Gå til innhold

Er jeg for streng?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hurra for deg! Endelig en forelder som tør å stå imot ungdommens ønsker. Det er altfor mange som ikke tar opp forskjellige kamper i hjemmene og lar ungdommen få lov til alt for å slippe ufred.

La ungdommen stå for sine egne valg når de er myndige.

Tusen takk for flott og meningsfylt innlegg;))

Gjest annlovinda
Skrevet

Jeg synes ikke du er for streng. Jeg nektet også min datter å ta piercing når hun var 16, men etter en stund (når hun var 17 og litt) så kom hun med piercing i tunga uansett. Kastet henne så klart ikke ut, men ble skuffet over at hun hadde gjort det. Hun tok i tunga da. Og det er der de fleste opplever komplikasjoner.

http://www.pasienthandboka.no/default.asp?mode=document&documentid=29115

Skrevet

Piercinger i ansiktet ser skikkelig "white-trash" ut. Sorry, men det er noe en ser mye av på venterommet til sosialen.

Skrevet

Blir ikke aktuelt her i huset heller. Sånn er det bare.

Skrevet

I navlen ser jeg ikke på som noe problem og ser ikke helt forskjellen mellom å ta hull i ørene (som jo mange mødre får gjort på småjentene sine før de kan gå) og i navlen.

I tunga derimot... Stygt og skadelig for tennene.

Skrevet

Jeg tenker "pick your fights", og at en 16-åring kan finne på verre ting.

Men ville jo vært litt skeptisk til piercing i tungen, da...

Skrevet

Piercing i tunga eller i ansiktet hadde ikke kommet på tale her i hustet, ingen diskusjon en gang.Men en liten perle i navlen har jeg og min 16 åring diskutert, og der kommer jeg muligens til å si ja om hun spør igjen. Blir nesten som hull i ørene og kjekt og pynte seg:).

Skrevet

Så, så lenge det ikke er din skyld at noe går galt, så er det greit? Hva forandrer seg egentlig fra hun er 17 til hun er 18?

Merkeligste argumetnasjonen jeg har hørt overfor sitt eget barn, men det er opp til deg.

Men, nettopp på grunn av risikoen forbundet med piercinger, ville jeg ha tillatt henne å få i navlen, men ikke i tungen. Du er ikke helt konsekvent på dette, du spør jo oss...

Enig.

Gjest best wishes
Skrevet

Jeg hadde piercing i navelen når jeg var 17, men det ble bare kluss med den, masse infeksjoner etc så jeg måtte ta den ut.

Hva om hun skulle få en infeksjon i tunga pga piercingen, dårlig hygiene etc? At tunga hovner opp og man ikke får puste kan jo være livsfarlig.

Dessuten er det også en del sommerjobber hvor de ikke ansetter folk med piercing, og spesielt ikke piercing i tunga.

Skrevet

Jeg hadde ikke gitt godkjenning. Samtidig vet jeg jo ikke hva de hadde gjort uten at jeg visste om det...

Synes det burde være 18-års grense på piercinger og tatoveringer...

Skrevet

Jeg hadde ikke gitt godkjenning. Samtidig vet jeg jo ikke hva de hadde gjort uten at jeg visste om det...

Tatovøren "min" har 18-årsgrense både på piercing og tatovering. Han piercer folk som har fylt 16, men kun med tillatelse fra foresatte.

Skrevet

10-åringen min prøvde å si at ho ville ha det også. 18-års grense synes jeg er helt OK:-)

Skrevet

Tror jeg hadde gitt meg på navlen mot ett løfte på at hun ikke skal ta i tunga. For det første er det stygt, for det andre skader det tennene, og for det tredje og ikke minst alvorlig kan det føre til farlige infeksjoner, samt at man er lettere tilgjengelig for infeksjoner senere.

Hvorfor skader det tennene?

Skrevet

Hvorfor skader det tennene?

Sikkert fordi metallet i piercingen stadig kommer borti tennene slik at emaljen slipes bort.

Skrevet

Sikkert fordi metallet i piercingen stadig kommer borti tennene slik at emaljen slipes bort.

Ja, selvsagt. Har aldri tenkt på at det kan skade tennene, bare at det ser fælt ut + at det må være lett å få infeksjon der.

Skrevet

Seriøse studier har selvsagt aldersgrense.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...