av de første ordentlige bøker hun leser (hun har holdt på med lesehefter frem til nå), så jeg tror mange bøker i denne sjangeren vil passe til henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tuppa mi synes "Frans og Gabi-vrøvlet" er helt midt i blinken. Men dette er en av de første ordentlige bøker hun leser (hun har holdt på med lesehefter frem til nå), så jeg tror mange bøker i denne sjangeren vil passe til henne.

Jeg har ikke lest Frans-bøkene skal jeg være helt ærlig så de er kanskje for litt større barn enn jeg har innbilt meg? :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke lest Frans-bøkene skal jeg være helt ærlig så de er kanskje for litt større barn enn jeg har innbilt meg? :o)

I den første Frans-boka tror jeg han er 6 år, men så "vokser" han etterhvert - så i den hun leser nå, er han en typisk 8-9 åring, synes jeg :-)

Eldstemann hos meg slukte hele den serien da han gikk i 3. Mener å huske at leselysten hans begynte for alvor etter høstferien i 3. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I den første Frans-boka tror jeg han er 6 år, men så "vokser" han etterhvert - så i den hun leser nå, er han en typisk 8-9 åring, synes jeg :-)

Eldstemann hos meg slukte hele den serien da han gikk i 3. Mener å huske at leselysten hans begynte for alvor etter høstferien i 3. :-)

Ah - ikke alle forfattere lar hovedpersonen utvikle seg, det er nok derfor jeg har sett for meg at Frans-bøkene er for de som er litt yngre. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...