Gjest Hva synes du? Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 Saken er den at jeg er i permisjon nå. Den er ferdig på Onsdag så jeg begynner å jobbe på Torsdag. Far skulle være hjemme med lillegutt men helsen hans tillater ikke det. Nå har vi fått plass i barnehage og han starter når min 1 arbeids dag er. Jeg vil gjerne bli med han når han har sin 1 dag i barnehagen. Helst den 2 dagen også for det kommer til å bli mye grining. Vanligvis får vi fri med lønn når det er tilvenning i barnehage men siden det er min 1 dag tilbake vet jeg ikke om det er frekt spørre om å få fri med lønn 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fillolin Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 Nei, jeg synes ikke det er frekt å spørre. Det er jo vanlig å få fri til dette og med mindre det skal skje noe helt spesielt den første dagen på jobb er det vel faktisk enklere at du er borte da enn senere. Når en kommer tilbake etter permisjon er det vel ikke helt uvanlig at det går noen dager før en er i full og vanlig aktivitet. Evt. kan du kanskje stikke innom jobben en tur, for liksom å komme igang litt, for det blir vel neppe full dag i barnehagen den aller første dagen? Lykke til med barnehagestarten! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Niccola Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 Usikker på om du rett på fri med lønn når du ikke har vært i arbeid på en stund? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ja det kan du spørre om Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 Det er veldig vanlig å komme tilbake fra permisjon, for å så ha noe fri i forbindelse med barnehagetilvenning ganske umiddelbart. Ta kontakt med arbeidsgiver med en gang og si hvordan det er, at far er syk og at du derfor må ta det mest av tilvenningen i barnehage. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 Jeg synes du skal forklare situasjonen for nærmeste overordnede. Det er ganske vanlig å ha tilvenning i bhg etter permisjonsslutt, men de fleste klarer kanskje å ordne det de siste par dagene av permisjonen? Siden deres situasjon ble litt spesiell forstår forhåpentligvis arbeidsgiver dette. Jeg jobber i kommunen, og vi har faktisk krav på 3 dagers velferdsperm med lønn i forb m barnehagestart 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 Kanskje du og mannen din kan dele på dette? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest surreal Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 Jeg syns du skal høre med barnehagen om barnet ditt kan begynne på mandag i stedet for, sannsynligvis går dette greit å tilpasse. Vi er iallefall veldig fleksible hos oss. Dersom dette er helt umulig, så er det jo bare å forklare for arbeidsgiver. Uansett ville jeg gjort det, for det er en fordel med korte dager i begynnelsen, iallefall første uka eller to... Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 25. september 2009 Del Skrevet 25. september 2009 Å starte arbeidsforholdet med å be om fri med lønn er ikke noe sjakktrekk. Da er det fri uten lønn. Er det din gamle jobb du går tilbake til blir det litt annerledes. Kan han starte en dag tidligere i barnehagen? Kan faren følge en av dagene? mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.