Gå til innhold

Alene på natta?

Gjest usikker på om jeg tør..

Anbefalte innlegg

Gjest usikker på om jeg tør..

Har noen av deres 8 åringer vært alene på natta noen timer før? Jeg har blitt forespurt om å hjelpe i en garderobe i et arrangement,men det skjer på natta fra ca 11-0200.

Saken er ikke at jeg skal gjennomføre dette altså.Men det er urtolig godt betalt. Og det er ikke mer enn 200 meter unna hjem.Barnet kan også ringe,og da går jeg hjem med en gang.

Noen av dere som har prøvd dette? Jeg blir jo helt sikkert hjemme, men ville bare spørre om deres eventuelle erfaringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest nordpolen

Jeg ville ikke latt en 8-åring være alene hjemme. Tenk om det skulle bli brann, eller det skjer noe. En 8-åring er for liten til dette, synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker at jeg noen få ganger dro på trening kl 20-21 før mannen min var kommet hjem fra jobb, da eldstemann var ca 8 år. Da hadde jeg lagt de to minste, og sa selvsagt i fra til ham. Da var det snakk om ca en halvtime hvor de skulle være alene.

Jeg hadde ikke latt min 8-åring være alene midt på natta.

Kan du ikek få noen til å overnatte hos dere? Familie eller en ungdom i nærheten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest usikker på om jeg tør

Jeg husker at jeg noen få ganger dro på trening kl 20-21 før mannen min var kommet hjem fra jobb, da eldstemann var ca 8 år. Da hadde jeg lagt de to minste, og sa selvsagt i fra til ham. Da var det snakk om ca en halvtime hvor de skulle være alene.

Jeg hadde ikke latt min 8-åring være alene midt på natta.

Kan du ikek få noen til å overnatte hos dere? Familie eller en ungdom i nærheten?

Har ingen familie i nærheten ser du. Bare pappan og familien jeg evt kunne spurt da.Men da blir det å ligge over til han,og siden dette er på min barnhelg,kvier jeg meg litt for å spørre.

Men kunne forklart at det er godt betalt,og de xtra pengene er nødvendig akkuat nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ingen familie i nærheten ser du. Bare pappan og familien jeg evt kunne spurt da.Men da blir det å ligge over til han,og siden dette er på min barnhelg,kvier jeg meg litt for å spørre.

Men kunne forklart at det er godt betalt,og de xtra pengene er nødvendig akkuat nå?

Kan du ikke snakke med foreldrene til noen av 8-åringens venner? Kanskje det ville passe ypperlig at han/hun kunne overnatte hos noen av dem akkurat denne ene natta (hvis det er en engangsforeteelse det er snakk om)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke dumt =)

En god kamerat av 8-åringen som har kjempelyst til å ha ditt barn på besøk akkurat denne natta??

Det burde vel ikke være utenkelig ;)

Det er jo en mulighet. =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei, de er aldri alene når de sover. Det tar jeg absolutt ikke sjansen på. Skulle det begynne å brenne.... Uff, tørr ikke tenke på det engang.

Skaff deg barnevakt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke dumt =)

nei, de er aldri alene når de sover. Det tar jeg absolutt ikke sjansen på. Skulle det begynne å brenne.... Uff, tørr ikke tenke på det engang.

Skaff deg barnevakt!

Ja,jeg må gjøre det. Det er altfor risikabelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest usikker på om jeg tør.

Så lenge barnet ikke er veldig redd for å være alene, og de andre omstendighetene er slik du beskriver, burde ikke dette være noe problem.

mvh

Han er vant til å være alene,både før og etter skoletid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min guttunge var "aleine" et par timer mens han sov en gang. MEN vi bor i generasjonsbolig og svigermor holdt et øye med ham. Uten svigermor i samme hus hadde jeg ikke gjort det.

Hadde jeg vært deg hadde jeg latt ham sove hos en kompis - det er bestandig populært å ligge over hos venner og en annen gang kan det jo være at kompisens foreldre skal noe så de trenger litt hjelp til pass :D (dessuten er min erfaring med gutter på den alderen at når de har noen å¨leke med er det mindre masing enn når de er hjemme aleine)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge barnet ikke er veldig redd for å være alene, og de andre omstendighetene er slik du beskriver, burde ikke dette være noe problem.

mvh

11-åringen min er godt vant med å være hjemme alene noen timer på dagtid, men jeg tror ikke han hadde vært så veldig begeistret for å være hjemme alene om kvelden, selv om han lå i sengen sin. Synes ikke barn skal være hjemme alene om kvelden/natten jeg, ikke før de er tenåringer.

Det er tross alt noe annet å være alene hjemme på høylys dag med lyder fra naboene og sånt, enn når det blir mørkt ute og stille og man plutselig hører huslyder man ellers ikke hører...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss er alltid en voksen hjemme når "barna" sover - selv om de er store tenåringer. De sover tungt, og jeg føler meg ikke sikker på om de våkner av brannalarmen.

*gruer meg til de skal flytte for seg selv*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er vant til å være alene,både før og etter skoletid.

Om han aldri har prøvd å være alene på kvelden før - og etter mørkets frembrudd, ville jeg ikke hoppet rett på noe så sent.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...