Gå til innhold

Er jeg for streng?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min datter (16) ønsker piercing i tunga og i navlen, men jeg sier hun må vente til hun er myndig! Selvfølgelig er jeg den største gledesdreper på jord, er dere av samme mening?

Skrevet

La henne få i navlen, men hold fast ved at hun ikke får i tunga:-)

Skrevet

Navlepiercing hadde jeg gitt meg på, men tunga hadde jeg nok nekta henne å pierce *urk*

Et slags kompromiss, så blir begge fornøyde? ;)

Skrevet

La henne få i navlen, men hold fast ved at hun ikke får i tunga:-)

Har ikke lyst til å gi etter noen av delene! Går noe galt er det jeg som får lide, om du skjønner hva jeg mener.Hun har ellers ganske frie tøyler, unntatt drikking og røyking, så kan hun stort sett gjøre som hun vil.

Føler at den dagen hun blir atten, så blir ikke jeg den ansvarlige i hennes liv, som får skylden når alt går galt. Da er hun ansvarlig for sitt liv. Vil jo klart være der for henne altså.

Skrevet

Navlepiercing hadde jeg gitt meg på, men tunga hadde jeg nok nekta henne å pierce *urk*

Et slags kompromiss, så blir begge fornøyde? ;)

Hun kan gjerne ta atten hull i ørene, men jeg holder tilbake på tunga og magen. Bookworm mener det samme som deg, men jeg nøler altså.

Skrevet

Har ikke lyst til å gi etter noen av delene! Går noe galt er det jeg som får lide, om du skjønner hva jeg mener.Hun har ellers ganske frie tøyler, unntatt drikking og røyking, så kan hun stort sett gjøre som hun vil.

Føler at den dagen hun blir atten, så blir ikke jeg den ansvarlige i hennes liv, som får skylden når alt går galt. Da er hun ansvarlig for sitt liv. Vil jo klart være der for henne altså.

Så, så lenge det ikke er din skyld at noe går galt, så er det greit? Hva forandrer seg egentlig fra hun er 17 til hun er 18?

Merkeligste argumetnasjonen jeg har hørt overfor sitt eget barn, men det er opp til deg.

Men, nettopp på grunn av risikoen forbundet med piercinger, ville jeg ha tillatt henne å få i navlen, men ikke i tungen. Du er ikke helt konsekvent på dette, du spør jo oss...

Skrevet

Hun kan gjerne ta atten hull i ørene, men jeg holder tilbake på tunga og magen. Bookworm mener det samme som deg, men jeg nøler altså.

Ingen forskjell på ørene og navlen, men i tunga derimot er risikoen større for verre komplikasjoner (selv om de også er sjeldne).

Skrevet

"Alle" 16-åringer har piercing i navlen ;)

Jeg ser ikke at dette er så mye verre enn piercing i ørene (iallefall ikke før noen får overbevist meg om det motsatte ;))

Gjest anti piecering
Skrevet

Så, så lenge det ikke er din skyld at noe går galt, så er det greit? Hva forandrer seg egentlig fra hun er 17 til hun er 18?

Merkeligste argumetnasjonen jeg har hørt overfor sitt eget barn, men det er opp til deg.

Men, nettopp på grunn av risikoen forbundet med piercinger, ville jeg ha tillatt henne å få i navlen, men ikke i tungen. Du er ikke helt konsekvent på dette, du spør jo oss...

Forskjellen er at barna blir myndige, når de blir 18.

Foreldrene har foreldreansvar for 16 - 17 åringer .

Skrevet

''Merkeligste argumetnasjonen jeg har hørt overfor sitt eget barn, men det er opp til deg.''

Den argumentasjonen synes jeg ikke var merkelig i det hele tatt. Når man er 18 er man myndig og kan bestemme over eget liv. Foreldrene har ansvar inntil barnet/ungdommen fyller 18. Etter den alder er det opp til 18-åringen å bestemme selv.

Shova sier også at hun selvfølgelig vil være der for barnet sitt etter at hun har fylt 18 også, og vil dikkert sikkert gi henne råd og veiliedning, men hun kan ikke lenger bestemme over henne.

Og hvis denne datteren da velger å pierce seg i tunga og navlen når hun fyller 18, er det hennes egen sak som hun selv må ta ansvaret for og konsekvensene av. og ikke lenger foreldrene.

Merkelig at ikke du skjønte det?

Skrevet

''Merkeligste argumetnasjonen jeg har hørt overfor sitt eget barn, men det er opp til deg.''

Den argumentasjonen synes jeg ikke var merkelig i det hele tatt. Når man er 18 er man myndig og kan bestemme over eget liv. Foreldrene har ansvar inntil barnet/ungdommen fyller 18. Etter den alder er det opp til 18-åringen å bestemme selv.

Shova sier også at hun selvfølgelig vil være der for barnet sitt etter at hun har fylt 18 også, og vil dikkert sikkert gi henne råd og veiliedning, men hun kan ikke lenger bestemme over henne.

Og hvis denne datteren da velger å pierce seg i tunga og navlen når hun fyller 18, er det hennes egen sak som hun selv må ta ansvaret for og konsekvensene av. og ikke lenger foreldrene.

Merkelig at ikke du skjønte det?

Takk;)

Akkurat hva jeg mente, bare at du sa det mye bedre;)

Skrevet

Så lenge hun ikke piercer ansiktet sitt, så er det ok. *storkjefta fordi det er leeenge til mine er 16 år*

Gjest sofiamaria
Skrevet

Jeg synes det....

Jeg fikk selv tatovering som 16 åring og det var i 1987 - da var det bare horer og sjømenn som hadde det! Jeg hadde sett Banana Rama på MTV (og den franske filmen Betty Blue) og bare digget det :-)

Mamma og jeg var på ferie i Spania og jeg fikk lov....

Men foreldre er forskjellige. Min datter hadde helt klart fått lov.

Skrevet

Jeg hadde kanskje gitt henne lov å ha i navelen,men ikke i tunge.

Jeg syns det er bare så stygt,så det hadde ikke mine barn fått lov til. :-/

Gjest majas mamma
Skrevet

Tror jeg hadde gitt meg på navlen mot ett løfte på at hun ikke skal ta i tunga. For det første er det stygt, for det andre skader det tennene, og for det tredje og ikke minst alvorlig kan det føre til farlige infeksjoner, samt at man er lettere tilgjengelig for infeksjoner senere.

Gjest bra å være streng!!
Skrevet

Hurra for deg! Endelig en forelder som tør å stå imot ungdommens ønsker. Det er altfor mange som ikke tar opp forskjellige kamper i hjemmene og lar ungdommen få lov til alt for å slippe ufred.

La ungdommen stå for sine egne valg når de er myndige.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...