Gjest Dokosten Skrevet 21. september 2009 Skrevet 21. september 2009 Jeg har fortsatt ikke kommet over den personen som spurte om man burde vaske dosetet i oppvaskmaskina! Og dokosten... URK!!!! 0 Siter
Gjest mora2 Skrevet 21. september 2009 Skrevet 21. september 2009 Hmm.. Jeg tørker bare av det med ei fille... Har aldri vasket det inni.. 0 Siter
Gjest høstløv Skrevet 21. september 2009 Skrevet 21. september 2009 Har aldri tenkt på det, har alltid gått ut fra at dusjhodet ble rent nok av å være i daglig bruk. 0 Siter
Speak Skrevet 21. september 2009 Skrevet 21. september 2009 Jeg har fortsatt ikke kommet over den personen som spurte om man burde vaske dosetet i oppvaskmaskina! Ojda. Har ikke testet det heller jeg da. Men dobørsten setter jeg i klorin hvert skuddår eller noe.... *ler* 0 Siter
Elis31 Skrevet 21. september 2009 Skrevet 21. september 2009 Har ikke begynt med det enda. Men husker en historie fra nyhetene hvor en i familien som var under kreftbehandling døde av legionella fra dusjhodet. Vedkommende hadde lavt immunforsvar grunnet kreftbehandlingen. 0 Siter
Gjest dolberta Skrevet 21. september 2009 Skrevet 21. september 2009 Jeg har fortsatt ikke kommet over den personen som spurte om man burde vaske dosetet i oppvaskmaskina! Seriøst? *ler* Og jeg som trodde _jeg_ var et dårlig husmoremne. 0 Siter
Gjest dolberta Skrevet 21. september 2009 Skrevet 21. september 2009 Aha! *lurer på om jeg skal la være å dusje resten av uka*;-) Endelig noe som taler til fordel for oss som ikke _dusjer_ hver dag. Halvparten så stor fare som for dere "normalhygieniske" hehe 0 Siter
astridny Skrevet 21. september 2009 Forfatter Skrevet 21. september 2009 Ojda. Har ikke testet det heller jeg da. Men dobørsten setter jeg i klorin hvert skuddår eller noe.... *ler* Jeg kjøper nytt istede. :-/ 0 Siter
Gjest mikkelina Skrevet 21. september 2009 Skrevet 21. september 2009 Jeg prøver å ha et klorinfritt hjem - ut fra mottoet "alle monner drar". Hvis jeg ikke husker helt feil, har jeg på de drøyt 12 årene jeg har bodd i nåværende bolig kjøpt (og brukt) 2 klorinflasker. Hvorfor vil du ha klorinfritt hjem? 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 21. september 2009 Skrevet 21. september 2009 Hvorfor vil du ha klorinfritt hjem? Miljø er ikke akkurat bra for miljøet, da! Jeg forsøker også begrense bruken så mye som mulig, men litt bruker jeg det. 0 Siter
Gjest mikkelina Skrevet 21. september 2009 Skrevet 21. september 2009 Miljø er ikke akkurat bra for miljøet, da! Jeg forsøker også begrense bruken så mye som mulig, men litt bruker jeg det. "Miljø er ikke akkurat bra for miljøet" *fnis* ;o) Hva er miljøskadelig med klorin? Står på flaska at det brytes ned til koksalt ved bruk. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 21. september 2009 Skrevet 21. september 2009 "Miljø er ikke akkurat bra for miljøet" *fnis* ;o) Hva er miljøskadelig med klorin? Står på flaska at det brytes ned til koksalt ved bruk. Øh, klor, ja. Det er en del av min barnelærdom at bruk av klor er fy-fy og må begrenses. Googlet litt nå full fart og fant ingen saklig artikkel om emnet, men ser i hvertfall at Greenpeace sier at "Klor er en av de farligste kjemikaliene som havner i kloakksystemet." Hm, pussig at jeg ikke fant noe særlig mer info om dette i farten, men morsan er googlemesteren :-) 0 Siter
Gjest mikkelina Skrevet 21. september 2009 Skrevet 21. september 2009 Øh, klor, ja. Det er en del av min barnelærdom at bruk av klor er fy-fy og må begrenses. Googlet litt nå full fart og fant ingen saklig artikkel om emnet, men ser i hvertfall at Greenpeace sier at "Klor er en av de farligste kjemikaliene som havner i kloakksystemet." Hm, pussig at jeg ikke fant noe særlig mer info om dette i farten, men morsan er googlemesteren :-) *venter på voksenopplæring fra morsan* :-) 0 Siter
Gjest mikkelina Skrevet 21. september 2009 Skrevet 21. september 2009 Øh, klor, ja. Det er en del av min barnelærdom at bruk av klor er fy-fy og må begrenses. Googlet litt nå full fart og fant ingen saklig artikkel om emnet, men ser i hvertfall at Greenpeace sier at "Klor er en av de farligste kjemikaliene som havner i kloakksystemet." Hm, pussig at jeg ikke fant noe særlig mer info om dette i farten, men morsan er googlemesteren :-) HMS datablad: http://wwwtest.kontorspar.no/KSNettButikkA/docs/lilleborg_klorin_2007_hms.pdf "utslipp ved normal bruk av produktet er ikke forventet å medføre noen miljøskade" Men jeg er enig i at bruken bør begrenses. Jeg bruker det kun i do, til dusjhodet, noen ganger oppvaskkummen og oppvaskkluter som er blitt stygge, 0 Siter
Gjest høstløv Skrevet 21. september 2009 Skrevet 21. september 2009 Øh, klor, ja. Det er en del av min barnelærdom at bruk av klor er fy-fy og må begrenses. Googlet litt nå full fart og fant ingen saklig artikkel om emnet, men ser i hvertfall at Greenpeace sier at "Klor er en av de farligste kjemikaliene som havner i kloakksystemet." Hm, pussig at jeg ikke fant noe særlig mer info om dette i farten, men morsan er googlemesteren :-) Her hvor vi bor, så klorer de drikkevannet, ofte så lukter det svømmehall her når vi har dusjet. 0 Siter
morsan Skrevet 21. september 2009 Skrevet 21. september 2009 Jeg kjøper nytt istede. :-/ Jeg også. 0 Siter
Lotte :o) Skrevet 21. september 2009 Skrevet 21. september 2009 Jeg har fortsatt ikke kommet over den personen som spurte om man burde vaske dosetet i oppvaskmaskina! Det ble jo faktisk gjort på en McDonalds for noen år siden. 0 Siter
morsan Skrevet 21. september 2009 Skrevet 21. september 2009 Endelig noe som taler til fordel for oss som ikke _dusjer_ hver dag. Halvparten så stor fare som for dere "normalhygieniske" hehe ;-) I tiss.i.dusjen-tråden i forrige uke nevnte jeg at det ville være enda mer miljøvennlig å la være å dusje og heller tisse på plena;-) Kanskje en slik praksis bør anbefales også av helsemessige årsaker? Med mindre faren for trekk på m... ved utendørs tissing om vinteren gjør at helsevinninga går opp i spinninga....;-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.