Line Skrevet 25. september 2009 Skrevet 25. september 2009 Jeg er en av de "heldige" som ikke får igjen skattepengene før til høsten - og det har "fucka opp" hele økonomien min denne sommeren. Herlig.... men jeg lurte på når disse pengene kommer? Er det noen som vet? Et eller annet sier meg den 21. oktober, men jeg har jo aldri fått noen eksakt dato på dette. Hvor jeg har den datoen fra, skal gudene vite... 0 Siter
Gjest Missan Skrevet 25. september 2009 Skrevet 25. september 2009 Det står på skatteetatens nettside. 21. oktober Skattelista legges ut og skatteoppgjørene sendes ut. 0 Siter
Line Skrevet 25. september 2009 Forfatter Skrevet 25. september 2009 Det står på skatteetatens nettside. 21. oktober Skattelista legges ut og skatteoppgjørene sendes ut. Hmm... akkurat. Jeg var ikke klar over det, likevel hadde jeg den datoen bak i hodet et sted. Skulle helst hatt de pengene for lenge siden... Jeg må finne på en lur måte å formulere meg på også, i et brev til dem, slik at de ikke trekker meg for halve beløpet jeg får tilbake. Jeg fikk nemlig for mye utbetalt i overgangsstønad for flere år siden, uten at jeg var klar over det i det hele tatt, og dermed måtte jeg betale tilbake over 70000 kroner. Dette fikk jeg en betalingsordning på, ved å betale 1000 kroner i måneden. Dama jeg snakket med den gangen, sa at "det skal jo ikke gå utover livskvaliteten selv om man må betale tilbake", og dette var en ordning jeg kunne takle. Siden den gang er jeg blitt arbeidsledig, sliter veldig med å få endene til å møtes, er alenemor til tre, eier hus og har dermed et stort lån som må betjenes... billån og studielån også. Og jeg må betale tilbake det som er trukket fra kredittkortet nå i sommerferien (jeg hadde regnet med skattepengene som feriepenger, men de kom jo ikke...). Samtidig som dette, fikk jeg brev fra innkrevingssentralen om at det ville bli gjort et "skattemotregningsstykke" i forhold til det jeg får igjen. Det vil da si, at de kommer til å trekke fra HELE resten av det beløpet jeg skylder, fra det jeg får igjen... Og midt oppi alt dette, så skal jeg snart ha ei tannlegebehandling i narkose som kommer til å koste over 50000. Jeg vet ikke helt hvordan dette skal gå rundt... Det hadde vært supert om noen hadde noen gode forslag om hvordan jeg kan formulere meg i et "klagebrev" til innkrevingssentralen, slik at de ikke trekker inn nesten hele beløpet jeg får igjen på skatten. De er så vanvittig firkantede i reglene sine, og som en av de jeg pratet med der oppe sa: "For å si det sånn, så får 90% av de som klager igjen maks 900 kroner"... Ugh... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.