Gjest Utfordringer er til for å løses Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 Jeg har avtalt med en foredragsholder som skal komme og holde foredrag for oss. "Oss" er en gruppe mennesker med felles jobb-interesse. Ikke en ensartet gruppe som kjenner hverandre fra før. Så skjer det selvsagt at foredragsholderen melder om at han må på førstehjelpskurs samme dag han skal holde foredrag for oss. Han jobber som ped.leder i en bhg. Arbeidsgiveren hans gir beskjed tre dager før. Kan han si nei, når han får beskjed bare tre dager før. Eller er ikke det mulig? Det har meldt seg på folk som skal høre på foredraget og utrolig kinkig å måtte finne en ny dato som da passer for alle disse menneskene... For ikke å si at det er svært uprofesjonelt.. Forslag til hva jeg bør gjøre som organisator for dette foredraget? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 Han må da kunne si til sin arbeidsgiver at han er opptatt denne kvelden. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Utfordringer er til for å løses Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 Han må da kunne si til sin arbeidsgiver at han er opptatt denne kvelden. Det mener nå jeg også, men fikk en sms om at han var blitt pålagt å jobbe... Derfor ville jeg høre om man faktisk kan beordres på så kort varsel. Later til at arb.giver ikke er så flink til å organisere, for dette burde de ansatte fått varsel om i god tid synes jeg i alle fall. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mikkelina Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 Slik tenker jeg - Er dette foredraget relatert til ped.leder-jobben, eller er det et annet engasjement han har? Er det relatert bør han kunne si nei til førstehjelpskurs. Er dette to ulike jobber må han nok forholde seg til sin primærarbeidsgiver, som jeg regner med er ped.leder-stillingen? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Utfordringer er til for å løses Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 Slik tenker jeg - Er dette foredraget relatert til ped.leder-jobben, eller er det et annet engasjement han har? Er det relatert bør han kunne si nei til førstehjelpskurs. Er dette to ulike jobber må han nok forholde seg til sin primærarbeidsgiver, som jeg regner med er ped.leder-stillingen? Foredragsjobben er et annet engasjement. Han har klarert med arb.giver at dette er i orden. Løsningen blir å finne en annen som kan holde foredraget, hvis han ikke kan. Men stress blir det helt klart. Uansett kan jeg ikke avlyse et foredrag folk har meldt seg på - det er veldig uprofesjonelt. Og jeg kan jo ikke akkurat komme med den egentlige forklaringer på hvorfor han ikke kan stille. Det stiller jo også meg som organisator i et dårlig lys. Men jeg finner nå alltids en løsning! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cecily Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 Foredragsjobben er et annet engasjement. Han har klarert med arb.giver at dette er i orden. Løsningen blir å finne en annen som kan holde foredraget, hvis han ikke kan. Men stress blir det helt klart. Uansett kan jeg ikke avlyse et foredrag folk har meldt seg på - det er veldig uprofesjonelt. Og jeg kan jo ikke akkurat komme med den egentlige forklaringer på hvorfor han ikke kan stille. Det stiller jo også meg som organisator i et dårlig lys. Men jeg finner nå alltids en løsning! Hvorfor er det uprofesjonelt? Den skjønte jeg ikke i det hele tatt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Utfordringer er til for å løses Skrevet 22. september 2009 Del Skrevet 22. september 2009 Hvorfor er det uprofesjonelt? Den skjønte jeg ikke i det hele tatt. Å markedsføre bredt om et foredrag, for deretter å avlyse det rett før foredraget skal holdes vil jeg si er uprofesjonelt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cecily Skrevet 22. september 2009 Del Skrevet 22. september 2009 Å markedsføre bredt om et foredrag, for deretter å avlyse det rett før foredraget skal holdes vil jeg si er uprofesjonelt. Ikke om grunnen er som den er. Foredragsholder er pålagt arbeid han ikke kunne vite om da arrangementet ble planlagt. Så lenge han ikke er foredragsholder på heltid bør alle skjønne at slikt kan skje. Ubeleilig og synd, men ikke uprofesjonelt i mine øyne. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.