Gjest Elextra Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 De plikter å ha plass i "reserve". Jeg tror ikke noe på at hver eneste barnehage må ha plasser i reserve - i så fall ville det jo totalt være en gedigen skjult reserve av barnehageplasser! Men at det til enhver tid er mulig å skaffe en plass et eller annet sted i byen/kommunen kan godt hende. At du kjenner én som fikk full plass på dagen sier jo ikke noe om reglene i denne forbindelse. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest høstløv Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 Hadde du giddet å be den styreren du kjenner om å sende meg den bestemmelsen? Den har jeg ALDRI noen gang hørt om, og jeg tviler på den eksisterer. Jeg kjenner til flere eksakte tilfeller, hvor det var sykdom i familien og barna fikk barnehageplass utenom de ordinære inntakene. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest høstløv Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 Jeg tror ikke noe på at hver eneste barnehage må ha plasser i reserve - i så fall ville det jo totalt være en gedigen skjult reserve av barnehageplasser! Men at det til enhver tid er mulig å skaffe en plass et eller annet sted i byen/kommunen kan godt hende. At du kjenner én som fikk full plass på dagen sier jo ikke noe om reglene i denne forbindelse. Jeg kjenner flere eksakte tilfeller, både i vår kommune og i andre kommuner. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 Jeg kjenner til flere eksakte tilfeller, hvor det var sykdom i familien og barna fikk barnehageplass utenom de ordinære inntakene. Da hadde vel barnehagen plass, er det smekkfullt fra før så kan de jo ikke ta inn flere unger. Det finnes jo et strengt lovverk på dette. Og de har jo heller ingen mulighet til å kaste ut et barn for å få plass til et annet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Persille1365381127 Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 Jeg kjenner til flere eksakte tilfeller, hvor det var sykdom i familien og barna fikk barnehageplass utenom de ordinære inntakene. Det kan godt hende, men det er noe HELT annet enn at barnehagene PLIKTER å ha en ledig plass. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest høstløv Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 Da hadde vel barnehagen plass, er det smekkfullt fra før så kan de jo ikke ta inn flere unger. Det finnes jo et strengt lovverk på dette. Og de har jo heller ingen mulighet til å kaste ut et barn for å få plass til et annet. Kanskje de tre kommunene, jeg kjenner til har tilnærmet full barnehagedekning, det vet jeg faktisk ingenting om. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest høstløv Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 Det kan godt hende, men det er noe HELT annet enn at barnehagene PLIKTER å ha en ledig plass. Dette blir ordkløveri. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 Jeg kjenner til flere eksakte tilfeller, hvor det var sykdom i familien og barna fikk barnehageplass utenom de ordinære inntakene. ''Jeg kjenner til flere eksakte tilfeller, hvor det var sykdom i familien og barna fikk barnehageplass utenom de ordinære inntakene'' Sukk, at det forekommer at barnehager har mulighet til å ta inn barn ved akutte behov er jo ikke det samme som at alle barnehager må ha ekstraplasser til disposisjon. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest høstløv Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 ''Jeg kjenner til flere eksakte tilfeller, hvor det var sykdom i familien og barna fikk barnehageplass utenom de ordinære inntakene'' Sukk, at det forekommer at barnehager har mulighet til å ta inn barn ved akutte behov er jo ikke det samme som at alle barnehager må ha ekstraplasser til disposisjon. Det blir bare ordkløveri. Meningen blir den samme, og resultatet blir likt for de med akutt behov for barnehageplass, om man uttrykker det på den ene eller den andre måten. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 Det blir bare ordkløveri. Meningen blir den samme, og resultatet blir likt for de med akutt behov for barnehageplass, om man uttrykker det på den ene eller den andre måten. Ikke helt enig, men vi lar det ligge :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bookworm Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 Jeg tror ikke noe på at hver eneste barnehage må ha plasser i reserve - i så fall ville det jo totalt være en gedigen skjult reserve av barnehageplasser! Men at det til enhver tid er mulig å skaffe en plass et eller annet sted i byen/kommunen kan godt hende. At du kjenner én som fikk full plass på dagen sier jo ikke noe om reglene i denne forbindelse. Vi vet nå vel alle nå, at det som Høstløv har sett et eller flere eksempler på, er sannheten?! Sorry, den var stygg, men nå klarte jeg ikke å dy meg:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 Det blir bare ordkløveri. Meningen blir den samme, og resultatet blir likt for de med akutt behov for barnehageplass, om man uttrykker det på den ene eller den andre måten. Dette blir som å si at det er ordkløveri hvis en sier at vi har en plikt til å gi penger til høstens innsamlingsaksjon fordi de fleste man kjenner faktisk gir penger! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 Dette blir som å si at det er ordkløveri hvis en sier at vi har en plikt til å gi penger til høstens innsamlingsaksjon fordi de fleste man kjenner faktisk gir penger! ''Dette blir som å si at det er ordkløveri hvis en sier at vi har en plikt til å gi penger til høstens innsamlingsaksjon fordi de fleste man kjenner faktisk gir penger!'' 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katt-ja Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 Vi vet nå vel alle nå, at det som Høstløv har sett et eller flere eksempler på, er sannheten?! Sorry, den var stygg, men nå klarte jeg ikke å dy meg:-) Tjihi ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest høstløv Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 Vi vet nå vel alle nå, at det som Høstløv har sett et eller flere eksempler på, er sannheten?! Sorry, den var stygg, men nå klarte jeg ikke å dy meg:-) Og andre skjønner at Bokwoorm som vanlig viser utpreget "god" dømmekraft og nettetikette ved å flytte fokus fra sak til direkte personangrep. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bookworm Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 Og andre skjønner at Bokwoorm som vanlig viser utpreget "god" dømmekraft og nettetikette ved å flytte fokus fra sak til direkte personangrep. Jaja, blablabla - du kunne ikke tenke deg å ta inn over deg kritikken for én gang skyld da, det er ikke bare jeg som mener dette ... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest høstløv Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 Jaja, blablabla - du kunne ikke tenke deg å ta inn over deg kritikken for én gang skyld da, det er ikke bare jeg som mener dette ... Du sitter som vanlig og leser innlegg bare for å kunne komme med kritikk. Kan du ikke være litt positiv til at ikke alle har samme meninger og opplevelser. Mine erfaringer blir ikke feile, fordi om andre har har andre erfaringer. Debatt er for å kunne utveksle erfaringer, ikke nødvendigvis for at vi alle skal være enige. Og personangrep er laveste sorten av type innlegg i debatter, som går på spesifikke saker. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bookworm Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 Du sitter som vanlig og leser innlegg bare for å kunne komme med kritikk. Kan du ikke være litt positiv til at ikke alle har samme meninger og opplevelser. Mine erfaringer blir ikke feile, fordi om andre har har andre erfaringer. Debatt er for å kunne utveksle erfaringer, ikke nødvendigvis for at vi alle skal være enige. Og personangrep er laveste sorten av type innlegg i debatter, som går på spesifikke saker. ''Du sitter som vanlig og leser innlegg bare for å kunne komme med kritikk.'' Nei, jeg sitter virkelig ikke å leser innlegg bare for å kritisere dem, men jeg ser at du ofte kommer med bastante sannheter basert kun på dine egne erfaringer. Jeg sier ikke at dine erfaringer er feil, men dine erfaringer er ikke nødvendigvis sannheten - og du framstiller det faktisk slik. Du ser heller ikke at andre kan ha andre erfaringer, eller til og med at forskningsrapporter sier noe annet enn det du har erfart (red. tråden om antall barn). Eksempel ang tråden om intelligens og scoringsrestultater hos enebarn kontra søsken: At forskningsrapporter viser at enebarn generelt gjør det bra/bedre utdanningsmessig, betyr ikke at søsken gjør det generelt dårligere. Men du kimser av forskningsrapporten, fordi den sier noe annet enn du har erfart i tre-fire tilfeller. Det blir så feil, og jeg kan ikke fatte at du ikke innser dette selv. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katt-ja Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 Du sitter som vanlig og leser innlegg bare for å kunne komme med kritikk. Kan du ikke være litt positiv til at ikke alle har samme meninger og opplevelser. Mine erfaringer blir ikke feile, fordi om andre har har andre erfaringer. Debatt er for å kunne utveksle erfaringer, ikke nødvendigvis for at vi alle skal være enige. Og personangrep er laveste sorten av type innlegg i debatter, som går på spesifikke saker. Om du bare hadde _antydet_ i går at det du hadde erfart ikke var noe bevis, så hadde ikke denne lille skadefro kommentaren kommet. Eller - den hadde kommet i en sånn form som du kunne moret deg over sammen med oss andre. Eller - det er muligens helt utenkelig... (jeg er den første til å more meg over mine egne tabber, men vet jo at det kan være forskjellig fra person til person...) Du dummet deg litt ut i går, ok? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusi Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 Mine gikk i kommunal familiebarnehage da de var små. Dette var genialt og mye bedre enn en vanlig kommunal barnehage. Jeg var veldig skeptisk på forhånd, fordi alt kommer an på den voksne, men det var virkelig bra. Den eldste kom til en voksen dame som hadde jobbet med barn i hele sitt liv. Jeg lærte mye av henne. Den andre kom til en yngre dame, som også hadde egne barn hjemme, men det gikk kjempebra. Jeg hadde problemer med å få barna til å sove hjemme, men familiebarnehagen klarte dette uten problemer. Lillebror ble riktignok flyttet fra soverommet inne, til vogna ute på terassen, men der sov han godt og lenge. Jeg husker familiebarnehagene som veldig rene, ryddige hus. Ungene var i en hjemlig atmosfære, og fikk den roen og aktiviteten de trengte i hverdagen. Fordelen med den kommunale familienbarnehagen var at de hadde faste vikarer og en base som de var i jevnlig og hvis den voksne ble syk. Jeg råder deg til å ikke stresse med hvilken barnehage du får. Den bekymringen får du ta om den tid kommer. Du har nok å tenke på hjemme nå. Jeg håper for din skyld at mannen blir i form til å hente barnet i barnehagen av og til. Det er koselig å komme hjem når alle er hjemme ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.