Gå til innhold

Henrettelsen som gikk galt...

Anbefalte innlegg

Skrevet

En bestialsk straffemetode...uansett hvor og hvordan det utføres :(

Skrevet

Enig! Jeg vemmes over at såkalt "moderne" land fortsatt driver med slike straffemetoder :-( Sett dem gjerne i fengsel på livstid, men dødsstraff kommer jeg aldri til å godta...

Skrevet

Svært synd at de ikke har metoder som virker skikkelig i stedenfor å rote det til så jævlig.

Men når det er sagt så synes jeg ikke synd på mannen.

Skrevet

"Gråtende av smerte ba den dødsdømte fangen underveis om å få snakke med forsvareren"

Huff da, men den 14 år gamle jente gråt sikkert like mye under voldtekten og rett før drapet. Så nei jeg synes ikke sånn kjempe synd på han.

Skrevet

Svært synd at de ikke har metoder som virker skikkelig i stedenfor å rote det til så jævlig.

Men når det er sagt så synes jeg ikke synd på mannen.

Man kan godt si han fikk som fortjent, det er allikevel for jævlig idiotisk å, med loven i hånd, drepe folk!

Skrevet

"Gråtende av smerte ba den dødsdømte fangen underveis om å få snakke med forsvareren"

Huff da, men den 14 år gamle jente gråt sikkert like mye under voldtekten og rett før drapet. Så nei jeg synes ikke sånn kjempe synd på han.

Man kan godt si han hadde godt av det, men det jeg reagerer på er først og fremst at USA fortsatt praktiserer noe så primitivt som dødsstraff, og at de ikke engang kan klare å forholde seg til loven om at det skal gå raskt og smertefritt(?) unna.

Skrevet

Dødsstraff er grotesk. "Du drepte, så da dreper vi deg. Men det blir helt annerledes, fordi -vi- gjør det som straff med loven i hånd." *rister på hodet* Mennesker er dyr, det er i hvert fall helt sikkert.

Skrevet

Dødsstraff er grotesk. "Du drepte, så da dreper vi deg. Men det blir helt annerledes, fordi -vi- gjør det som straff med loven i hånd." *rister på hodet* Mennesker er dyr, det er i hvert fall helt sikkert.

Signerer denne!

Skrevet

Man kan godt si han hadde godt av det, men det jeg reagerer på er først og fremst at USA fortsatt praktiserer noe så primitivt som dødsstraff, og at de ikke engang kan klare å forholde seg til loven om at det skal gå raskt og smertefritt(?) unna.

Jeg er ikke for dødsstraff jeg heller, men det er ikke fordi jeg ikke synes en drapsdømt fange fortjener å dø, men fordi sjansen for at henrette en unskyldig person er tilstedet.

Så jeg er enig med deg i at det er primitivt av USA å fortsatt henrette folk, men det er mye med det amerikanske rettssystemet som er relavtivt sykt.

Skrevet

Ikke noe verre enn å avlive en hund eller katt hos veterinæren.

Skrevet

Rettssystemet i USA er sykt, og dødsstraff er inhumant. Det er forstemmende at et stort og “demokratisk” land som USA praktiserer denne usiviliserte straffemetoden.

Skrevet

Kunne ikke vært mer enig!

Skrevet

Jeg er ikke for dødsstraff jeg heller, men det er ikke fordi jeg ikke synes en drapsdømt fange fortjener å dø, men fordi sjansen for at henrette en unskyldig person er tilstedet.

Så jeg er enig med deg i at det er primitivt av USA å fortsatt henrette folk, men det er mye med det amerikanske rettssystemet som er relavtivt sykt.

Sant det...

Skrevet

Rettssystemet i USA er sykt, og dødsstraff er inhumant. Det er forstemmende at et stort og “demokratisk” land som USA praktiserer denne usiviliserte straffemetoden.

Ja, det er igrunnen ganske utrolig :-(

Skrevet

Øye for øye, tann for tann. Det eneste som er inhumant er at han må vente i 18 år på å bli henrettet.

Skrevet

Øye for øye, tann for tann. Det eneste som er inhumant er at han må vente i 18 år på å bli henrettet.

"Øye for øye, tann for tann" hørte middelalderen til.

Skrevet

Hvem som er dyret her er vel vel klart.

Skrevet

"Øye for øye, tann for tann" hørte middelalderen til.

Det er avvliningsmetodene i Iran og andre land i regionen som hører middelalderen til.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...