Gjest ingen erfaring med nettby Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 Er noe usikker nu. Husets eldstebarn er nettopp startet på ungdomsskole og nu dukker der mye nytt opp. Nettby og facebook er ukjent for oss, så jeg vil gerne høre lidt fra de som har mer erfaring. Hvor gammel bør barnet være før man får egen "bruker" på nettby. Er der noget vi som forældre bør være specielt oppmerksomme på i den forbindelse. Bør vi være brukere selv? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mikkelina Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 Nettby kjenner jeg ikke til, men er selv på Facebook. Det jeg uansett vil si i denne forbindelse er at dere som foreldre skal kjenne passordet for å komme inn på disse sidene, slik at dere kan gå inn og overvåke hva slags meldinger som kommer inn og hva som skrives. OBS - det er veldig populært å legge ut bilder av seg selv og andre, husk at slikt vil ligge på nettet "til evig tid". Det er heller ikke lov å legge ut bilder av andre uten dennes samtykke, så dukker det opp bilder av deres barn må dere følge opp med å evt kontakte foreldrene til den som har lagt dem ut. Det er sikkert ikke dumt å selv opprette en side for å se hva barnet foretar seg, men på Facebook kan barnet velge å skjule det meste av sine aktiviteter for andre brukere, så det er nødvendig å ha passord for å direkte logge seg inn på barnets brukerside. På en annen side erdet alltid muligheter for mobbing også i et nettsamfunn, så kommunikasjon med barnet og forklare at slike samfunn ikke bare er en lek. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 Snuppa på 10 har brukt nettby en periode. Jeg tror dette er greit. Har vært inne sammen med henne og sett litt. Vi har snakket mye om nettvett. Håper dette holder. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.