Rith Skrevet 22. september 2009 Del Skrevet 22. september 2009 Jeg driver å tråler rundt på nettet etter en barneforsikring som ikke flår pengepungen, men klarer ikke å finne en. Prisen på dette har skutt i været siden sist vi tegnet forsikring, på størstemann betaler vi kun 150,- i året, og nå må man betale mer enn det pr mnd for en forsikring. Det viktigste for meg i forhold til en barneforsikring er uføregraden, er ikke så opptatt av ren livsforsikring. Et annet spørsmål er jo hvor nødvendig det er med disse forsikringene, egen erfaring tilsier at det _kan_ være svært vanskelig å få utbetalt forsikringen om man skulle trenge det! Erfaringer? Noen som vet om en grei forsikring som ikke er altfor dyr? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 22. september 2009 Del Skrevet 22. september 2009 Her er noen tråder du kan skumlese for å se om du finner noe interessant. Den siste av dem inneholder etpar linker der de forskjellige typene er omtalt. http://www.doktoronline.no/forum3/bin/gotomsg.wa2?MessageId=4196142 http://www.doktoronline.no/forum3/bin/gotomsg.wa2?MessageId=4171092 http://www.doktoronline.no/forum3/bin/gotomsg.wa2?MessageId=3998393 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
puppola Skrevet 22. september 2009 Del Skrevet 22. september 2009 Vi har hatt barneforsikring tidligere men har kuttet det ut da det fra flere økonomer er anbefalt å ikke ha det. Grunnen til det er at det skal veldig mye til for at barn erklæres uføre. Om de eventuelt erklæres uføre så tar det tre år før pengene betales ut og bare det er jo grunn nok til å ikke ha forsikringen. Den forsikringen vi hadde var slik at om barnet skulle bli syk fikk vi noe sånt som 250,- pr dag for sykehusopphold men hva er vel 1000,- pr uke for tapt arbeidsinntekt? Jeg tror forsikringsbransjen spiller på vår frykt og redsel og tyner penger ut av oss på noe som egentlig ikke gir noe særlig utbytte. Ta kontakt med forbrukerrådet eller Norsk familieøkonomi, de kan sikkert gi deg svar på hvor "lurt" det er. Jeg mener vi er overforsikret som vi er de fleste av oss. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 22. september 2009 Del Skrevet 22. september 2009 Jeg er gift med en økonom, og vi har ikke forsikret barna våre. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elis31 Skrevet 22. september 2009 Del Skrevet 22. september 2009 http://www.vg.no/dinepenger/artikkel.php?artid=133817 Jeg mener også å ha hørt at barneforsikringen til LO favør er veldig bra, hvis en av foreldrene er medlem av LO. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elis31 Skrevet 22. september 2009 Del Skrevet 22. september 2009 Jeg er gift med en økonom, og vi har ikke forsikret barna våre. Å være økonom betyr jo ikke at man kjenner godt til trygderettigheter? Hva begrunnre mannen din valget med? Kanskje dere har sabla god økonomi? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest majas mamma Skrevet 22. september 2009 Del Skrevet 22. september 2009 Vi har erfaring med at barneforsikringen var null verd. Bortkastede penger og falsk trygghet. Sett heller pengene i banken, da får du de iallefall igjen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rith Skrevet 23. september 2009 Forfatter Del Skrevet 23. september 2009 Takk for svar, da tenker jeg pengene blir spart istedet. De 150,- jeg betaler i året for eldstemann lar jeg stå, men jeg holder med de som har svart at en forsikring er unødvendig. Vi har greie nok trygdeordninger i Norge, og jeg vet at det er svært vanskelig å bevise hendelsesforløp og årsakssammenheng og det å få utbetalt forsikringspenger. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 Å være økonom betyr jo ikke at man kjenner godt til trygderettigheter? Hva begrunnre mannen din valget med? Kanskje dere har sabla god økonomi? Jeg tenkte bare på det innleggsskriver sa om at hun hadde fått råd fra andre økonomer om at det ikke lønte seg. Vårt ståsted har ikke noe med vår personlige økonomi å gjøre, men mer en tiltro til helsevesenet og skepsis til forsikringsselskapene, risikoanalyse og personlig erfaring. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elis31 Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 Jeg tenkte bare på det innleggsskriver sa om at hun hadde fått råd fra andre økonomer om at det ikke lønte seg. Vårt ståsted har ikke noe med vår personlige økonomi å gjøre, men mer en tiltro til helsevesenet og skepsis til forsikringsselskapene, risikoanalyse og personlig erfaring. Ja det med tiltro er viktig. Det snakkes så mye om forsikringssvindlere. Men av og til føles det heller ut som det er forsikringsselskapene som svindler. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 Ja det med tiltro er viktig. Det snakkes så mye om forsikringssvindlere. Men av og til føles det heller ut som det er forsikringsselskapene som svindler. De vil jo selvsagt tjene penger - og det gjør de!!! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.