Gå til innhold

Hvor lenge må vi ha denne nattbleien?


Melaisa

Anbefalte innlegg

Min skjønne, greie, lille sønn på tre år sluttet med bleie i sommer. Bare ikke om natten.

Nå bruker han bleie om natten, og den er som oftest god og tung om morgenen. Det har dog hendt at han har bedt om å bli fulgt på toalettet når han har våknet.

Hvor lang tid kommer dette til å ta? Bør han få ligge uten bleie? Men jeg har ikke lyst til at han skal ligge på plastlaken, plast er for matvarer.

Noen råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer til dere begge for bleieslutt på dagtid!!!

Hvor lang tid kan det ta før han blir tørr om natten? Veldig lenge desverre dersom han er sengevæter. Min gutt er 7 år og tisser fortsatt på seg hver eneste natt.

Dersom gutten din bare en sjelden gang våkner av at han må på do, syntes jeg du skal fortsette å la ham sove med bleie, det er slett ikke noe unormalt i at en 3 åring ikke er tørr om natten.

Jeg er enig med deg angående plastlaken, behold bleien så lenge gutten din ikke har noe mot det. Hos oss er det sjelden protester fra poden når det gjelder nattbleien, men han spør jo en del om når han vil bli tørr......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siri Harket, uroterapeut

Til melaisa. Kjempeflott at din sønn er tørr på dagen. Det er helt normalt at barn blir først tørre på dagen, og at nattbleie beholdes litt til. Han trenger ikke bli sengevæter selvom han fortsatt bruker bleie på natten. Det er et godt tegn at han våkner og må på toalettet. Vær bare litt tålmodig. Det er vanskelig å si hvor lang tid det tar, men så langt virker alt normalt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...