Gå til innhold

Bæsje i bleia etter bleieslutt!

Gjest bmamma

Anbefalte innlegg

Jeg ville nok gjort et stort nummer ut av den siste bleia i pakken: "Oisann, det var den siste bleia. Så herlig at vi slipper å kjøpe noen flere nå som du har blitt så stor og flink". Ville ikke tatt noen lang diskusjon med han om denne saken når du vet at han faktisk kan bæsje på do. Jeg tror ungene tåler at vi forventer noe av dem. Det er klart vi forventer at en så stor gutt skal bæsje på do? Ikke gjør noe større sak ut av dette. Kast den tomme bleiepakka og ikke snakk noe mer om det før gutten skal på do. Spør han da etter bleie så minn han på at dere har brukt opp den siste og at det jammen er fint at han nå kan bæsje i doen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville latt han bæsje i bleia en stund til, men hatt klistremerke-system eller skjema med plass til smilefjes e.l, og så heller gitt premie etter f.eks 10 bæsjinger i do. Da vil han bli så vant til det at det kanskje vil være ekkelt å bæsje i bleia igjen.

Jeg har lært at det ikke nytter å krangle/bestemme over ungenes basale kroppsfunksjoner, for de vinner til slutt uansett, hvis de vil det nok. Om du tar vekk bleiene bæsjer han kanskje i trusa, i tillegg til å bli enda mindre lysten på å ville bæsje i do.

Jeg ville latt være å ha fokus på det i det hele tatt i kanskje 1-2 uker, og så introdusert klistremerkeskjema e.l.

De basale kroppsfunksjonene er ikke så lette å kontrollere.

Men litt kan man da ha å si over den geografiske plasseringen av bæsjen. Ungen har vist at han kan bæsje i do viss han bare gidder. Ren bekvemmelighet. Da er det ikke nødvendig med en masse dill. Når det er tomt for bleier er det tomt.

Pussig forresten. I land med mindre tilgang på de lekre papirbleiene vi kan meske oss med er ungene tørre et til to år tidligere .

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De basale kroppsfunksjonene er ikke så lette å kontrollere.

Men litt kan man da ha å si over den geografiske plasseringen av bæsjen. Ungen har vist at han kan bæsje i do viss han bare gidder. Ren bekvemmelighet. Da er det ikke nødvendig med en masse dill. Når det er tomt for bleier er det tomt.

Pussig forresten. I land med mindre tilgang på de lekre papirbleiene vi kan meske oss med er ungene tørre et til to år tidligere .

mvh

He he, det har jeg også prøvd å si her inne, men de aller fleste ser ut til å være av den oppfatning av at barna selv skal styre og bestemme når de er modne for bleieslutt, og at dette er noe vi voknse ikke kan fremskynde ved trening.

Jeg _tror_ ikke at alle andre småbarn i andre deler av verden er utstyrt med noen spesielle gener for å klare dette langt tidligere enn barna i den vestlige verden gjør:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he, det har jeg også prøvd å si her inne, men de aller fleste ser ut til å være av den oppfatning av at barna selv skal styre og bestemme når de er modne for bleieslutt, og at dette er noe vi voknse ikke kan fremskynde ved trening.

Jeg _tror_ ikke at alle andre småbarn i andre deler av verden er utstyrt med noen spesielle gener for å klare dette langt tidligere enn barna i den vestlige verden gjør:-)

Om enkelte av mine skulle styrt det helt selv, ville de gått med bleie i konfirmasjonsdressen...

;-)

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om enkelte av mine skulle styrt det helt selv, ville de gått med bleie i konfirmasjonsdressen...

;-)

mvh

Jeg tror kanskje man også skal se an ungen sin. Min fikk nesten panikk over å skulle bæsje i do, selv om han allerede hadde gjort det en gang. Så jeg var såpass bløt at jeg lot det drøye med et klistremerkeskjema. :-O

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...