Gå til innhold

Hvor ofte vasker du...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fortsatt ikke kommet over den personen som spurte om man burde vaske dosetet i oppvaskmaskina!

Og dokosten... URK!!!!

• Svar 49
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

9

• astridny

4

• Lotte :o)

4

• Speak

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Hmm.. Jeg tørker bare av det med ei fille... Har aldri vasket det inni..

Gjest høstløv
Skrevet

Har aldri tenkt på det, har alltid gått ut fra at dusjhodet ble rent nok av å være i daglig bruk.

Skrevet

Jeg har fortsatt ikke kommet over den personen som spurte om man burde vaske dosetet i oppvaskmaskina!

Ojda. Har ikke testet det heller jeg da. Men dobørsten setter jeg i klorin hvert skuddår eller noe.... *ler*

Skrevet

Har ikke begynt med det enda. Men husker en historie fra nyhetene hvor en i familien som var under kreftbehandling døde av legionella fra dusjhodet. Vedkommende hadde lavt immunforsvar grunnet kreftbehandlingen.

Skrevet

Seriøst? *ler* Og jeg som trodde _jeg_ var et dårlig husmoremne.

Skrevet

Aha! *lurer på om jeg skal la være å dusje resten av uka*;-)

Endelig noe som taler til fordel for oss som ikke _dusjer_ hver dag. Halvparten så stor fare som for dere "normalhygieniske" hehe

Skrevet

Ojda. Har ikke testet det heller jeg da. Men dobørsten setter jeg i klorin hvert skuddår eller noe.... *ler*

Jeg kjøper nytt istede. :-/

Gjest mikkelina
Skrevet

Jeg prøver å ha et klorinfritt hjem - ut fra mottoet "alle monner drar".

Hvis jeg ikke husker helt feil, har jeg på de drøyt 12 årene jeg har bodd i nåværende bolig kjøpt (og brukt) 2 klorinflasker.

Hvorfor vil du ha klorinfritt hjem?

Skrevet

Hvorfor vil du ha klorinfritt hjem?

Miljø er ikke akkurat bra for miljøet, da! Jeg forsøker også begrense bruken så mye som mulig, men litt bruker jeg det.

Gjest mikkelina
Skrevet

Miljø er ikke akkurat bra for miljøet, da! Jeg forsøker også begrense bruken så mye som mulig, men litt bruker jeg det.

"Miljø er ikke akkurat bra for miljøet"

*fnis* ;o)

Hva er miljøskadelig med klorin? Står på flaska at det brytes ned til koksalt ved bruk.

Skrevet

"Miljø er ikke akkurat bra for miljøet"

*fnis* ;o)

Hva er miljøskadelig med klorin? Står på flaska at det brytes ned til koksalt ved bruk.

Øh, klor, ja.

Det er en del av min barnelærdom at bruk av klor er fy-fy og må begrenses.

Googlet litt nå full fart og fant ingen saklig artikkel om emnet, men ser i hvertfall at Greenpeace sier at "Klor er en av de farligste kjemikaliene som havner i kloakksystemet."

Hm, pussig at jeg ikke fant noe særlig mer info om dette i farten, men morsan er googlemesteren :-)

Gjest mikkelina
Skrevet

Øh, klor, ja.

Googlet litt nå full fart og fant ingen saklig artikkel om emnet, men ser i hvertfall at Greenpeace sier at "Klor er en av de farligste kjemikaliene som havner i kloakksystemet."

Hm, pussig at jeg ikke fant noe særlig mer info om dette i farten, men morsan er googlemesteren :-)

*venter på voksenopplæring fra morsan* :-)

Gjest mikkelina
Skrevet

Øh, klor, ja.

HMS datablad: http://wwwtest.kontorspar.no/KSNettButikkA/docs/lilleborg_klorin_2007_hms.pdf

"utslipp ved normal bruk av produktet er ikke forventet å medføre noen miljøskade"

Men jeg er enig i at bruken bør begrenses. Jeg bruker det kun i do, til dusjhodet, noen ganger oppvaskkummen og oppvaskkluter som er blitt stygge,

Gjest høstløv
Skrevet

Øh, klor, ja.

Her hvor vi bor, så klorer de drikkevannet, ofte så lukter det svømmehall her når vi har dusjet.

Skrevet

Det ble jo faktisk gjort på en McDonalds for noen år siden.

Skrevet

Endelig noe som taler til fordel for oss som ikke _dusjer_ hver dag. Halvparten så stor fare som for dere "normalhygieniske" hehe

;-)

I tiss.i.dusjen-tråden i forrige uke nevnte jeg at det ville være enda mer miljøvennlig å la være å dusje og heller tisse på plena;-)

Kanskje en slik praksis bør anbefales også av helsemessige årsaker? Med mindre faren for trekk på m... ved utendørs tissing om vinteren gjør at helsevinninga går opp i spinninga....;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...