Gå til innhold

Sulte i hjel ?

Gjest Fæl tilværelse

Anbefalte innlegg

Gjest Fæl tilværelse
Skrevet

Hva gjør man dersom man overhodet ikke har råd til mat og heller ikke krav på sosialstønad ? Gå og lette i søppelspann ?

Gjest friogbevare
Skrevet

Det ligger nok mye som er fullt spiselig rundt omkring, men jeg ville heller kontaktet Frelsesarmeen og spurt om hjelp der.

Skrevet

Spise opp det man har i skapene først. Jeg har en del....

Kontakte venner og familie, og høre om de har noe å avse i fryseren?

Kontakte frivillige organsiasjoner. Kontakte sosialekontoret.

Gjest Føler med deg. Det er ikke lett.
Skrevet

Bor du i Oslo er det lett. Det kan du få gratis mat hos Slumstasjonen. Hvordan det er i resten av landet er jeg usikker på.

Skrevet

Gå på besøk til venner og familie etter tur. Forklare situasjonen - flaut ja, men alle vil vel forstå det?

Hvis du da besøker alle to-tre ganger hver seg, så får du i alle fall middag frem til du får penger igjen?

Eller høre med matbutikkene om du kan få brød og andre matvarer de ikke lenger selger? Se etter varer som har gått ut på dato i butikkene..?

Besøke Frelsesarmeen og øvrige frivillige organisasjoner som har gratis utdeling av mat?

Selge eiendeler du ikke trenger eller bruker lenger ?

Gratis annonser kan du jo sette ut på matbutikkene og finn.no.

Få deg en jobb? Gå rundt til butikker for eksempel. De trenger stadig ringevikarer pga sykdom.

Skrevet

Først sjekket alle skuffer, skap, kjøleskap og fryser. Så spurt familien om hjelp. Frelsesarmeen hjelper også folk i nød.

Ellers hadde jeg kanskje tatt sykkelen og lett etter flasker. Ligger mye strødd rundt omkring. Et brød får du for en 5'er. Da overlever du en stund.

Skrevet

Hvis man verken har mat eller noe penger til mat, så vil man ha krav på nødhjelp fra sosialkontoret. Ikke mange kroner pr dag, men nok til å ikke sulte.

I tillegg vil de fleste mennesker kjenne noen som i det minste kan tilby litt havregrøt.

Skrevet

Hvis man verken har mat eller noe penger til mat, så vil man ha krav på nødhjelp fra sosialkontoret. Ikke mange kroner pr dag, men nok til å ikke sulte.

I tillegg vil de fleste mennesker kjenne noen som i det minste kan tilby litt havregrøt.

Bor man i Oslo trenger man ikke å spise havregrøt om man tar seg en tur på Slumstasjonen...

Skrevet

Sjekke hyllene på Kiwi, flaskepant, selge noe på finn.no

Skrevet

Du kan jo prøve å selge nummeret ditt. ;P

Ellers har du jo fått endel råd.

Jeg annbefaler deg få hjelp til å sette opp et budsjett.

:0)

Skrevet

Bor man i Oslo trenger man ikke å spise havregrøt om man tar seg en tur på Slumstasjonen...

Neida, men alle bor ikke i Oslo:-)

Skrevet

Si opp Internett abonnement, selge datamaskinen, si opp abonnement på TV-kanaler, holde mobiltelefonbruk på et minimalt nivå, gjerne prøve å få gratisabonnement. Selg bilen og si opp bilforsikringen.

Vi har mange utgifter hver eneste måned, som ikke er absolutt nødvendige. Prioriter de viktigste utgiftene, som er penger til mat, husleie og strøm, alt annet er egentlig ikke nødvendig for å overleve.

Skrevet

Neida, men alle bor ikke i Oslo:-)

Det er sant. Det er så mye lettere å være fattig i Oslo. Skulle ha vært slike tilbud i hele landet.

Skrevet

Mitt råd er å snakke om dine problemer til de du har rundt deg. Det trenger ikke å være en hemmelighet at du sliter. Spør familie, venner og naboer om råd. Det er mange som ser verdien av å hjelpe andre, og vil noen hjelpe deg, så tar du imot hjelp, og ikke vær så stolt at du skal klare alt selv.

De som ikke er interresert i å høre om dine problemer, eller er villige til å hjelpe, skal du vise forståelse for, og respektere at de ikke vil bli involvert.

Du har fått gode råd fra de andre her, og jeg vil si til slutt: Se mulighetene! Det finnes alltid muligheter!

Lykke til videre!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...