Gå til innhold

eletriker.......

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen eletrikere her kansje ???

Lurte på mulighet for å flytte sikringskap fra soverom (gammelt med skrusikringer) til bod.

Har så lyst til det,lurte på om det er veldig omfattende,og veldig kostbart.

Skal uansett i nærmeste fremtid kjøpe nytt skap med automatsikringer,men har som sagt lyst å flytte hele greia til ett annet rom,endel rom bortenfor ca.10 meter.

Kansje noen vet,har du noen erfaringer med det?

Og hva kan jeg regne med det vil evt. koste sånn nogen lunde,snakker vi -10-20.000 eller 50.000

Noen som veit?

Skrevet

Å bytte ut vårt gamle, manuelle sikringsopplegg med automatsikringer koster ca. 7000,-. Sikkert noen lapper til om du skal flytte det i tillegg. Hadde ikke kostet på å flytte det gamle for deretter å skifte det ut en tid senere, gjør alt på samme tid du.

Gjest dette er et nick
Skrevet

Jeg er ikke elektriker, men har en elektrikerspire i huset. Han sier at det blir en kjempestor jobb.

Skal du ha skjult anlegg, må alle veggene mellom det gamle og det nye sikringsskapet åpnes opp og nye kabler må legges i veggene.

Har du åpent anlegg, dvs at ledningene er synlige, så blir det mange nye ledninger som må trekkes.

Kanskje kan noen av kursene trekkes direkte fra koblingspunktet og til det nye sikringsskap, ellers må hver enkelt kurs trekkes fra de gamle sikringsskap til det nye sikringsskap og tilbake igjen.

Prisen blir vel i 30 til 50 tusen kroners klassen.

Skrevet

Å bytte ut vårt gamle, manuelle sikringsopplegg med automatsikringer koster ca. 7000,-. Sikkert noen lapper til om du skal flytte det i tillegg. Hadde ikke kostet på å flytte det gamle for deretter å skifte det ut en tid senere, gjør alt på samme tid du.

Det var to voldsomt forskjellige svar jeg fikk der gitt..prisen varierte jo opp mot 40-45.000.

Vet ikke om Lillemus flyttet hele sikringskapet bort fra der det var...gjorde du d?

Hadde du en godkjent eletriker?

Syns det hørtes så billig ut med 7000 kr for jobben,har hørt at bare skapet koster mer,ja klart jeg skal bytte alt når jeg først gjør det og ikke bare flytte det.

Takk for hjelp,selv om nå ble jeg egentlig enda mer usikker,må kansje ringe en eletriker...huff,men jeg innbiller meg de er så dyr..

Skrevet

Det var to voldsomt forskjellige svar jeg fikk der gitt..prisen varierte jo opp mot 40-45.000.

Vet ikke om Lillemus flyttet hele sikringskapet bort fra der det var...gjorde du d?

Syns det hørtes så billig ut med 7000 kr for jobben,har hørt at bare skapet koster mer,ja klart jeg skal bytte alt når jeg først gjør det og ikke bare flytte det.

Takk for hjelp,selv om nå ble jeg egentlig enda mer usikker,må kansje ringe en eletriker...huff,men jeg innbiller meg de er så dyr..

Ikke flytte, men bytte. :o) Vi har fått tilbud på det i borettslaget, skifte av manuelle sikringer til automatsikringer vil komme seg på rundt 7000,-. Men da gjøres jo ingenting med ledningsnettet i leiligheten.

Skrevet

Ikke flytte, men bytte. :o) Vi har fått tilbud på det i borettslaget, skifte av manuelle sikringer til automatsikringer vil komme seg på rundt 7000,-. Men da gjøres jo ingenting med ledningsnettet i leiligheten.

Nettopp ja,da er der sikkert mange og de har gitt ett anbud på alle leilighetene.

Skjønner........men ikke akkurat det jeg lurte på da,sikkert mer riktig det andre svaret.

Men takk,takk.

Får tenke litt på det,hva jeg gjør.

Haster ikke,har bare lyst.

Skrevet

Dette må du regne med vil koste ganske mye, så jeg anbefaler deg å ta kontakt med et installasjonsfirma og ber om et prisoverslag, så du ikke går på en økonomisk smell.

Det er som det blir sagt nedenfor her, det spørs om det skal legges skjult i veggene,, hvor langt det skal flyttes osv. Det blir mange ledninger som skal skjøtes og trekkes videre og inntaksledninger skal også flyttes.

Det er stor forskjell på å bytte et sikringsskap som Lillemus har gjort og det å flytte det, så prisen blir raskt mellom 30 til 50.000.

Skrevet

Dette må du regne med vil koste ganske mye, så jeg anbefaler deg å ta kontakt med et installasjonsfirma og ber om et prisoverslag, så du ikke går på en økonomisk smell.

Det er som det blir sagt nedenfor her, det spørs om det skal legges skjult i veggene,, hvor langt det skal flyttes osv. Det blir mange ledninger som skal skjøtes og trekkes videre og inntaksledninger skal også flyttes.

Det er stor forskjell på å bytte et sikringsskap som Lillemus har gjort og det å flytte det, så prisen blir raskt mellom 30 til 50.000.

Ok,skjønner.

Det blir kansje bare med lysten da,om det koster så mye,får høre med noen og få ett prisoverslag som du sier.

takker

Gjest mikkelina
Skrevet

PS - det heter eleKtriker.

Skrevet

Nettopp ja,da er der sikkert mange og de har gitt ett anbud på alle leilighetene.

Skjønner........men ikke akkurat det jeg lurte på da,sikkert mer riktig det andre svaret.

Men takk,takk.

Får tenke litt på det,hva jeg gjør.

Haster ikke,har bare lyst.

Fikk inntrykk av at rundt 7000,- er normal pris for utskifting av selve skapet, men som min kjære el-ingeniør sier - det er jo ingen vits å bytte skapet om du fremdeles har ledningsopplegg fra 1970 i resten av leiligheten! Og han har jo unektelig et poeng...

Skrevet

Det er nok ikke 10' nei, ei heller 30'. Faktisk tror jeg ikke du får jobben gjort for 50' engang og faktisk tror jeg vi snakker +/- 100' dersom jobben involverer å etablere skjultanlegg.

Jeg har akkurat hatt elektriker til å legge opp for strøm for vaskemaskin, tørketrommel, fryser og varmtvannstank i kjelleren, og måtte da lage tre nye kurser i det gamle skapet for (kjøpte altså ikke nytt skap, og ledninger ble trukket fra det gamle). Dette kostet 20'. Ett nytt stikk (kontakt) koster 450,-, og nye kurser koster 4500,-, så før det er trukket en eneste ledning har jeg altså betalt over 6000,-, og som sagt - jeg har ikke kjøpt skap. Verifisering av anlegget koster også - 2500,- i mitt tilfelle.

Tell hvor mange stikk du vil trenge, og hvor mange kurser du har i skapet ditt, så ser du jo en del av utgiften du ikke kommer utenom. Mitt sikringskap har feks 11 kurser, og det alene ville jo blitt 50 000,-.

Ring noen og be dem komme med et overslag du.

Skrevet

Det hørtes da utrolig billig ut! Vi hadde elektriker på hytta i sommer og la opp én ny kurs i eksisterende sikringsskap samt la inn strøm i annekset med noen få stikkontakter der + utendørs stikkontakt, og dette kostet nesten 10 000 kroner....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...