Gå til innhold

Om du ble...

Gjest fast innventar

Anbefalte innlegg

Gjest fast innventar
Skrevet

..._helt_ uventet gravid. Hva hadde du gjort?

• Svar 42
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

2

• Åsemor

1

• meg__123!

1

• AneM1365380603

1

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

måtte nok ha tatt det bort. :/ Vi er nok for unge, ingen ferdige utdannelser og ikke nok penger,,,

Skrevet

Det hadde snudd opp ned på vår tilværelse akkurat nå, og jeg tror jeg måtte ha hatt litt tid før jeg kunne glede meg skikkelig over det.

Situasjonen vår nå er at vi har to skolebarn og ett snart-skolebarn, både mor og far jobber 100% og det er deilig å merke at barna klarer mye selv, og at vi yter og får mye på jobb og som voksne.

En ny baby vil være å sette vår hverdag i dag på vent igjen, litt sånn "rykk tilbake til start", når det gjelder yrkeslivet, spesielt for min del tror jeg.

Samtidig så har jeg jo ønsket meg et fjerde barn i lang tid, selv om vi landet på at 3 var nok for ca to år siden. Så et fjerde barn vil helt sikkert bli "en velsignelse" om det kom - men en omkalfatring på hvordan vi lever, ville det helt klart bli.

Skrevet

Jeg hadde nok grått en skvett av fortvilelse. Så hadde jeg håpt at svangerskapet ville gå bra og prøvd å gjøre det beste ut av det.

Skrevet

Jeg ville ikke blitt glad i det hele tatt, men etter en stund hadde jeg nok godtatt situasjonen og begynt å se fram til å få nok et barn.

Gjest mikkelina
Skrevet

Om dette er din situasjon nå nytter det ikke å spørre andre i alle mulige livssituasjoner hva _de_ ville gjort... Du må ta de valgene som er riktige for deg.

Skrevet

Da hadde jeg vært litt ambivalent, men jeg hadde helt sikkert endt opp med å beholde det.

jeg har igrunnen akkurat forsont meg med at jeg bare skal ha to nå som de er blitt såpass store. Så å ombestemme seg igjen hadde nok gått greit ...

Gjest mor til en hugs
Skrevet

Hadde blitt litt bekymret for hvordan det skulle gå, ettersom jeg har spiral.

Skrevet

Da hadde jeg begynt å mistenke meg selv for å være utro siden mannen min er sterilisert ;-P

Fra spøk til alvor... Jeg blir 40 neste år og er mer enn fornøyd med å ha fått tre friske og kjekke barn :) Hadde jeg blitt gravid, så hadde jeg nok allikevel ikke orka å ta abort. Jeg vet også at jeg hadde gleda meg stort over barnet når jeg hadde vent meg til tanken :)

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Hadde blitt litt bekymret for hvordan det skulle gå, ettersom jeg har spiral.

Ville ikke blitt glad umiddelbart.

Pga alder ville jeg vært urolig for kromosomfeil etc hos babyen. Ville nok bedt om fostervannsprøve underveis. Dersom denne hadde vist alvorlige feil ville jeg valgt abort (av hensyn til mine andre barn, egen alder og helse og livssituasjon ellers). Dersom prøven var ok-ville jeg ønsket barnet velkommen. Men jeg ville forsøkt skaffe avlastningshjelp (barnevakter, trillepiker).

Når dette er sagt, så må jeg legge til at en uventet graviditet er umulig (min mann er sterilisert).

Skrevet

Jeg hadde blitt svært overrasket og overrumplet og ikkert tenkt at dette var dumt. Men jeg ville selvsagt bært frem barnet. Finnes ingen andre alternativer for meg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...