Gå til innhold

4-årsdag fredag ettermiddag?

UlrikkeE

Anbefalte innlegg

Snuppa fyller 4 år og skal ha skikkelig barnehagebursdag for første gang.

Tenker som så at det hadde vært koselig for henne å ha selskapet på selve bursdagen. Dilemmaet mitt er at dette er en fredag. "Alle" snakker ofte om hvor slitne barna er etter en hel uke i barnehagen osv...

Hva synes dere med fireåringer? Hadde dere syntes det var pyton med bursdag fra f.eks. 17-19 en fredag? Tenker også som så at det er greit å frigjøre helga til andre ting... Men som sagt, aller mest på at hun hadde likt å ha selskap på selve dagen sin...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fredager er vel lik ok som noen annen dag (selv om jeg personlig liker å skjerme helgen), men jeg synes 17-19 er vel sent for fireåringer.

Jeg synes det var en fin tid, jeg.

Da stuper de i seng før åtte og er fornøyde etter en herlig bursdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Personlig synes jeg det blir for sent. Her legger 4-åringen seg klokka halv syv. Men om det er det eneste tidspunktet som passer for dere, så hadde han selvfølgelig fått komme uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredager er vel lik ok som noen annen dag (selv om jeg personlig liker å skjerme helgen), men jeg synes 17-19 er vel sent for fireåringer.

Men feks. 1630 til 1830 blir fort vanskelig for foreldre som har vært på jobb da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig synes jeg det blir for sent. Her legger 4-åringen seg klokka halv syv. Men om det er det eneste tidspunktet som passer for dere, så hadde han selvfølgelig fått komme uansett.

Snuppa er ofte på vei til sengs kl 19 selv hun altså... Men vi var i 3-årsdag en mandag på samme tidspunkt, og tidligere blir vanskelig for mange fordi de er på jobb, tenker jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det var en fin tid, jeg.

Da stuper de i seng før åtte og er fornøyde etter en herlig bursdag.

Hehe, ikke sant...

Tenker som så at tidligere ofte hadde vært vanskelig for oss med tanke på jobb...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snuppa er ofte på vei til sengs kl 19 selv hun altså... Men vi var i 3-årsdag en mandag på samme tidspunkt, og tidligere blir vanskelig for mange fordi de er på jobb, tenker jeg...

Dere bor ikke så nærme barnehagen at dere kan hente ungene der, da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes fredag ettermiddag høres helt greit ut. Men jo tidligere jo bedre tror jeg. Noen 4-åringer legger seg jo kl. 19 vanligvis. (Evt. kan du jo tilby å hente noen direkte fra barnehagen da du henter snuppa di)

Min erfaring er også at du ikke inviterer veldig mange. Da blir barna mye fortere slitne. Men noen få så koser de seg og slapper bedre av:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere bor ikke så nærme barnehagen at dere kan hente ungene der, da?

Jo, i prinsippet gjør vi forsåvidt det - men jeg har ikke VELDIG lyst til å ha med meg 9-10 unger hjem fra bhg rett etter jobb... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes fredag ettermiddag høres helt greit ut. Men jo tidligere jo bedre tror jeg. Noen 4-åringer legger seg jo kl. 19 vanligvis. (Evt. kan du jo tilby å hente noen direkte fra barnehagen da du henter snuppa di)

Min erfaring er også at du ikke inviterer veldig mange. Da blir barna mye fortere slitne. Men noen få så koser de seg og slapper bedre av:-)

Jeg er helt enig i dette med antallet - men "dessverre" så er vi nok oppe i 9-10 fra barnehagen hvis vi ikke skal utstenge noen av de på samme gruppe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men feks. 1630 til 1830 blir fort vanskelig for foreldre som har vært på jobb da...

Når vi har hatt bursdag etter barnehagen har vi hentet alle de aktuelle barna i barnehagen og fulgt dem hjem til oss. Stor stas for alle (og også for de andre foreldrene) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da er det ikke bare meg ;)

Nei, og en fordel med fredag ettermiddag synes jeg også er at barna da har "fri" dagen etter, så de ikke skal opp igjen og stresse til barnehagen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når vi har hatt bursdag etter barnehagen har vi hentet alle de aktuelle barna i barnehagen og fulgt dem hjem til oss. Stor stas for alle (og også for de andre foreldrene) :-)

Jeg ser poenget altså...

Men jeg TROR kanskje snuppa som er i verste prinsessealderen synes det mister litt "magien" hvis alle kommer i møkkete barnehageklær...

Men kanskje jeg skal spørre henne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, i prinsippet gjør vi forsåvidt det - men jeg har ikke VELDIG lyst til å ha med meg 9-10 unger hjem fra bhg rett etter jobb... ;)

Du kan ikke ta fri halve eller hele dagen, da? Enten avspasering eller en feriedag? Mange gjør det i forbindelse med bursdager :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...