Gjest annlovinda Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 ...eventuelt en ekstra _kone_! ;-) En dugandes husmortype!! :-) Det hadde vært noe ja - hatt en ekstra 'kone'. En hjemmeværende en, så huset var i orden og maten på bordet når en kom hjem. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katt-ja Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 Det forstår jeg ikke. Vi var seks søsken, og de fleste av oss var blant de tre beste i hver vår klasse, min søster, som var nr 5 i søskenflokken fikk toppkarakterer i alle fag, da hun sluttet på skolen. Jeg har fire barn, sønn nr. to fikk toppkarakterer i 9 av 14 fag på gymnaset, han fikk jobb med topplønn som dataprogrammerer rett etter gymnaset. Han gikk på samme klassetrinn som et tvillingpar og de fikk toppkarakterer i nesten alle fag. Kusinen min, som er nr tre av tre søsken, fikk også toppkarakterer, da hun tok studentereksamen. Jeg tror det er en myte at enebarn scorer best. Hehe... Du høstløv - jeg regner med at du ikke er forsker eller noe beslektet med vitenskapelige undersøkelser...? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest høstløv Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 Heh. Du er en av de som bruker ditt eget liv som statistikk? Se forøvrig Katt-jas kommentar. Det har blitt forsket en god del på dette. Jeg er vel dobbelt så gammel som deg og har dermed mer erfaringsbakgrunn å komme med i mine uttalelser. Dermed ikke sagt at mine erfaringer er de eneste riktige, men når erfaringene tilsier noe annet enn en enkelt uttalelse i et blad, så må erfaringene telle sterkt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 Det hadde vært noe ja - hatt en ekstra 'kone'. En hjemmeværende en, så huset var i orden og maten på bordet når en kom hjem. Ja, det hadde vært fint:-) Helst en frigid en, vel å merke. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glimtipper Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 Jeg er vel dobbelt så gammel som deg og har dermed mer erfaringsbakgrunn å komme med i mine uttalelser. Dermed ikke sagt at mine erfaringer er de eneste riktige, men når erfaringene tilsier noe annet enn en enkelt uttalelse i et blad, så må erfaringene telle sterkt. Nei, det må de ikke. Dine erfaringer er, vitenskapelig sett, verdiløse inntil de inngår som del av en større undersøkelse som omfatter langt flere enn "de jeg kjenner". Jeg forstår at du er ganske uinteressert i forskning. Jeg er altså mer interessert i forskning når det kommer til slik som dette enn i dine personlige betraktninger angående enebarn. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest høstløv Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 Hehe... Du høstløv - jeg regner med at du ikke er forsker eller noe beslektet med vitenskapelige undersøkelser...? Nei, min erfaringsbakgrunn er bare at jeg vel er eldre enn de fleste av deltakerne her i forumet, og derfor har opplevd litt mer av virkelighetens verden. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest høstløv Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 Nei, det må de ikke. Dine erfaringer er, vitenskapelig sett, verdiløse inntil de inngår som del av en større undersøkelse som omfatter langt flere enn "de jeg kjenner". Jeg forstår at du er ganske uinteressert i forskning. Jeg er altså mer interessert i forskning når det kommer til slik som dette enn i dine personlige betraktninger angående enebarn. Men den "forskning" du refererte til var jo ikke underbygget i det hele tatt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 Jeg er vel dobbelt så gammel som deg og har dermed mer erfaringsbakgrunn å komme med i mine uttalelser. Dermed ikke sagt at mine erfaringer er de eneste riktige, men når erfaringene tilsier noe annet enn en enkelt uttalelse i et blad, så må erfaringene telle sterkt. ''Jeg er vel dobbelt så gammel som deg '' LOL! _Kjempe_argument!! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest høstløv Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 ''Jeg er vel dobbelt så gammel som deg '' LOL! _Kjempe_argument!! Ja, ikke sant! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katt-ja Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 ''Jeg er vel dobbelt så gammel som deg '' LOL! _Kjempe_argument!! Jeg ringer fluksens min mor på 85 og spør henne! :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 Jeg ringer fluksens min mor på 85 og spør henne! :-) Min mor er kun 66, så jeg avventer hva din mor mener om saken:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glimtipper Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 Men den "forskning" du refererte til var jo ikke underbygget i det hele tatt. Fordi jeg ikke gidder å lete opp den faktiske forskningen. Som Katt-ja sa - NHD har referert til denne forskningen tidligere. I tillegg har jeg lest relevante rapporter. Men siden jeg søkte det opp kun for å forsikre morsan om at barnet hennes ikke vil lide noen nød, så orker jeg ikke bruke masse tid på å overbevise deg 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nickløsheletia Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 Dette er et spørsmål det ikke nytter å spørre andre om. Alle vil forsvare sine egne valg. Selv følte jeg det som togli. Familien var ikke komplett når den tredje kom. Jeg utsatte å dra til fotografen, for jeg visste at vi skulle ha en til. Man må kjenne og føle på hva man orker. Man må være motivert og klar over hva man man går til. Er man det, er det bare å kjøre på. For meg personlig er de postive sidene flere enn de negative. Er du usikker, bør du vente. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nickløsheletia Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 Dette er et spørsmål det ikke nytter å spørre andre om. Alle vil forsvare sine egne valg. Selv følte jeg det som togli. Familien var ikke komplett når den tredje kom. Jeg utsatte å dra til fotografen, for jeg visste at vi skulle ha en til. Man må kjenne og føle på hva man orker. Man må være motivert og klar over hva man man går til. Er man det, er det bare å kjøre på. For meg personlig er de postive sidene flere enn de negative. Er du usikker, bør du vente. Før den tredje kom, skulle det stå 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katt-ja Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 Før den tredje kom, skulle det stå Godt du rettet det opp før tredjemann fikk se det :-) Jeg mente nok at det var 3 du hadde og ikke 4... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 Ja, det var det jeg mente. At det har med slik denne tiden er. Jeg tror ikke at mine foreldre hadde fulgt oss opp mer om vi bare var to. Og jeg ville ha kjørt barna mine om de var tre også, og dermed fått enda mer å følge opp enn det jeg alt ha. Hvilket jeg til tider føler er mer enn nok. (Drittlei dugnader!) Ok, da misforsto jeg første innlegget ditt Det hender jeg er drittlei selv innimellom...Foreldremøter, møter i FAU, klassekontaktmøter, dugnader...puh... :-/ 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest har du kapasiteten? Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 Hotellrom blir et mareritt. Få familierom til en fornuftig pris og tilbud om dyre suiter! Større bil, flere soverom, mere leksehjelp, mer penger til glupske ungdommer som spiser en ut av hus, mer klesvask, barn med diagnose? hva med sykdommer som kommer på rekke og rad fordi dem smitter hverandre? hvem skal passe syke barn når epidemier oppstår? hva med pms på fjortissene? ha kontroll med ungdommen, osv. det mange glemmer er at barn blir store og store barn krever mer enn små barn. hos oss er det travlere tider nå etter skolestart for alle. Og ungdomstiden krever veldig mye av foreldre for å lede sitt barn på rett vei her i livet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nickløsheletia Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 Godt du rettet det opp før tredjemann fikk se det :-) Jeg mente nok at det var 3 du hadde og ikke 4... Nei, der går grensa for meg:-) Jeg kan trygt si at motivasjonen for den fjerde aldri har vært der:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 jeg tenkte ikke på søstrene sisters, men på Per og Anne. Ah, ok. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
annegunn Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 "one heir and one spare" er vel noe som hører hjemme i middelalderske adelsfamilier. Jeg betviler at dette er noen vanlig tankegang i dag. Men jeg hører flere nevne som en positiv "bi-ting" ved å ha flere barn at faren for å bli helt barnløs pga sykdom eller ulykke reduseres. Man har ingen å miste, men det å fortsatt kunne ha noen om det mest tragiske skulle skje er uansett verdifullt. En i familen til gubben mistet sin eneste sønn da denne var rundt 40. Man skulle aldri fått bare ett barn, sa hun da. Det var mens jentungen var en fem-seks, og vi var egentlig fornøyd med en. Jeg følte meg rimelig truffet... Det er selvfølgelig ufattelig trist å miste en sønn/datter, uansett. Men det er kanskje lettere når man har noen å dele sorgen med? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.