Bookworm Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 Du sitter som vanlig og leser innlegg bare for å kunne komme med kritikk. Kan du ikke være litt positiv til at ikke alle har samme meninger og opplevelser. Mine erfaringer blir ikke feile, fordi om andre har har andre erfaringer. Debatt er for å kunne utveksle erfaringer, ikke nødvendigvis for at vi alle skal være enige. Og personangrep er laveste sorten av type innlegg i debatter, som går på spesifikke saker. ''Kan du ikke være litt positiv til at ikke alle har samme meninger og opplevelser. Mine erfaringer blir ikke feile, fordi om andre har har andre erfaringer.'' Må forresten bare sitere denne kommentaren som du skrev her - dette er jo AKKURAT det jeg prøver å formidle til deg, ser du virkelig ikke det? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest høstløv Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 ''Du sitter som vanlig og leser innlegg bare for å kunne komme med kritikk.'' Nei, jeg sitter virkelig ikke å leser innlegg bare for å kritisere dem, men jeg ser at du ofte kommer med bastante sannheter basert kun på dine egne erfaringer. Jeg sier ikke at dine erfaringer er feil, men dine erfaringer er ikke nødvendigvis sannheten - og du framstiller det faktisk slik. Du ser heller ikke at andre kan ha andre erfaringer, eller til og med at forskningsrapporter sier noe annet enn det du har erfart (red. tråden om antall barn). Eksempel ang tråden om intelligens og scoringsrestultater hos enebarn kontra søsken: At forskningsrapporter viser at enebarn generelt gjør det bra/bedre utdanningsmessig, betyr ikke at søsken gjør det generelt dårligere. Men du kimser av forskningsrapporten, fordi den sier noe annet enn du har erfart i tre-fire tilfeller. Det blir så feil, og jeg kan ikke fatte at du ikke innser dette selv. Atter et eksempel på surmaget kritikk fra Bookworm. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bookworm Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 Atter et eksempel på surmaget kritikk fra Bookworm. Er det den eneste måten du klarer å reagere på et innlegg jeg skriver, som forklarer hva jeg forsøker å si deg - jaja, da er i grunn saken grei. Du har bestemt deg for at jeg er ute etter å ta deg, og du gjør dermed det samme mot meg. Ikke regn med at jeg kommer til å holde kjeft framover, for det klarer jeg sikkert ikke, men jeg innser i hvert fall at det ikke er mulig for meg å diskutere med deg, med den forutintatte holdningen du har til meg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 Er det den eneste måten du klarer å reagere på et innlegg jeg skriver, som forklarer hva jeg forsøker å si deg - jaja, da er i grunn saken grei. Du har bestemt deg for at jeg er ute etter å ta deg, og du gjør dermed det samme mot meg. Ikke regn med at jeg kommer til å holde kjeft framover, for det klarer jeg sikkert ikke, men jeg innser i hvert fall at det ikke er mulig for meg å diskutere med deg, med den forutintatte holdningen du har til meg. Litt støtte til Bookworm her - jeg har ikke lagt merke til at du skulle være full av surt oppgulp. ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bookworm Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 Litt støtte til Bookworm her - jeg har ikke lagt merke til at du skulle være full av surt oppgulp. ) Takk skal du ha, Lillemus:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 Du sitter som vanlig og leser innlegg bare for å kunne komme med kritikk. Kan du ikke være litt positiv til at ikke alle har samme meninger og opplevelser. Mine erfaringer blir ikke feile, fordi om andre har har andre erfaringer. Debatt er for å kunne utveksle erfaringer, ikke nødvendigvis for at vi alle skal være enige. Og personangrep er laveste sorten av type innlegg i debatter, som går på spesifikke saker. ''Kan du ikke være litt positiv til at ikke alle har samme meninger og opplevelser. Mine erfaringer blir ikke feile, fordi om andre har har andre erfaringer.'' Poenget er at du ikke fremstiller det som en erfaring eller mening, men som noe som gjelder generelt bare fordi det stemmer overens med den erfaring du har i noe som tross alt er et fåtall antall saker. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bookworm Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 ''Kan du ikke være litt positiv til at ikke alle har samme meninger og opplevelser. Mine erfaringer blir ikke feile, fordi om andre har har andre erfaringer.'' Poenget er at du ikke fremstiller det som en erfaring eller mening, men som noe som gjelder generelt bare fordi det stemmer overens med den erfaring du har i noe som tross alt er et fåtall antall saker. Takk, godt å se at noen er enige med meg, slik Høstløv framstiller det er jeg bare ute etter å ta henne, mens det faktisk er de bastante meningene hennes jeg argumenterer mot... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 Takk, godt å se at noen er enige med meg, slik Høstløv framstiller det er jeg bare ute etter å ta henne, mens det faktisk er de bastante meningene hennes jeg argumenterer mot... Ja, jeg har absolutt ingen grunn til å betvile hennes historie om de barna som fikk barnehageplass på dagen, og heller ikke hvor intelligente og skoleflinke barna hun snakket om i den andre tråden er. Men det blir feil å derav trekke som konklusjon at alle barnehager _plikter_ å gi barnehageplass i slike saker, eller at det er umulig at forskning viser at enebarn som en stor gruppe scorer gjennomsnittlig bedre på tester fordi hun kan påvise enkelttilfeller på det motsatte. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bookworm Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 Ja, jeg har absolutt ingen grunn til å betvile hennes historie om de barna som fikk barnehageplass på dagen, og heller ikke hvor intelligente og skoleflinke barna hun snakket om i den andre tråden er. Men det blir feil å derav trekke som konklusjon at alle barnehager _plikter_ å gi barnehageplass i slike saker, eller at det er umulig at forskning viser at enebarn som en stor gruppe scorer gjennomsnittlig bedre på tester fordi hun kan påvise enkelttilfeller på det motsatte. Nettopp, morsan:-) Jeg betviler heller ikke at hennes erfaringer er reelle, men det er ikke nødvendigvis slik det er overalt hele tiden - og når argumentet mot meg kommer ala; prøv heller å se positivt på at andre kan ha erfaringer som er annerledes med dine, faller det på sin egen dumskap, for det er jo nettopp det jeg påpeker at hun ikke gjør. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
filiokus81 Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 Ikke for å være vrang her, men pasienter med hjerteinfarkt fungerer like bra i hverdagen om de får riktig medisin. Man skal ikke sykeliggjøre mer enn nødvendig mener jeg. I teorien skal da ikke et barn å passe være noe hinder...nok om det. Barnehageplass i komunal eller familiebarnehage er det delte meninger om. De fleste familiebarnehager har små miljøer som for mange barn gir enorm trygghet. Og de ansatte er ikke mindre kompetente enn offentlige barnehager. Man skal jo ha en viss prosent med utdannet folk i familiebarnehager også. Og assistenter klarer jobben med et barn like godt med eller uten kompetanse når barnet ikke har noen diagnoser. Søvnproblemer er det mange barn som opplever og ikke noe nytt og fremmed for de fleste ansatte hverken i offentlig eller familiebarnehager. Så det skal man ikke bekymre seg for. Ofte kan små barnehager eller familiebarnehager gi mer ro i hverdagen til barnet med søvnproblemer, nettopp pga. få barn rundt seg til enhver tid. Ellers så er det fullt mange steder og man må ta imot det som tilbys hvis man får noe i det hele tatt dessverre. Så lenge man er midt inni et halvår. Post-infarkt svikt er en vanlig komplikasjon til hjerteinfarkt. Arytmier likeså. I tillegg er det en reell fare for ruptur i infarktområdet i det første perioden etter infarktet. Sånn umiddelbart tenker jeg at det er en skrekkelig dårlig ide å ha eneansvar for et lite barn på dagtid med såpass store helsemessige utfordringer. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest høstløv Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 ''Kan du ikke være litt positiv til at ikke alle har samme meninger og opplevelser. Mine erfaringer blir ikke feile, fordi om andre har har andre erfaringer.'' Poenget er at du ikke fremstiller det som en erfaring eller mening, men som noe som gjelder generelt bare fordi det stemmer overens med den erfaring du har i noe som tross alt er et fåtall antall saker. Da kan jeg bare beklage at jeg ordlegger meg på en måte som kan misforstås. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bookworm Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 Da kan jeg bare beklage at jeg ordlegger meg på en måte som kan misforstås. Så du kan ta til deg kritikken når noen annen enn jeg skriver den? Interessant - da skulle kanskje du se på din oppfatning av meg, snarere enn omvendt. Morsan skriver akkurat det samme som jeg har forsøkt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest høstløv Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 Så du kan ta til deg kritikken når noen annen enn jeg skriver den? Interessant - da skulle kanskje du se på din oppfatning av meg, snarere enn omvendt. Morsan skriver akkurat det samme som jeg har forsøkt. Da har du en svært kritisk skrivestil, som lett blir missforstått. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bookworm Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 Da har du en svært kritisk skrivestil, som lett blir missforstått. Ja, eller du som har en oppfatning av meg som tar alt jeg skriver i verste mening - du skriver også på en måte som tydelig oppfattes forskjellig fra hva du egentlig mener, så du burde da vite hvor enkelt det er å "bli misforstått"... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hidi, the scorpion Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 Ja, eller du som har en oppfatning av meg som tar alt jeg skriver i verste mening - du skriver også på en måte som tydelig oppfattes forskjellig fra hva du egentlig mener, så du burde da vite hvor enkelt det er å "bli misforstått"... Sier hun, he, he;) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest høstløv Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 Ja, eller du som har en oppfatning av meg som tar alt jeg skriver i verste mening - du skriver også på en måte som tydelig oppfattes forskjellig fra hva du egentlig mener, så du burde da vite hvor enkelt det er å "bli misforstått"... Ja, men jeg sender ikke kritiske meldinger til andre i hytt og pine. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Persille1365381127 Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 Dette blir ordkløveri. Nei, det gjør det ikke. Det er en vesentlig forskjell på at ALLE barnehager er PLIKTIG (det vil si meg også) til å ha en ledig plass i krisetilfeller, og at kommuner KAN skaffe en barnehageplass dersom det er et krisetilfelle. Det er ikke bare stor forskjell for meg som eier, men også for alle foreldre som da vil tro at det er flere ledige plasser enn det er osv. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest høstløv Skrevet 18. september 2009 Del Skrevet 18. september 2009 Nei, det gjør det ikke. Det er en vesentlig forskjell på at ALLE barnehager er PLIKTIG (det vil si meg også) til å ha en ledig plass i krisetilfeller, og at kommuner KAN skaffe en barnehageplass dersom det er et krisetilfelle. Det er ikke bare stor forskjell for meg som eier, men også for alle foreldre som da vil tro at det er flere ledige plasser enn det er osv. Ok, da forstår jeg poenget ditt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.