Gå til innhold

Når ha første barnebursdag?

Gjest lurer jeg på i dag

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi hadde tidligere, helt fra 2-3 årsdagen, men da med svært få gjester - bare noen få nabobarn.

Datteren min hadde nok blitt skuffet hvis hun ikke hadde fått ha barnebursdag da hun ble fire år, hun snappet fort opp hva som var "vanlig" gjennom barnehagen.

Jeg synes ikke man MÅ noe som helst, barn er forskjellige og familiene deres er i ulike situasjoner. Det viktigste er at man finner en løsning som er gjennomførbar for de voksne og som blir hyggelig for bursdagsbarnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eldstemann hadde 2 barnebursdager allerede på ettårsdagen :-)

Barn nr to hadde vel barenbursdag fra 2 års alderen tror jeg, mens barn nr 3 hadde fra hun var 3 år.

Voksenselskap har de alle hatt fra 1 år.

5 år var jo veldig lenge å vente - de fleste 4-åringer har jo selskap med venner fra barnehagen og gata vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine har hatt så lenge jeg kan huske. ;-) Men første årene var det vel helst mine venners barn med mødre som kom. Barnehagebursdag, nabobarn osv har vært fra 4 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi startet når de var 3. Dvs. når de var 2 inviterte vi de småvennene de lekte mye med til daglig her hjemme. De var da 2 venner + bursdagsbarnet.

Til 3-års dagen ble vennene fra barnehagen + nabolaget invitert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest majas mamma

Første barnebursdag da barna var to, da inviterte "med mamma". Mammaene var inviterte til barna var fem, da kom de alene. De første årene var det ungene i gata, barna til omgangsvenner og de hun lekte med til daglig. Ingen av mine barn har gått i barnehage, for ellers ville det vel kanskje vært de vi hadde invitert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med eldstebarnet nøyde vi oss med familie og nære venner (inkludert barna)-bursdag fram til 4-årsdagen, da inviterte vi ungene på gruppa hans i barnehagen.

Yngstebarnet hadde første bursdag med venneinvitasjoner til 3-årsdagen. Litt mer opptatt av sånt enn eldstemann, så det falt seg rett og slett sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...