Gjest best wishes Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 på bursdag? Har et tantebarn som skal feire tiårsdag. De er ni jenter i klassen, og hun skal invitere fem av dem. Da er det tre jenter som ikke er invitert. Jeg synes det er litt smålig å ikke invitere de tre som er igjen, men det er ikke jeg som skal bestemme. Synes dere at det høres greit ut? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest klar mening Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 Nei, det er ikke greit. Man kan be tre av ni, men ikke omvendt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest majas mamma Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 Nei, dette høres helt feil ut. Så leit å være en av de tre som blir utelatt. Min datter ville utelate to fra sin klasse, og da sa jeg alle eller ingen. Da måtte det bli vennebursdag i stedet. Da ble det en ren vennebursdag, og ett pysjparty noen dager senere. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest best wishes Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 Nei, dette høres helt feil ut. Så leit å være en av de tre som blir utelatt. Min datter ville utelate to fra sin klasse, og da sa jeg alle eller ingen. Da måtte det bli vennebursdag i stedet. Da ble det en ren vennebursdag, og ett pysjparty noen dager senere. Men når dere omgjorde det til vennebursdag, hvor mange av klassen ble invitert da? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
malu Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 Man behøver aldri å invitere hele klassen/gruppen - ikke alle har plass eller lyst til det. Men her er det en gylden regel at det skal være alle eller under halvparten. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest best wishes Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 Man behøver aldri å invitere hele klassen/gruppen - ikke alle har plass eller lyst til det. Men her er det en gylden regel at det skal være alle eller under halvparten. så hvis hun hadde invitert fire så hadde det vært greit? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest majas mamma Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 Men når dere omgjorde det til vennebursdag, hvor mange av klassen ble invitert da? Da ble det bare to fra klassen, resten var venner fra andre steder, unger i gata, fra fritidsinteresser og barn av omgangsvenner. Så var det de fe "bestisene " på oysjparty. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest trise Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 Herlighet! Er det blitt vanlig å be hele klassen i gebursdag? Mitt Barn hadde sine bestevenner til fest og det var venner han lekte sammen med også etter Skoletiden! 6 av disse var fra samme Klasse. Er Gebursdagsbarnet påtvunget og be hele Klassen? noe så tullete 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest best wishes Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 Herlighet! Er det blitt vanlig å be hele klassen i gebursdag? Mitt Barn hadde sine bestevenner til fest og det var venner han lekte sammen med også etter Skoletiden! 6 av disse var fra samme Klasse. Er Gebursdagsbarnet påtvunget og be hele Klassen? noe så tullete Det kommer jo an på hvor stor klassen er. Synes du det er greit å be seks elever fra klassen, hvis de er 8 i klassen totalt? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 Det kommer jo an på hvor stor klassen er. Synes du det er greit å be seks elever fra klassen, hvis de er 8 i klassen totalt? ''Synes du det er greit å be seks elever fra klassen, hvis de er 8 i klassen totalt?'' Det betyr jo at bare én er utelatt og jeg håper ingen synes det er ok. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
puttelulle Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 Nei, det er ikke greit. Man kan be tre av ni, men ikke omvendt. :-) Nei, for det er jo praktisk umulig!:-))) Skjønte hva du mente, da!:-)) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fyrlykt Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 Man bestemmer selvfølgelig selv om man skal be hele klassen. På vår skole har de ikke lov til å ta med invitasjonene og dele de ut på skolen hvis ikke hele klassen er invitert. Det er en grei regel synes jeg. Så synes jeg vi foreldre må forsikre oss om at det ikke er bare en eller to som ikke blir invitert. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest majas mamma Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 Herlighet! Er det blitt vanlig å be hele klassen i gebursdag? Mitt Barn hadde sine bestevenner til fest og det var venner han lekte sammen med også etter Skoletiden! 6 av disse var fra samme Klasse. Er Gebursdagsbarnet påtvunget og be hele Klassen? noe så tullete Med hele klassen mener man vel enten alle jentene eller alle guttene. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AneM1365380603 Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 Her inviterer de samme kjønn til ca 5. klasse. Etter det inviterer de hele klassen... Da heter det klassebursdagsfest.. På ungdomsskolen er det ikke mange som inviterer andre enn nære venner. Det er ikke alle som inviterer hele klassen, men veldig, veldig mange. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trollemor;o) Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 9 stykker er ikke mange og ja, jeg syns også det er smålig å ikke invitere andre. I klassa til en av guttene mine er de 25 gutter, da syns jeg det er greit å utelate noen. (Dvs over halvparten) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trollemor;o) Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 Man behøver aldri å invitere hele klassen/gruppen - ikke alle har plass eller lyst til det. Men her er det en gylden regel at det skal være alle eller under halvparten. Har du plass til seks stykker , ja da har du sannelig plass til ni også. HVIS DU VIL.... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest helt normalt Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 Det ble slutt på hele gruppa fra andre trinn. Blir ofte altfor mange og man har i tillegg noen ekstra venninner fra familien også eller en annen skole. Dessuten er det viktig å være sammen med venner man fungerer godt med, barna må også lære seg at det er ikke alltid man blir invitert. Og forstår hvorfor så lenge man sier at det kun gjelder de man leker mest med som ofte velges. I vårt skoletrinn blir det alikevel i løpet av et år nok bursdager å komme i. Det jevnes ut. Tror ingen har noensinne kun vært i en bursdag på vårt klassetrinn. Men klart viktig at man må være obs på at alle kommer i bursdag. Dette kan man ta opp på et foredremøte. Da kan foreldre til et barn som blir lite invitert si ifra om det ikke fungerer. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
grot Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 Har du plass til seks stykker , ja da har du sannelig plass til ni også. HVIS DU VIL.... Det handler kanskje ikke bare om hvor mange man kan presse inn...? Det handler om at man ønsker gi barnet sitt en fin fest. Det å alltid invitere alle av samme kjønn (for å gjøre alle til lags) er slett ikke synomymt med suksess. Det kan være elever der som barnet ikke trives med, i verste fall er redd for. Jeg har vært vitne til at barn har vært tvunget til å invitere medelever, som har vært en plage for dem siden dag en på skolen. Det er nemlig ikke slik at alle er snille mot hverandre (selv om man skulle ønske det) og noen har også evnen til å kuppe hele selskapet og sette bursdagsbarnet i skyggen. Jeg har snakket med elever som har hatt vondt i magen i flere dager før bursdagen sin fordi de gruer seg til at visse medelever skal komme hjem til dem. Dette synes jeg langt på veg er et overgrep! Derfor er det helt klart at det må være rom for alternative løsninger når det gjelder bursdagsfeiringer. Ja man kan invitere alle, men man kan også velge å feire i mindre skala, med halvparten eller færre av samme kjønn. Dette har jeg også sagt på egne foreldremøter i skolen. Det er ingen som trenger andres tillatelse til å feire bursdag på sin måte, men man bruker selvsagt hodet og skaper ikke situasjoner som blir vonde for noen( der et par stykker er utelatt). Og invitasjoner holdes selvsagt utenfor skolen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 Her har det vært en gylden regel at man inviterer alle eller maks halvparten. (For å ikke utestenge noen svært få. I klassen til snuppa har de vært ca. 14 jenter. Ho har aldri invitert alle. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bik Bok Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 Det er litt smålig å utelate 3 stk., når det kun er 9 jenter i klassen. Jeg mener ikke at en må invitere alle, men å utelate kun 3 stk er litt vel drøyt etter min mening. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.