Gå til innhold

Alene på natta?

Gjest usikker på om jeg tør..

Anbefalte innlegg

Kan du ikke snakke med foreldrene til noen av 8-åringens venner? Kanskje det ville passe ypperlig at han/hun kunne overnatte hos noen av dem akkurat denne ene natta (hvis det er en engangsforeteelse det er snakk om)?

Tiltredes.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, synes en 8 åring er for liten til å være alene sent på kvelden og natten.

Vi har latt 11 åringen være alene på kvelden et par timer. Da har hun hatt venninne på besøk og vi har fått ok fra venninnens foreldre på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde jeg ikke turt, hverken med hun som blir 8 i januar eller med10-åringen min.

Mye bedre å høre om det er mulighet for at han kan overnatte hos en kompis, vi har vært vertskap flere ganger for klassekompiser som trenger et sted å sove når foreldrene skal bort om natta. Det er bare hyggelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sønnen min (på 7) har vært aleine 1-2 timer mens han sov (gikk faktisk fra ham mens han lå i senga men før han sovna.Han hadde telefonen på nattbordet. Han våkner aldri av brannalarm, men jeg hadde varslet naboen om at hvis brannalarmen gikk måtte de gå inn til ham (de fikk selvsagt låne nøkkel) Han viste og at han kunne gå dit hvis han våkna (vi bor i samme oppgang). Dette er noe jeg bare har gjort en gang og fordi sønnen min syns det var greit. Prøver ellers å få til at han overnatter borte når det er mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde nok gjordt det, men ville da hatt en to veis babysitter. det finnes billige babysittere som virker opptil 1 km om det ikke er forstyrrelser i mellom. Så om du bare er 200 meter unna ser jeg ikke noe problem med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...