UlrikkeE Skrevet 25. september 2009 Forfatter Del Skrevet 25. september 2009 Du kan ikke ta fri halve eller hele dagen, da? Enten avspasering eller en feriedag? Mange gjør det i forbindelse med bursdager Sjekka nå, og hvis jeg hadde tunga rett i munnen, så har jeg tidligvakt den dagen - dvs at jeg kan gå fra jobb kl 12... (jobber i bhg) Da kunne det kanskje vært et alternativ, hvis bursdagsbarnet synes det er ok... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 25. september 2009 Del Skrevet 25. september 2009 Jeg ser poenget altså... Men jeg TROR kanskje snuppa som er i verste prinsessealderen synes det mister litt "magien" hvis alle kommer i møkkete barnehageklær... Men kanskje jeg skal spørre henne... Det har i hvertfall fungert til alles tilfredshet hos oss, men nå har jeg bare gutter. Foreldrene blir jo storfornøyd over denne ordningen, så slipper de å stresse fra jobb bare for å levere i selskap. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 25. september 2009 Del Skrevet 25. september 2009 Sjekka nå, og hvis jeg hadde tunga rett i munnen, så har jeg tidligvakt den dagen - dvs at jeg kan gå fra jobb kl 12... (jobber i bhg) Da kunne det kanskje vært et alternativ, hvis bursdagsbarnet synes det er ok... ''Da kunne det kanskje vært et alternativ, hvis bursdagsbarnet synes det er ok... '' Er det ikke enkelte ting voksne bare kan bestemme? Barn synes vel det er stas med bursdag uansett. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 25. september 2009 Del Skrevet 25. september 2009 Jeg er helt enig i dette med antallet - men "dessverre" så er vi nok oppe i 9-10 fra barnehagen hvis vi ikke skal utstenge noen av de på samme gruppe... Snuppa mi plukket bare ut noen få som ho bad i den alderen. Man må ikke be hele gruppa. Man kan også be halvparten eller under det. Men da må invitasjonen deles ut hjemme. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
UlrikkeE Skrevet 25. september 2009 Forfatter Del Skrevet 25. september 2009 Det har i hvertfall fungert til alles tilfredshet hos oss, men nå har jeg bare gutter. Foreldrene blir jo storfornøyd over denne ordningen, så slipper de å stresse fra jobb bare for å levere i selskap. Ja, jeg ser absolutt den... Men HVIS vi skal prøve å begrense antallet litt, så blir det jo veldig tydelig hvem som skal være med oss og hvem som ikke skal... Får diskutere litt med sambo tror jeg, og kanskje med bhg også... Takk for innspill! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
UlrikkeE Skrevet 25. september 2009 Forfatter Del Skrevet 25. september 2009 Snuppa mi plukket bare ut noen få som ho bad i den alderen. Man må ikke be hele gruppa. Man kan også be halvparten eller under det. Men da må invitasjonen deles ut hjemme. Men hun har jo allerede vært i bursdag til noen av dem som det ville være naturlig å utelate sånn egentlig... Er derfor jeg sliter litt 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
UlrikkeE Skrevet 25. september 2009 Forfatter Del Skrevet 25. september 2009 ''Da kunne det kanskje vært et alternativ, hvis bursdagsbarnet synes det er ok... '' Er det ikke enkelte ting voksne bare kan bestemme? Barn synes vel det er stas med bursdag uansett. Hun bestemmes mer eller mindre over 98% av tiden - så akkurat dette med bursdag synes jeg hun skal få lov til å ha litt innflytelse på... Kjenner jeg er litt usikker på hvordan man gjør det med de som KUNNE vært invitert, men som man har utelatt, dersom man henter i bhg... Det blir veldig tydelig da hvem som skal i bursdag og hvem som ikke skal? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 25. september 2009 Del Skrevet 25. september 2009 Hun bestemmes mer eller mindre over 98% av tiden - så akkurat dette med bursdag synes jeg hun skal få lov til å ha litt innflytelse på... Kjenner jeg er litt usikker på hvordan man gjør det med de som KUNNE vært invitert, men som man har utelatt, dersom man henter i bhg... Det blir veldig tydelig da hvem som skal i bursdag og hvem som ikke skal? ''dette med bursdag synes jeg hun skal få lov til å ha litt innflytelse på...'' Ser den når det gjelder hvilke kaker og hva slags pynt og leker, men logistikk har de færreste fireåringer særlig greie på 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
grot Skrevet 25. september 2009 Del Skrevet 25. september 2009 Jeg synes nok det blir noe sent men ville selvsagt likevel sent fieåringen min avgårde. Han er heller ikke den som slår seg vrang om han blir sliten, men det kan jo bli en del tårer og knuffing med mange slitne fireåringer samlet. Det som er en fordel er at alle har fri dagen derpå:-) Skulle jeg hentet i barnehagen, ville jeg vært veldig forsiktig med å utelate noen av gruppa. Ville nok da tatt med alle jentene født samme året. Ellers må det bli veldig tydelig hvem som får bli med, og sårt for de som blir igjen i barnehagen. Jeg ville nok ikke i utgangspunktet invitert så mange som ti fireåringer fra barnehagen, men skal man invitere bare halvparten så bør dette gjøres på en litt mer "usynlig" måte. Håper dere får en fin feiring og en magisk dag for den kommende fireåringen:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MHC Skrevet 25. september 2009 Del Skrevet 25. september 2009 Jeg ville tatt det fredagen (eller torsdagen). Hos oss tilbringes helgen som oftest på hytta. Synes det er synd at hele familien må bli hjemme pga. av ett barn skal to timer i bursdag en lørdag fra 13- 15 eller tilsvarende søndagen. Fredag kveld er neste ok- da kan man reise avgårde etter bursdagen og heller komme fram sent. Bursdag søndag fra 17- 19 er og ok, da kan vi reise hjem litt tidligere. Selvfølgelig vil snuppa helst ha besøk på dagen sin! konklusjon- fradag ettermiddag! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 25. september 2009 Del Skrevet 25. september 2009 Det har i hvertfall fungert til alles tilfredshet hos oss, men nå har jeg bare gutter. Foreldrene blir jo storfornøyd over denne ordningen, så slipper de å stresse fra jobb bare for å levere i selskap. ''så slipper de å stresse fra jobb bare for å levere i selskap.'' Hvilket er særdeles praktisk for den som uansett ikke må hjem for å hente andre unger;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 25. september 2009 Del Skrevet 25. september 2009 Jeg husker moren til en kompis sa at hennes sønn var alt for sliten til selskaper og/eller overnattingsfester på fredag ettermiddag, men han var blant de første som ble levert i bhg om morgenen og en av de siste som ble hentet. For vårt barn ville neppe fredag ettermiddag vært så mye verre enn andre ettermiddager. Jeg husker ikke helt når han la seg som 4-åring, men han har vel aldri i sitt liv lagt seg før halv 8 om kvelden eller senere. Vi hadde forresten barnehageselskaper i barnehagetida da han va 3, 4 og 5 år. Vi inviterte da avdelingen hjem til oss på dagtid (avtalt med personalet i god tid). Det var utrolig fint, for da var alle barna opplagt, og ikke minst fikk vi med tre barnehageansatte som var på jobb, og de var til uvurderlig hjelp både med mat, lek og påkledning. .-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 25. september 2009 Del Skrevet 25. september 2009 Jeg husker moren til en kompis sa at hennes sønn var alt for sliten til selskaper og/eller overnattingsfester på fredag ettermiddag, men han var blant de første som ble levert i bhg om morgenen og en av de siste som ble hentet. For vårt barn ville neppe fredag ettermiddag vært så mye verre enn andre ettermiddager. Jeg husker ikke helt når han la seg som 4-åring, men han har vel aldri i sitt liv lagt seg før halv 8 om kvelden eller senere. Vi hadde forresten barnehageselskaper i barnehagetida da han va 3, 4 og 5 år. Vi inviterte da avdelingen hjem til oss på dagtid (avtalt med personalet i god tid). Det var utrolig fint, for da var alle barna opplagt, og ikke minst fikk vi med tre barnehageansatte som var på jobb, og de var til uvurderlig hjelp både med mat, lek og påkledning. .-) ''Vi inviterte da avdelingen hjem til oss på dagtid (avtalt med personalet i god tid). Det var utrolig fint, for da var alle barna opplagt, og ikke minst fikk vi med tre barnehageansatte som var på jobb, og de var til uvurderlig hjelp både med mat, lek og påkledning'' Ja, lignende ordning hadde vi. Og dette tror jeg vi har diskutert før 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 Men hun har jo allerede vært i bursdag til noen av dem som det ville være naturlig å utelate sånn egentlig... Er derfor jeg sliter litt Ja, det blir litt dilemma. Snuppa har også vært i bursdager som ho har valgt å ikke invitere i hennes bursdag. Slik blir det bare noen ganger. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.