Gå til innhold

Om hus og hage ...

Anbefalte innlegg

Gjest Hageberta
Skrevet

Hvorfor er det ikke noe eget forum for hus og hage her da? Får spørre her da!

Jeg har områder på tomta hvor jeg vil kunne gå, og der vil jeg ikke ha ugrass, men underlag som ikke trekker dritt inn i huset. Jeg vil ikke ha heller. Grusgang kan vel være et alternativ. Men jeg vil egentlig helst ha bark! Men hva med å gå på bark, fester det seg til skoa og blir dratt inn? Det lukter jo litt også. Bare lurer... Syens bark ser litt 'varmere' ut enn singel. Vil heller pynte rundt 'bark-gangene' med kulestein. Men GÅR det? Takknemlig for svar!

Fortsetter under...

Skrevet

''Hvorfor er det ikke noe eget forum for hus og hage her da? ''

Fordi dette er et helsenettsted :-p

Skrevet

Klikk.no, som DOL er en del av, har forum for både hus, hage og bolig.

Skrevet

''Hvorfor er det ikke noe eget forum for hus og hage her da?''

Ja du, det var overraskende på et forum som heter Dr. Online, hehe:-)

Gjest vil også ha en slik tråd!!
Skrevet

Ikke bry deg om at de skriver at det er helsenettverk. Her inne er det veldig mange innlegg som absolutt ikke har noe å gjøre med helse og sykdom.

Ja, jeg savner også en slik tråd som man kan skrive om interiør. Det er jo masse tråder allerede nedover her på åpent som omfatter kjøkken og farger som du ser så det hadde absolutt gjort seg å dele opp dette!

Skrevet
  vil også ha en slik tråd!! skrev (På 18.9.2009 den 17.59):

Ikke bry deg om at de skriver at det er helsenettverk. Her inne er det veldig mange innlegg som absolutt ikke har noe å gjøre med helse og sykdom.

Ja, jeg savner også en slik tråd som man kan skrive om interiør. Det er jo masse tråder allerede nedover her på åpent som omfatter kjøkken og farger som du ser så det hadde absolutt gjort seg å dele opp dette!

''Ikke bry deg om at de skriver at det er helsenettverk. Her inne er det veldig mange innlegg som absolutt ikke har noe å gjøre med helse og sykdom.''

Det er det da heller ingen som reagerer på. Det er ingen som klager på at det skrives slike spørsmål på Åpent, men et eget forum for hus og hage hører jo ikke hjemme her.

Annonse

Skrevet

Du får nøye deg med å starte egen tråd med hagespørsmål, for eget forum får du neppe:-)

Og så er det et generelt tips å ikke fokusere på dette med forumproblematikken, for som du ser svarer folk bare på det og ikke det du egentlig spør om.

vedrørende bruk av bark: Jeg ville personlig ikke lagt bark på et sted der man skal gå. Jeg anser bark som noe som passer i bed og skråinger.

Gjest Hageberta
Skrevet
  Bookworm skrev (På 18.9.2009 den 15.20):

''Hvorfor er det ikke noe eget forum for hus og hage her da?''

Ja du, det var overraskende på et forum som heter Dr. Online, hehe:-)

Så du mener at forum for Reise og Data hører naturlig til på et helseforum du da? Har hørt at hagestell kan være ren terapi, så da burde vi iallefall ha det her! Og Ungdomsforum er vel ikke noe som får en til å tenke på helse sånn umiddelbart.

Skrevet

Jeg ville ikke brukt bark på gangsti. Underlag i bark er godt å gå på, men blir veldig fort slitt. Nedtråkket og sparket utover, med mindre du har en skikkelig kant rundt. Og det er sikkert ikke det du har tenkt.

Skrevet

Bark vil bare bli et heft og noe herk, du vil dra med inn, sparke utover osv. Det vil dessuten ikke se pent ut når du har tatt det i bruk.

Det aller beste du kan bruke, er heller eller aller helst stein. Altså mindre steiner enn i helle-format. Sand mellom steinene, og du får ikke ugras eller andre vekster der.

Singel er også et alternativ, men dette er jo ikke så godt å gå på.

Stein kan gjøres veldig pent hvis du kanter den med blomster, f.eks., og velger du stein med litt runde kanter blir det slett ikke "hardt" å se på.

Gjest Hageberta
Skrevet
  Steingal skrev (På 20.9.2009 den 13.18):

Bark vil bare bli et heft og noe herk, du vil dra med inn, sparke utover osv. Det vil dessuten ikke se pent ut når du har tatt det i bruk.

Det aller beste du kan bruke, er heller eller aller helst stein. Altså mindre steiner enn i helle-format. Sand mellom steinene, og du får ikke ugras eller andre vekster der.

Singel er også et alternativ, men dette er jo ikke så godt å gå på.

Stein kan gjøres veldig pent hvis du kanter den med blomster, f.eks., og velger du stein med litt runde kanter blir det slett ikke "hardt" å se på.

Takk for godt tips! Hørtes veldig fint ut, så jeg ender vel med noe slikt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...