Gå til innhold

Penger= et lykkelig liv?

Gjest Skulle ønske jeg var rik, enn du?

Anbefalte innlegg

Gjest Skulle ønske jeg var rik, enn du?
Skrevet

Slippe all økonomisk bekymring, gi barna alt dem peker på, skaffe deg drømmebilen, drømmedama, menge deg i luksus, dra på jordomseiling. Få absolutt allt du ønsker deg. Etc etc.

Er du lykkelig da?

Gjest singmeasong
Skrevet

Det høres definitivt ut som et liv jeg kunne vært lykkelig og tilfreds med hvis jeg hadde helse til å gjøre det jeg ville. Slik situasjonen min er pr i dag ville ikke all verdens penger gjort meg lykkelig, men jeg hadde satt pris på å slippe økonomiske bekymringer i tillegg til dårlig helse.

Gjest Singmeasongtonight
Skrevet

Jah. Hus ved havet, båt, sluppet alt jeg hadde i hendene og reist i ett år- selvutvikling!

Gitt bort en del til veldedighet. Ingen økonomiske bekymringer.

Tatt vare på nevøen min, gitt ham tilbud om leilighet og gitt ham hjelp.

Frihet til å ikke tenke på penger- og å gjøre morsomme ting som koster penger! :-D

Per i dag kan jeg gjøre morsomme ting som er gratis- det er også ok! Men kunne tenkt meg å reise, jorda rundt. India, besøkt templer der. Besøkt aboriginals i australia, reist til Hawaii. :-)

*Drømme seg bort*

Skrevet

Økonomisk bekymringsløshet er ikke nødvendigvis det samme som lykke.

Skrevet

Det er stor forskjell på å leve økonomisk bekymringsfritt og å leve lykkelig.

Penger gir ingen garanti for et lykkelig ekteskap, velfungerende barn, eller forsikring mot sorg, sykdom og smerte.

Skrevet

Nei, jeg tror ikke jeg ville vært noe lykkeligere. Jeg har da heller ingen økonomiske problemer, men jeg er ikke rik.

Å kjøpe alt barna har lyst på syns jeg er en uting. Jeg har ok hus, fin bil og ellers alt jeg trenger.

Skrevet

Man kan ikke kjøpe seg lykke, men man kan kjøpe seg fri fra en del ulykke.

Skrevet

Er drømmedama ei som tenner på pengene dine? Jeg er heldig og har en mann som liker personligheten min.

Kanskje ville rikdom gitt en lykkelig slutt til noen som har slitt med lite penger i mange år. Jeg mener at det er først viktig å lære seg hvor viktige menneskelige verdier er, i forhold til materielle. Vi vokste opp veldig trangt økonomisk, hadde ikke alltid skikkelig mat, men jeg ville ikke gitt slipp på noe av lærdommen vi fikk av det. Lykke handler om så mye mer enn hva en eier.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...