Gå til innhold

Hvor ofte vasker du...

Anbefalte innlegg

• Svar 49
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

9

• astridny

4

• Lotte :o)

4

• Speak

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Å senke det ned i utblandet klorin tenker jeg tar dritten.

Gjest mikkelina
Skrevet

Som rorbua putter jeg det i en bøtte med klorinvann. Hvor ofte aner jeg ikke, gjør det når jeg kommer på det. :-)

Skrevet

Øh, vasker man dusjhoder?

Ja,man skal vist det.

Det blir masse bakteriet der.

Leste at man kan dø av å dusje. ;-)

Gjest annlovinda
Skrevet

Øh, vasker man dusjhoder?

Godt det var flere som lurte på det. :)

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1253538258' post='4215531]

*host*

Hopper videre ;-)

*hopper sammen med Lotte*

Skrevet

Ja,man skal vist det.

Det blir masse bakteriet der.

Leste at man kan dø av å dusje. ;-)

Aha! *lurer på om jeg skal la være å dusje resten av uka*;-)

Skrevet

*hopper sammen med Lotte*

Kanskje jeg må finne fram klorbøtta etterpå? Jeg har aldri tenkt tanken engang...

Skrevet

Vakser dusjhodet???? Drar over med en klut på utsiden når jeg vasker dusjen. Men det er kanskje innvendig du mener? For det har jeg vel aldri gjort. (Og aner heller ikke hvordan det bør gjøres...)

Skrevet

Vakser dusjhodet???? Drar over med en klut på utsiden når jeg vasker dusjen. Men det er kanskje innvendig du mener? For det har jeg vel aldri gjort. (Og aner heller ikke hvordan det bør gjøres...)

Mange tilfeller av legionella kommer faktisk fra dusjhodet, og det kan være skumle greier. Du demonterer dusjhodet og legger den i klorinvann:-)

Skrevet

Mange tilfeller av legionella kommer faktisk fra dusjhodet, og det kan være skumle greier. Du demonterer dusjhodet og legger den i klorinvann:-)

Alternativt kjører man gjennom glovarmt vann - for etter hva jeg vet dør legionellebakterien ved 60 grader.

*nynner på at det enkleste er ofte det beste*

Skrevet

Alternativt kjører man gjennom glovarmt vann - for etter hva jeg vet dør legionellebakterien ved 60 grader.

Men det er bakterier som ikke dør før man koker vannet i noen minutter.

Skrevet

Men det er bakterier som ikke dør før man koker vannet i noen minutter.

Ah, underlig at jeg lever ennå, egentlig :P

Skrevet

Ah, underlig at jeg lever ennå, egentlig :P

Har tenkt det selv også mange ganger.

Men å kjøre gjennom med glodvarmt vann innimellom er jo greit dersom vi da utrydder noen av disse farlige monstrene *ler*

Skrevet

hehe, ja der sier du noe - men jeg sverger til klorin til alt som skal desinfiseres:-) Dusjhodet ligger i bløt mens dusjen vaskes...

Skrevet

Har tenkt det selv også mange ganger.

Men å kjøre gjennom med glodvarmt vann innimellom er jo greit dersom vi da utrydder noen av disse farlige monstrene *ler*

Jeg har fortsatt ikke kommet over den personen som spurte om man burde vaske dosetet i oppvaskmaskina!

Skrevet

hehe, ja der sier du noe - men jeg sverger til klorin til alt som skal desinfiseres:-) Dusjhodet ligger i bløt mens dusjen vaskes...

Jeg prøver å ha et klorinfritt hjem - ut fra mottoet "alle monner drar".

Hvis jeg ikke husker helt feil, har jeg på de drøyt 12 årene jeg har bodd i nåværende bolig kjøpt (og brukt) 2 klorinflasker.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...