Gå til innhold

HPV-vaksine

Gjest majas mamma

Anbefalte innlegg

Gjest majas mamma

Nå har vesla i 7 fått med seg lapp hjem om HPV-vaksine. Vi har diskutert for og i mot her hjemme og heller mot at dette skal hun ikke ha. Vi har lest litt om dette og sjekket rundt, og finner såpass mye motstridende informasjon at vi syns dette virker noe overilt.

Man har ikke en grundig forskning gjennom flere år som viser at dette har noe for seg. Videre er det en beskyttelse mot et virus som KAN gi kreft.Svært få av kvinner som har dette viruset utvikler kreft. Og av kvinner som får denne typen kreft, altså livmorhalskreft, er det ca60 % som skyldes dette viruset. Allmennlegeforbundet har anbefalt å vente, Bioteknologinemda det samme. Legene er også skeptisk med tanke på at en allmenn vaksinering av alle jenter vil føre til at en synkende andel kvinner gjennomfører underlivsundersøkelser, og at bruken av kondom vil synke fordi man tror man er trygg. Og hvorfor velger man kun å vaksinere jenter, når det faktisk viser seg at også gutte kan smittes av dette viruset og få mannlige kreftvarianter av dette viruset.

Nei, jeg er veldig skeptisk til dette her. Hva mener dere andre DOL-mødre som har døtre som skal vaksineres?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette er jeg veldig skeptisk til.

Jeg var med i et forsøk (meningokokkvaksine) i ungdomsskolealder. Det hadde store konsekvenser for enkelte deltagere. Mine foreldre angrer for at de følte seg presset til dette. Opplegget var slik at nesten alle var med på dette i mitt årskull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig usikker på det der. Min datter er for gammel til å få vaksinen via det vanlige programmet, men jeg lurte en stund på om jeg skulle ta initiativet selv til det - men det ble ikke til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Døtrene mine har ikke blitt så gamle enda at de får tilbudet (går i 5. og 3.), men vi foreldre er helt enige om at ingen av dem skal ha HPV-vaksina.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...