Gå til innhold

Sykemelding via tlf?

Anbefalte innlegg

Gjest Går det ann?
Skrevet

Jeg tror jeg har fått influensa. Føler meg absolutt ikke i form og blir helt utslitt bare jeg går 5 meter. Har feber. Har også en veldig sterk hodepine og føler meg tung i hodet (som om noen har helt sement i hodet mitt). Jeg var hjemme fra jobb igår og er det også idag. Skulle jeg ikke bli bedre til torsdag så må jeg få en sykemelding. Men, problemet er at jeg bor et stykke unna fastlegen min, og tanken på å skulle komme meg dit er vanskelig akkurat nå. Jeg ligger rett ut i sengen, og det eneste jeg er ute å går er frem og tilbake til toalettet.

Spørmsålet mitt er om jeg kan få en sykemelding ut uken via tlf? Eller må legen se meg? Jeg kan ikke huske sist jeg var syk og har aldri hatt en sykemelding før så dette er nytt for meg.

Det kan såklart hende jeg føler meg mye bedre til torsdag, noe jeg også håper på, men akkurat nå ser det ikke slik ut.

Fortsetter under...

Skrevet

Det beste er vel å ringe legekontoret, så kan de vurdere?

Gjest Går det ann?
Skrevet

Det beste er vel å ringe legekontoret, så kan de vurdere?

Enig i det. Vil bare ikke virke helt teit dersom det er en selvfølge at legen må se meg for å gi sykemelding.

Skrevet

Enig i det. Vil bare ikke virke helt teit dersom det er en selvfølge at legen må se meg for å gi sykemelding.

Det gikk hvertfall til meg. Ringte nettopp å sa jeg hadde fått influensa.Og fikk sykmelding over telefonen. Jeg føler meg også i helt rævva form, og føler absolutt ikke for å dra ned på noe legekontor.Heldivis var ikke det nødvendig, så lenge feberen holder seg nede. :o)

Skrevet

Jeg har fått det hos min lege i alle fall, satt da hjemme med skikkelig rennaræv og var liiiite lysten på å dra til legen.

Skrevet

Jeg får ikke sykmelding uten å dra til legen. Men i en slik situasjon så hadde jeg nok fått legetim i etterkant. Men da må du kontakte legen i dag, og få time om et par dager. Da kan legen tilbakedatere sykmeldingen.

Annonse

Skrevet

Ja, det går an, jeg fikk legeerklæring via telefon for fravær for sønnen min. Han trengte den i skolesammenheng.

Han var oppkastsyk, og legesekretæren sa rett ut at slike pasienter ville de helst ikke ha på legekontoret.

Legeerklæringen ble sendt i posten.

Gjest best wishes
Skrevet

i disse influensatider tror jeg de færreste leger innkaller pasienter som har influensasymptomer. De gjør alt for å slippe smitte selv.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...