Gå til innhold

napper øyevipper

Gjest nina olsen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Anonym nå.....!!

Søk på "trichotillomani", da får du opp mange treff hvor du kan finne nyttig stoff. Jeg er godt voksen, og det er bare noen få år siden jeg fant ut at hårnappingen som jeg har drevet med siden jeg var 6 - 7 år, faktisk er en sykdom.

For barnets skyld, prøv å gjøre noe med dette så tidlig som mulig. Pga. perioder uten øyevipper og store, bare områder på hodet, har det gått utover mitt sosiale liv og selvtilliten min.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Per H Finne, Professor i barnesykdommer

Du forteller ikke noe mer om barnet ditt,om det har andre særegenheter, heller ikke om alder ,men av det du sier må hun være så gammel at du kan kommunisere med henne.

Jeg tror symptomet må beskrives som " tics" som er en gruppe for ufrivillig muskel aktivitet og som kan arte seg med mange slags bevegelser og som kan ramme mange forskjellige muskler i kroppen.

Tics som går over av seg selv er ikke så uvanlig i barnealder,det angis at hvert 5 til 10 barn har perioder med tics under oppveksten, særlig i 4-5 års alderen, spes. vanlig er grimasering og øyeblinking. Jeg tror barnet ditt tilhører gruppen med forbigående tics (går over av seg selv). Noen spesifikk behandling(medisin) er det ikke, men det er viktig å ikke dramatisere og gjøre barnet bevisst og oppmerksom på fenomenet ( symptomet).

For nærmere vurdering må barnet undersøkes av lege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Per H Finne, Professor i barnesykdommer

Du forteller ikke noe mer om barnet ditt,om det har andre særegenheter, heller ikke om alder ,men av det du sier må hun være så gammel at du kan kommunisere med henne.

Jeg tror symptomet må beskrives som " tics" som er en gruppe for ufrivillig muskel aktivitet og som kan arte seg med mange slags bevegelser og som kan ramme mange forskjellige muskler i kroppen.

Tics som går over av seg selv er ikke så uvanlig i barnealder,det angis at hvert 5 til 10 barn har perioder med tics under oppveksten, særlig i 4-5 års alderen, spes. vanlig er grimasering og øyeblinking. Jeg tror barnet ditt tilhører gruppen med forbigående tics (går over av seg selv). Noen spesifikk behandling(medisin) er det ikke, men det er viktig å ikke dramatisere og gjøre barnet bevisst og oppmerksom på fenomenet ( symptomet).

For nærmere vurdering må barnet undersøkes av lege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...