Gå til innhold

Skole, igjen

Snikkersen

Anbefalte innlegg

Jeg svarer bare på en ting: Du kan da ikke mene at læreren skal ringe dere/sende mail om lekser når elevene er syke??

Nei, selvsagt. Hun var syk på tirsdag, og det var gloseprøve på fredag. På torsdag hadde hun ikke glosene. vi øver alltid gloser på torsdag, og jeg hadde ikke sett om hun hadde fått gloser fordi jeg var bortreist på jobbtur en dag- min skyld også, men litt kjedelig med detektivarbeidet......

Jeg forventer IKKE sms og mail av lærer ved slike tilfeller.

epost forventer jeg svar fra dersom lærer sier at han ønsker slik kommunikasjon. Da er det rart han ikke svarer.

MEN: Nå har han ringt meg, og jeg er veldig fornøyd ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja det er for dårlig at de ikke svarer. De har tross alt endel tid utenom undervisningen hvor de skal gjøre slike ting. Ville ringt og bedt om en samtale hvor du tar opp dette med samarbeid/trivsel for datteren din på skolen mm Hvis lærer ikke "lystrer" går du rett til rektor!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det en slags diagnose knytta til dette med gutter på 5.trinn som ikke får med seg bøkene hjem, tro?

*noterer post-it-tipset*

Hehe:-) Der er min sønn også!!! Han har aldri med seg alt hjem... Arrrgh! Men jeg tror han flyter på at jeg har nøkkel til skolen, og dermed tror han at jeg kan hente bøkene hans... Men det gjør jeg ikke lenger! Nå må han ta ansvar sjøl!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det en slags diagnose knytta til dette med gutter på 5.trinn som ikke får med seg bøkene hjem, tro?

*noterer post-it-tipset*

Nope.

Men det kan hjelpe på når man er over i åttende. Innimellom. Slett ikke alltid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var i praksis på 5.trinn forrige skoleår, og der var det vanlig praksis å ta en titt på lekseplanen sammen med ungene på slutten av dagen, og minne de på at de må ta med bøker hjem som det er lekser i, og ta ut bøkene man ikke trengte. Noen av de mest svimete gutta boys hjalp vi litt ekstra med å se nedi sekken osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville krevd møte med rektor. Slik skal da ikke være. Tenker da på at jentungen har vondt i magen, og ikke vil på skolen. Slikt er viktig å ta tak i med en gang. Lykke til.

:0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror det er bedre enn to lapper :-|

Har man post-it i flere farger, kan man jo utvikle et fargesystem, avhengig av om det gjelder UT av sekken, INN i sekken eller noe annet som bare må huskes, f.eks. vise meldingsboka eller spørre om får igjen matteskriveboka snart.

*lol*

virker det på fedre som er alene hjemme med ungene noen dager også?

*titter bort på norskbøkene til 2.klassingen som BURDE vært med på skolen fredag*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*lol*

virker det på fedre som er alene hjemme med ungene noen dager også?

*titter bort på norskbøkene til 2.klassingen som BURDE vært med på skolen fredag*

Jeg har postit-lapp på kjøkkenbenken ved siden av kjøleskapet hvis jeg er på jobbreise, ja.

Der står alle sånne huske-ting av typen gymtøy og andre skolegreier, klokkeslettet for fritidsaktiviteter og hva som skal være i matboksen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var i praksis på 5.trinn forrige skoleår, og der var det vanlig praksis å ta en titt på lekseplanen sammen med ungene på slutten av dagen, og minne de på at de må ta med bøker hjem som det er lekser i, og ta ut bøkene man ikke trengte. Noen av de mest svimete gutta boys hjalp vi litt ekstra med å se nedi sekken osv.

Hmm - hvorfor er jeg ikke overrasket over at det var akkurat guttene som trengte bistand med den utrolig vanskelige prosessen det er å sjekke sekken mot lekseplanen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm - hvorfor er jeg ikke overrasket over at det var akkurat guttene som trengte bistand med den utrolig vanskelige prosessen det er å sjekke sekken mot lekseplanen?

Merkelig fenomen, ja.

Merkelig fenomen.

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er smarte på ANDRE måter. ;)

Jeg leser bok nå om mange intelligenser, og jeg er sikker på at lekseplan og planlegging av bøker ikke går innunder den/de intelligensene som skårer høyest hos endel gutter. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...