Gå til innhold

eletriker.......

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen eletrikere her kansje ???

Lurte på mulighet for å flytte sikringskap fra soverom (gammelt med skrusikringer) til bod.

Har så lyst til det,lurte på om det er veldig omfattende,og veldig kostbart.

Skal uansett i nærmeste fremtid kjøpe nytt skap med automatsikringer,men har som sagt lyst å flytte hele greia til ett annet rom,endel rom bortenfor ca.10 meter.

Kansje noen vet,har du noen erfaringer med det?

Og hva kan jeg regne med det vil evt. koste sånn nogen lunde,snakker vi -10-20.000 eller 50.000

Noen som veit?

Skrevet

Å bytte ut vårt gamle, manuelle sikringsopplegg med automatsikringer koster ca. 7000,-. Sikkert noen lapper til om du skal flytte det i tillegg. Hadde ikke kostet på å flytte det gamle for deretter å skifte det ut en tid senere, gjør alt på samme tid du.

Gjest dette er et nick
Skrevet

Jeg er ikke elektriker, men har en elektrikerspire i huset. Han sier at det blir en kjempestor jobb.

Skal du ha skjult anlegg, må alle veggene mellom det gamle og det nye sikringsskapet åpnes opp og nye kabler må legges i veggene.

Har du åpent anlegg, dvs at ledningene er synlige, så blir det mange nye ledninger som må trekkes.

Kanskje kan noen av kursene trekkes direkte fra koblingspunktet og til det nye sikringsskap, ellers må hver enkelt kurs trekkes fra de gamle sikringsskap til det nye sikringsskap og tilbake igjen.

Prisen blir vel i 30 til 50 tusen kroners klassen.

Skrevet

Å bytte ut vårt gamle, manuelle sikringsopplegg med automatsikringer koster ca. 7000,-. Sikkert noen lapper til om du skal flytte det i tillegg. Hadde ikke kostet på å flytte det gamle for deretter å skifte det ut en tid senere, gjør alt på samme tid du.

Det var to voldsomt forskjellige svar jeg fikk der gitt..prisen varierte jo opp mot 40-45.000.

Vet ikke om Lillemus flyttet hele sikringskapet bort fra der det var...gjorde du d?

Hadde du en godkjent eletriker?