Gå til innhold

Der var jakke nr 2 borte allerede...

Gjest GA

Anbefalte innlegg

5.klassingen har rota bort/mistet to, 2, jakker på skolen allerede i høst. Han har leita sjøl, læreren har leita, og begge jakkene er og blir vekk. Først en soft-shell-jakke og så en vanlig vindjakke.

-finnes det noen som gnafser i seg jakker der ute?

Og hvor mye penger skal man egentlig sette av på klesbudsjettet hvis dette fortsetter?

(og ja, de var navnet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Se ikke bort fra at en annen like svimete gutt har klart å rote dem med seg hjem og at foreldrene ikke har oppdaget at det var feil jakke.

Husker at vi hadde feil barnehagedress liggende i dagesvis i påvente av vask før jeg oppdaget at den ikke var vår... *Host* Heng opp lapp på døra i garderoben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se ikke bort fra at en annen like svimete gutt har klart å rote dem med seg hjem og at foreldrene ikke har oppdaget at det var feil jakke.

Husker at vi hadde feil barnehagedress liggende i dagesvis i påvente av vask før jeg oppdaget at den ikke var vår... *Host* Heng opp lapp på døra i garderoben.

hmmm, kanskje jeg skulle sende ut en mail. Er ikke mange foreldre innom den garderoben akkurat...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmm, kanskje jeg skulle sende ut en mail. Er ikke mange foreldre innom den garderoben akkurat...

Det ville jeg gjort, det vil nok få en del foreldre til å sjekke jakkene i gangen i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et problem dette med å få med jakker hjem igjen når det er kaldt om morgenen og varmt ved skoledagens slutt... Men for oss har de alltid kommet til rette igjen, med unntak av en regnjakke som forsvant i 2. klasse.

Hvis jakkene har blitt med andre barn hjem, kan det jo hende at foreldrene ikke oppdager jakka med det første - særlig hvis de har mange barn og/eller uoversiktlig garderobesituasjon i gangen...;-) Vi har fått igjen jakker gjenglemt hos venner etter laaang tid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Typisk... Kjipt når de forsvinner helt. Men om ungene bare surrer bort klærene, syns jeg de kan betale litt selv.

1klassingen min glemte 4-5 jakker på skolen...

Jeg gav klar bedskjed om at om han ikke kom hjem med dem fikk han bruke bursdagspengene sine på nye jakker.

Dagen etter var alle jakkene i hus igjen. ;P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Finner dere en blå fleecejakke med vindfor med et fremmed navn under letingen, kan det hende den er vår :-|

Jeg vet ikke hvor det blir av alle jakkene. Jeg kan forstå at sokker og votter kan forsvinne sporløst, men ikke jakker i den størrelsen. Det burde være en internasjonal dag da alle sjekket yttertøyet sitt og byttet tilbake alt som tilhørte noen andre....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Typisk... Kjipt når de forsvinner helt. Men om ungene bare surrer bort klærene, syns jeg de kan betale litt selv.

1klassingen min glemte 4-5 jakker på skolen...

Jeg gav klar bedskjed om at om han ikke kom hjem med dem fikk han bruke bursdagspengene sine på nye jakker.

Dagen etter var alle jakkene i hus igjen. ;P

''klassingen min glemte 4-5 jakker på skolen... ''

Det var mange jakker for en førsteklassing - om de var til bruk samme sesong! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen jakker hos meg... + noen sykkelhjelmer. Alt er uten navn...

''Har noen jakker hos meg... + noen sykkelhjelmer. Alt er uten navn...

''

Da kunne du kanskje sette opp en lapp om det utenfor klasserommet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I slike tilfeller har jeg typisk sendt sms til mødrene til de mest aktuelle barna, dersom det å spørre barna som kommer på besøk ikke hjelper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sløv, eller?

Du lar det bare henge, og overser at det ikke er ditt?

Vanlig folkeskikk er å ta kontakt med foreldrene til barn som har vært på besøk. Eller å legge det i gjenglemtkurva i garderoben på skole/barnehage.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du lar det bare henge, og overser at det ikke er ditt?

Vanlig folkeskikk er å ta kontakt med foreldrene til barn som har vært på besøk. Eller å legge det i gjenglemtkurva i garderoben på skole/barnehage.

Ja for jeg har jo tenkt å beholde det selv... ærlig talt - sa jeg noe om hvor lenge det har hengt her?

Men kjempelett er det jo ikke når det flyr av unger inn og ut her og det ikke er navn på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I slike tilfeller har jeg typisk sendt sms til mødrene til de mest aktuelle barna, dersom det å spørre barna som kommer på besøk ikke hjelper.

Jo - ikke alle jeg har tlf nummeret til selv om jeg jo vet hvem foreldrene til de fleste vennene er. Har en "gjesteknagg" jeg henger det på noen dager - og hvis eieren ikke melder seg så får jeg ta det med på fotballtrening el. Det er så mange som flyr ut og inn her, og mannen min er ikke så flink til å passe på at de får med seg alt når de går (selv om jeg minner ham på det...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Har noen jakker hos meg... + noen sykkelhjelmer. Alt er uten navn...

''

Da kunne du kanskje sette opp en lapp om det utenfor klasserommet?

Ikke alle som går i klassen da... Skal nok få tak i eierne etter hvert. Men det kan ta en stund når det ikke er navn i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jakker (og regntøy) blir lett borte, særlig nå om høsten, med kalde morgener og ganske varmt når skoledagen er slutt. Jeg tenker kvantitet fremfor kvalitet i den alderen (les: flere billige jakker enn 1-2 dyre).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''klassingen min glemte 4-5 jakker på skolen... ''

Det var mange jakker for en førsteklassing - om de var til bruk samme sesong! :P

*Rødme* Uff, ja, han har visst endel jakker... ;P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo - ikke alle jeg har tlf nummeret til selv om jeg jo vet hvem foreldrene til de fleste vennene er. Har en "gjesteknagg" jeg henger det på noen dager - og hvis eieren ikke melder seg så får jeg ta det med på fotballtrening el. Det er så mange som flyr ut og inn her, og mannen min er ikke så flink til å passe på at de får med seg alt når de går (selv om jeg minner ham på det...)

Det høres lurt ut med gjesteknagg :o)

Her i huset kan det ta mange uker før jeg finner ut at den ekstra jakken ikke er vår. Ihvertfall hvis de er ganske like i fargen. Når man har tre barn selv, og alle har jakke, regntøy, skjerf og kanskje en refleksvest hengene blir det fullt.

Men de aller fleste som kommer hit slipper faktisk jakken midt på gulvet, gjerne litt ved siden av skoene, og da blir de merkelig nok med hjem igjen ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest majas mamma

Her i huset har det blitt borte utallige votter og skjerf. Men bare en genser, og den ble regelrett stjålet. Hadde brukt mange timer på en flott strikkegenser til sønnen. Han hadde den på seg på skolen, hang den fra seg i gangen, og da han kom ut fra time, var den borte. Han lette skolen rundt og fikk læreren til å hjelpe, men genseren var

og ble borte. Fryktelig irriterende, og gutten var ordentlig lei seg for han var så stolt av den nye genseren.

Så du skal ikke helt se bort fra at noe syns jakka var fin og har tatt den med seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...